Hondenuitlaatdrama, maar niet geheel zonder humor

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Re: Hondenuitlaatdrama, maar niet geheel zonder humor

Bericht door PietV. »

Het kan zijn dat personen na 4 jaar niet meer reageren op een oud topic.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

FransP schreef: Onmiddellijk stonden de volwassen Saarloze er boven op. Ik stond gelukkig dichtbij met een stok.
In een ogenblik stond ik tussen de meute en riep :"Af!!!" En gelijk de hele meute ging af!.
dan heb je geluk dat alle honden het commando "af" kenden en jouw gezag accepteerde.
mij lijkt het straf

over de openingstopic van 4 j geleden
een beetje kinderachtig allemaal

doe dan ineens aangifte ipv er achter aan te lopen en onnozel te doen
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saarlooswolfhond" onclick="window.open(this.href);return false; Voor wie niet weet wat een Saarloos is .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

appelfflap schreef:
FransP schreef: Onmiddellijk stonden de volwassen Saarloze er boven op. Ik stond gelukkig dichtbij met een stok.
In een ogenblik stond ik tussen de meute en riep :"Af!!!" En gelijk de hele meute ging af!.
dan heb je geluk dat alle honden het commando "af" kenden en jouw gezag accepteerde.
mij lijkt het straf
Even voor de duidelijkheid, ik riep "AF "en "ZIT " naar mijn hond. Veelal reageren andere honden dan als er rust is.
Als leider van het roedel leid je niet alleen, maar bescherm je ook. Jij bepaalt wat er gebeurt.
Heel veel honden bezitters vergeten dat.
97% van de honden willen het liefst de baas naar de zin maken en de vrede bewaren.
2 % zijn de angstige honden, die uit angst dus vreemde dingen uit kunnen halen en juist deze hebben de juiste leiding nodig. Zielig doen hoort daar niet bij.
1% is slechts echt dominant, daar moet je als eigenaar en leider goed mee overweg gaan.
Dit roedel Saarlozen, bedankt voor de link, was goed opgevoed en wisten wat er van hen verlangt werd. Doordat Ik krachtig maar beheerst reageerde, reageerde zij daar ook op.
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

FransP schreef: Even voor de duidelijkheid, ik riep "AF "en "ZIT " naar mijn hond. Veelal reageren andere honden dan als er rust is.
Een bende opgefokte honden die het commando zit/af niet kennen en jij gaat er wat op staan roepen in de hoop dat ze uit het niets begrijpen wat je bedoelt :)
Als leider van het roedel leid je niet alleen, maar bescherm je ook. Jij bepaalt wat er gebeurt.
het is niet omdat je luid roept dat je plots roedelleider zou zijn. je overschat jezelf vrees ik.
FransP schreef:Dit roedel Saarlozen, bedankt voor de link, was goed opgevoed en wisten wat er van hen verlangt werd. Doordat Ik krachtig maar beheerst reageerde, reageerde zij daar ook op.
dan heb je geluk gehad
Ik zou toch maar opletten met grote sterke honden die je van haar noch pluim kent. 1 mis/nietopgevoed getraumatiseerd dominant exemplaar en je zit snel op de spoedafdeling.
de meeste honden hebben inderdaad een baas (al zijn de meesten zelf gewoon baas over hun mens), maar dat is zelden die vreemde die ineens uit het niets begint te roepen,
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik denk Frans, dat je geluk hebt gehad.
Dat deze honden nog hun vluchtreflex hadden bij onverwachte omstandigheden.

http://www.saarlooswolfhonden.nl/index. ... d/karakter" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Geluk zal mee gespeeld hebben, maar inzicht in het gedrag van honden in het algemeen helpt meer.
In een ander voorval, speelde mijn hond, toen inmiddels 2 jaar, met een jonge pitbull.
Het begon goed, totdat ook de pitbull niet overweg kon met de beweeglijkheid van mijn hond.
Ik zag het gebeuren en riep mijn hond bij mij en liet hem af.
De pitbull reageerde er meteen op door ook rustig te worden. Toen kwam de eigenaar en begon heel druk en agressief de pitbull op zijn rug te gooien. Nergens voor nodig want hij was al rustig.
Door de opwinding van de eigenaar werd de hond ook weer opgewonden en greep de eerste de beste hond die hij tegen kwam.
Als de eigenaar rustig was gebleven, was het naar mijn stelligste overtuiging niet gebeurt.

In het eerste voorval waren het speelse honden, die heel even kortsluiting hadden, maar meteen tot orde geroepen werden.
Tweede voorval idem dito, alleen maakte de eigenaar dat de hond weer opgefokt raakte.

Veel mensen denken dat je hardhandig moet ingrijpen en zeker bij pitbulls. Maar als een pitbull van jongs af aan, juist wordt opgevoed. Zijn het heel lieve honden.
Die kleine keffertjes worden ook zo gemaakt, omdat ze nooit gecorrigeerd worden. Dat is trouwens wat anders als straffen.
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Plaats reactie