voorstellen PaulP
Moderator: Moderators
voorstellen PaulP
Hoi mijn naam is Paul, 46 jaar.
Ik ben niet gelovig opgevoed, heb verder ook nooit geloofd.
Door de opkomst van de Islam en het lezen van o.a. The God Delusion ben ik me meer gaan verdiepen in religie. Je moet wel weten waarom je atheïst bent, nietwaar. Misschien hebben al die gelovigen wel een punt.
Ik kwam erachter dat geloven eigenlijk meer kwaad dan goed doet, daarvoor had ik daar nooit bij stilgestaan.
Zo had ik me nooit gerealiseerd dat voor veel gelovigen de evolutietheorie niet aanvaardbaar is. Dat vind ik kwalijk omdat je daarmee de wetenschap ontkent. Diezelfde wetenschap brengt ons als mensheid verder (Dawkins: Science, because it works bitches!)
Ook het idee dat er een eeuwig paradijs zou wachten als je maar gelooft, vind ik schadelijk. Het zorgt ervoor dat je het enige zekere leven dat je hebt, niet op waarde schat. Het kan er zelfs voor zorgen dat verder hele intelligente mensen een martelaarsdood verkiezen.
Het is daarom dat ik me dan ook tegenwoordig anti-theist durf te noemen.
Ik heb me ingeschreven op freethinker.nl omdat ik het waardevol vind om op rationele wijze discussie te voeren. Op andere fora verzand de discussie al snel in welles, nietes vanwege onderliggende dogma's (of die nu politiek of religieus van aard zijn)
Ik ben niet gelovig opgevoed, heb verder ook nooit geloofd.
Door de opkomst van de Islam en het lezen van o.a. The God Delusion ben ik me meer gaan verdiepen in religie. Je moet wel weten waarom je atheïst bent, nietwaar. Misschien hebben al die gelovigen wel een punt.
Ik kwam erachter dat geloven eigenlijk meer kwaad dan goed doet, daarvoor had ik daar nooit bij stilgestaan.
Zo had ik me nooit gerealiseerd dat voor veel gelovigen de evolutietheorie niet aanvaardbaar is. Dat vind ik kwalijk omdat je daarmee de wetenschap ontkent. Diezelfde wetenschap brengt ons als mensheid verder (Dawkins: Science, because it works bitches!)
Ook het idee dat er een eeuwig paradijs zou wachten als je maar gelooft, vind ik schadelijk. Het zorgt ervoor dat je het enige zekere leven dat je hebt, niet op waarde schat. Het kan er zelfs voor zorgen dat verder hele intelligente mensen een martelaarsdood verkiezen.
Het is daarom dat ik me dan ook tegenwoordig anti-theist durf te noemen.
Ik heb me ingeschreven op freethinker.nl omdat ik het waardevol vind om op rationele wijze discussie te voeren. Op andere fora verzand de discussie al snel in welles, nietes vanwege onderliggende dogma's (of die nu politiek of religieus van aard zijn)
Science? It works.... bitches! - Richard Dawkins
Your distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile - 'radicale' (a)theïst The Borg
I just believe in me. Yoko and me. And that's reality - uit "God" John Lennon (vzmh)
Your distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile - 'radicale' (a)theïst The Borg
I just believe in me. Yoko and me. And that's reality - uit "God" John Lennon (vzmh)
Re: voorstellen PaulP
Welkom PaulP
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
—Bertrand Russell
—Seth Lloyd
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
—Bertrand Russell
welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Welkom!
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Welkom!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Welkom!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Even een kleine aanvulling. Ik ben dus een enorme Beatles fan. Ja Ja zelfs een atheïst kan zich verwonderen over de schoonheid van muziek.
Om in de geest van dit forum te blijven, hierbij een gedeelte van God van John Lennon. Geeft ook een beetje weer hoe ik in het leven sta.
God is a concept
By which we measure
Our pain
I'll say it again
God is a concept
By which we measure
Our pain
I don't believe in magic
I don't believe in I-Ching
I don't believe in Bible
I don't believe in tarot
I don't believe in Hitler
I don't believe in Jesus
I don't believe in Kennedy
I don't believe in Buddha
I don't believe in mantra
I don't believe in Gita
I don't believe in yoga
I don't believe in kings
I don't believe in Elvis
I don't believe in Zimmerman
I don't believe in Beatles
I just believe in me
Yoko and me
And that's reality
Voor mijn gevoel is dit een beter atheïstisch lied dan Imagine. Dat beschrijft toch meer een soort dromerige utopie.
De Beatles waren volgens hele kuddes Christenen trouwens walgelijke satanisten, regelrechte duivelsaanbidders! Zelfs tot de dag van vandaag zijn er mensen die dat geloven. Het gekke is, ik snap dat wel....
Om in de geest van dit forum te blijven, hierbij een gedeelte van God van John Lennon. Geeft ook een beetje weer hoe ik in het leven sta.
God is a concept
By which we measure
Our pain
I'll say it again
God is a concept
By which we measure
Our pain
I don't believe in magic
I don't believe in I-Ching
I don't believe in Bible
I don't believe in tarot
I don't believe in Hitler
I don't believe in Jesus
I don't believe in Kennedy
I don't believe in Buddha
I don't believe in mantra
I don't believe in Gita
I don't believe in yoga
I don't believe in kings
I don't believe in Elvis
I don't believe in Zimmerman
I don't believe in Beatles
I just believe in me
Yoko and me
And that's reality
Voor mijn gevoel is dit een beter atheïstisch lied dan Imagine. Dat beschrijft toch meer een soort dromerige utopie.
De Beatles waren volgens hele kuddes Christenen trouwens walgelijke satanisten, regelrechte duivelsaanbidders! Zelfs tot de dag van vandaag zijn er mensen die dat geloven. Het gekke is, ik snap dat wel....
Science? It works.... bitches! - Richard Dawkins
- Peter van Velzen
- Site Admin
Welkom Paul, fan van John!
Welles nietes is bijna overal het favoriete onderwerp.
Als je door de non-argumenten heenprinkt is dat zelfs hier vaak het geval.
Maar de meerderheid die blijft, is toch vaak de aanhang van nietes.
En daar waar we niet nietes zeggen, zeggen we ook niet welles,
maar waarschijnlijk.
Welles nietes is bijna overal het favoriete onderwerp.
Als je door de non-argumenten heenprinkt is dat zelfs hier vaak het geval.
Maar de meerderheid die blijft, is toch vaak de aanhang van nietes.
En daar waar we niet nietes zeggen, zeggen we ook niet welles,
maar waarschijnlijk.
Ik wens u alle goeds
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Welkom Paul
We proberen hier objectieve discussies te voeren, alhoewel dat haast onmogelijk is daar iedereen wel zijn eigen kennis, achtergrond en bepaalde mening kan hebben.
Maar dat geeft niet, want objectief kan ook gevoelloos overkomen en leiden tot de meest saaie discussies.
Een beetje enthousiasme en gedrevenheid leidt al heel gauw tot een richting, die je zoekt en ook wel eens ziet waar die er niet is of juist wel is, maar waardoor je enkel via een tunnel kunt komen.
Dat schaadt echter helemaal niet, maar geeft juist een verdieping van meningen, en aanscherping van gedachten en zolang ze onderbouwd zijn, zijn die altijd welkom voor mensen, die willen leren en open staan voor de mening van anderen.
En vooral dat laatste is voor een open en leerzame discussie hier van groot belang.
Maw. welles nietes zonder verdere onderbouwingen proberen we te voorkomen.
Veel plezier hier en lees ze.
We proberen hier objectieve discussies te voeren, alhoewel dat haast onmogelijk is daar iedereen wel zijn eigen kennis, achtergrond en bepaalde mening kan hebben.
Maar dat geeft niet, want objectief kan ook gevoelloos overkomen en leiden tot de meest saaie discussies.
Een beetje enthousiasme en gedrevenheid leidt al heel gauw tot een richting, die je zoekt en ook wel eens ziet waar die er niet is of juist wel is, maar waardoor je enkel via een tunnel kunt komen.
Dat schaadt echter helemaal niet, maar geeft juist een verdieping van meningen, en aanscherping van gedachten en zolang ze onderbouwd zijn, zijn die altijd welkom voor mensen, die willen leren en open staan voor de mening van anderen.
En vooral dat laatste is voor een open en leerzame discussie hier van groot belang.
Maw. welles nietes zonder verdere onderbouwingen proberen we te voorkomen.
Veel plezier hier en lees ze.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Van harte welkom, Paul! 
Mijn persoonlijke blog, over hoe een streng gereformeerd meisje haar geloof volledig verloor en wat de gevolgen waren, vind je hier: https://dogmavrij.wordpress.com/
Hierbij van mij ook nog een verlaat welkom Paul!
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)