Aanslagen in Parijs

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Aanslagen in Parijs

Bericht door vegan-revolution »

Aanhangers van "de religie van de vrede" hebben weer toegeslagen :

Minstens zestig doden bij terroristische aanslagen in Parijs
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Aanslagen in Parijs

Bericht door lost and not found yet! »

Als deze dingen kloppen wordt het echt tijd om serieuze actie te ondernemen! Mijn voorkeur gaat uit om de grenzen te sluiten en na een gedegen controle mensen eventueel binnen te laten. Het maakt niet uit waar vluchtelingen vandaan komen, of naar toe gaan, ze nemen hun eigen problemen altijd mee. En wat is het Westen om deze op te lossen? Deze mensen kiezen zelf voor een destructief leven, laat ze dat lekker "thuis" doen!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Er zijn inmiddels 140 doden. Het is de harde realiteit. Overigens vallen er in syrië elke dag méér dan 140 doden, dus wat Frankrijk beleeft is lang niet zo erg als wat men in Syrië moet doormaken. Of het sluiten van grenzen ook maar iets helpt is maar zeer de vraag. We weten nog niet veel over de aanslagprlegers. Zijn die over de grens gekomen? Dat weten we nog helemaal niet.

Die automatische gedachte doet mij denken aan 11 september. In eerste instantie werd alle luchtverkeer stilgelegd. Vervolgens werd het binnenlands vliegverkeer weer vrijgegeven maar het internationale vliegverkeer nog niet . En dat terwijl iedereen wist dat bij deze aanslag uitsluitend binnenlandse vluchten betrokken waren.

UIteraard kan ik de aanslagenc alleen maar veroordelen. Ze lijken te zijn gericht tegen mensen die zich vermaken. Ik ie niet in wie er bij deze moordpartijen baar zou hebben. Het is wel een veel voorkomende neiging van fundamentalisten om eenieder die zich vermaakt, te willen bestrijden. Toen in in 1968 te tekenfilm "Yellow Submarine" zaf, dacht ik nog dat figuren als de bleu meanies, zuiver fantasie waren. Ik weet inmiddels dat ze helaas echt bestaan.
Ik wens u alle goeds
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ik word vooral doodmoe van de waan van de dag, en de stemmingmakerij waarvoor dit soort gebeurtenissen zich o zo goed lenen.

Hoe zou het overigens komen dat met name Frankrijk zo vaak aan de beurt is? :?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Daarover kun je voorlopig slechts speculeren, vermoed ik. In ieder geval is Frankrijk wel het tot nu toe meest verregaand geïslamiseerde West-Europese land naar percentage moslims gemeten. Verder was Frankrijk het eerste Westerse land dat zich militair bemoeide met islamistische terreur in Mali (zie Battle of Konna and French intervention).

Verder denk ik dat het wel erg ver gaat om de systematische islamistische terreur en islamitisch geïnspireerde mensenrechtenschendingen die wereldwijd dag-in-dag-uit plaatsvinden te kenschetsen als "waan van de dag".

Afbeelding
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Allah akbar werd er geroepen, het wachten is weer op uitspraken dat het niets met religie te maken heeft. En dat we vooral niet moeten vergeten dat er ook een andere kant aan religie zit. Wie verlangt er nu nog naar een weekendje Parijs met theaterbezoek en een terrasje. Hoe verdedig je jezelf hier tegen?

V-R schreef:Verder denk ik dat het wel erg ver gaat om de systematische islamistische terreur en islamitisch geïnspireerde mensenrechtenschendingen die wereldwijd dag-in-dag-uit plaatsvinden te kenschetsen als "waan van de dag".
Dat wordt denk ik geroepen om zichzelf moed in te spreken. Wij hebben in Nederland ook meer dan een miljoen moslims waarvan een klein deel naar Syrië is gegaan. En wat voor broeinesten zitten er nog in de samenleving, een aanslag van welk formaat dan ook gaat ook hier plaatsvinden. Gewoon een kwestie van tijd want wat in Parijs is gebeurt inspireert helaas ook anderen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Je kunt je afvragen wat het westen verkeerd heeft gedaan. Worden deze terreurdaden enkel ingegeven door godsdienstwaanzin? Of zijn het enkele machtswellustelingen die goedgelovige moslims indoctrineren voor hun doelstellingen?
NB: Doe wel en zie niet om.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

writer schreef:Je kunt je afvragen wat het westen verkeerd heeft gedaan.
meen je dat nu?
wij gooien al 25j bommen op het midden-oosten en noemen dat vrede en democratie brengen.
alle dode vrouwen en kinderen vallen onder de paraplu genaamd collaterale damage. lekker afstandelijke, neutrale, zakelijke term die al die slachtpartijen netjes onder de mat veegt.

en blijkbaar vinden alle Europeanen dat wij met IS het spelletje:" ik mag u slagen, maar gij moogt niet terugslaan" aan het spelen zijn.

Voor elke 100 verijdelde aanslagen glipt er eentje door de mazen vh net en er zullen nog aanslagen volgen, dat heb je nu eenmaal in een oorlogssituatie.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Jagang schreef:Ik word vooral doodmoe van de waan van de dag
In welke waan leef jij om dit de waan van de dag te noemen?
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef:en blijkbaar vinden alle Europeanen dat wij met IS het spelletje:" ik mag u slagen, maar gij moogt niet terugslaan" aan het spelen zijn.
Onzin, het spelletje wordt zo gespeeld: sla jij mij, dan zal ik op mijn beurt nóg harder toeslaan. Tenminste, dat maak ik op uit de woorden van de Franse president die ik op de TV net hoorde zeggen dat Frankrijk "genadeloos zal vechten". Dat is uiteraard ook de enige optie wat betreft IS die het westen heeft.
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Triest en voer voor rechts radicalen die vluchtelingen gelijk stellen aan terroristen.
@appelfflap : Ik denk dat er niet perse misstanden in het midden oosten voor verwarde mensen waaronder ik deze terroristen schaar het noodzakelijk voer voor aanslagen vormt. Maar eerst maar eens afwachten wat er na onderzoek precies te achterhalen valt omtrent de beweegredenen. Voorlopig wordt aan de toestanden in Syrië en IS of sympathisanten gedacht.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: Onzin, het spelletje wordt zo gespeeld: sla jij mij, dan zal ik op mijn beurt nóg harder toeslaan. .
semantiek
Feit blijft dat Europa tegen IS vecht en zij vechten terug, simpele logica.
Dat IS de oorlog naar Europa brengt is de evidentie zelve.

heel deze aanslag heeft de IS blauwdruk.
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

appelfflap schreef:Feit blijft dat Europa tegen IS vecht en zij vechten terug, simpele logica.
Onder terugvechten versta ik wat anders dan onschuldige burgers laten doden.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

doctorwho schreef:Triest en voer voor rechts radicalen die vluchtelingen gelijk stellen aan terroristen.
Ik ben nog nergens deze gelijkstelling tegengekomen.

Wel is de angst voor een grote toestroom van moslims in Europa zeer gegrond. Een opiniepoll van vier of vijf jaar geleden in Britannië had als uitkomst dat een derde van alle moslims daar voor de invoering van de sharia was, en ook voor de doodstraf voor iedere moslim die van het moslimgeloof afvalt. Zestig procent was van mening dat mensen die de Islam aanvallen gerechtelijk vervolgd zouden moeten worden. 78% was van mening dat de Deense cartoonisten gerechtelijk vervolgd zouden moeten worden. Het lijkt me duidelijk dat mensen met zulke opinies een bedreiging vormen voor de democratie en moeizaam opgebouwde westerse vrijheden.
Born OK the first time
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Rereformed schreef:... Het lijkt me duidelijk dat mensen met zulke opinies een bedreiging vormen voor de democratie en moeizaam opgebouwde westerse vrijheden.
De wereld zit met deze mensen opgezadeld en of ze nu binnen of buiten je landsgrenzen wonen maakt helaas niet zo heel veel meer uit.
Plaats reactie