Binnenkort bestaat schizofrenie niet meer.

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Antiscience
Banned

Over terugval door weinig medicatieinname gesproken.

Bericht door Antiscience »

Over terugval door weinig medicatie te nemen gesproken

Toen is dus onder die omstandigheden woonde in Recklinghausen,
ben ik twee of drie keer weer opgenomen geweest in het regionale
psychiatrisch ziekenhuis.

De " logica " van de psychiaters en deze logica ook overgenomen
door mijn collega's -> de terugval kwam doordat ik bijna geen pillen meer nam,
toen ik uit het psychiatrisch ziekenhuis weer thuis woonde.

Het heeft er geen donder mee te maken !!!
Met meer pillen zou ik alleen nog versufter en slaperiger thuis rondhangen,
aan bewegingsstoornissen lijden, schele hoofdpijn hebben en het
moeilijk hebben mijn werk te doen . :evil:

De terugval kwam gewoon doordat zich niets aan de shitomstandigheden
veranderd had, waardoor ik ook al eerder in crisis geraakte.

Zo simpel ligt dat, geen gelul over terugval door medicatieverweigering,
of gelul over zgn. decompensatie.

Dacht je werkelijk dat er in eens sexy stoeipoes ( ehh begrijpende lieve vriendin )
bij mij thuis op de bank zat , door medicatieinname. [-X
Dat vrouwen het charmant vinden door iemand die door bijwerkingen als oude man loopt,
en brabbelt met verstijfde kaakspieren aangesproken te worden.
Ze zien je aan voor junkie of alcoholist. :cry:
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Hoe typerend, Anti Science ontbreekt de moed om zelf wat aan zijn omstandigheden te doen en dan is het de schuld van de hulpverleners. Het ontbreekt antic science niet aan de energie om alles te verdraaien!
Antiscience
Banned

bad_religion schreef:Hoe typerend, Anti Science ontbreekt de moed om zelf wat aan zijn omstandigheden te doen en dan is het de schuld van de hulpverleners. Het ontbreekt antic science niet aan de energie om alles te verdraaien!
wat weet je dan van mijn actieve/vertwijfelde pogingen de omstandigheden te veranderen ?
Zoeken naar woongroep in de krant en andere tijdschriften,
uitgaan in cafe's en discotheken, contactadvertenties plaatsen in krant en
culturele tijdschriften , dubbele huur gaan betalen door ook in pension te gaan
wonen om met de pensionhoudster en de gasten te kunnen praten...
bad_religion

Anti science kan jij eigenlijk wel omgaan met jezelf? Je zwierezwaait alle kanten op, doet algemene uitspraken die alleen voor jezelf gelden. Je haalt de raarste kapriolen uit om bij anderen te zijn. Hoe dan ook, je bent zo emotioneel afhankelijk van al die anderen op wat voor een manier dan ook?
bad_religion

Ik ben zeker een ervaringsdeskundige. a.s. vooral, mar ook relict, mustafa lopen mensen wijs te maken dat de geestelijke gezondheidszorg niet goed is en dat medicijnen niet de oplossing zouden zijn.

Het is levensgevaarlijk en het gebeurt niet zelden dat mensen met een aandoening als MD en schizofrenie stoppen met medicatie om spoedig daarna een gevaar voor zichzelf (en soms anderen) te worden. Ik heb beide kwalen en ik weet hoe gevaarlijk het kan zijn niet naar je behandelaar meer te luisteren.

Vooral bij patienten die nog een hoop moeten uitvinden over hun kwaal wordt het belang van medicijnen (die inderdaad vervelende bijwerkingen hebben) nogal eens van tafel geveegd in de periodes waar het wat beter gaat. Gevolgen; dwang opname, veregering kwaal, suïcidaal!
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Anti Science

Kenmerkend bij alle psychiatrische stoornissen is dat, alle goede bedoelingen ten spijt, de betrokkene eigenlijk teveel gericht is op zijn stoornis en de beleving daarvan . Hij trekt daarom vaak zijn eigen plan, op zijn eigen wijze: hij stopt/mindert met medicatie wanneer het hem uitkomt vaak voordat hij dit met de arts/behandelaar heeft overlegd, en altijd in de veronderstelling dat hij het zelf uiteindelijk beter weet. Te vaak wordt hij hier volledig in gerespecteerd en beschermd.
Wanneer resultaat uiteindelijk uitblijft of verergert, krijgt wederom de arts/behandelaar en het hele hulpverleningscircuit de schuld.

Een gedeelte van mijn ziel en zaligheid ken je al (of kun je opzoeken). Ik vind dat je veel mensen met psychiatrische problematiek, die wel langs medicamenteuze weg, door therapietrouw en verandering van sociale omstandigheden aan hun herstel werken, tekort doet. :evil:
C'est le ton qui fait la musique
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

bad_religion schreef:Ik ben zeker een ervaringsdeskundige. a.s. vooral, mar ook relict, mustafa lopen mensen wijs te maken dat de geestelijke gezondheidszorg niet goed is en dat medicijnen niet de oplossing zouden zijn.

Het is levensgevaarlijk en het gebeurt niet zelden dat mensen met een aandoening als MD en schizofrenie stoppen met medicatie om spoedig daarna een gevaar voor zichzelf (en soms anderen) te worden. Ik heb beide kwalen en ik weet hoe gevaarlijk het kan zijn niet naar je behandelaar meer te luisteren.

Vooral bij patienten die nog een hoop moeten uitvinden over hun kwaal wordt het belang van medicijnen (die inderdaad vervelende bijwerkingen hebben) nogal eens van tafel geveegd in de periodes waar het wat beter gaat. Gevolgen; dwang opname, veregering kwaal, suïcidaal!
hallo, ik laat me niet beledigen
ik val de geneeskunde niet aan
ik heb slechts een ervaring vermeld aangaande mijn vriend
en ik heb de opvatting dat de term alternatieve geneeskuide zeer misleidend is
want we zien wat dat voor gevolgen heeft, n.l. het in diskrediet brengen met wat we reguliere gezondheidszorg noemen
ik ga er wel van uit dat er aanvullende therapiejen bestaan die door empirie worden bevestigd alhoewel niet passende in de huidige paradigma's en derhalve niet wetenschappelijk erkend
maar dat is een andere discussie
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Antiscience
Banned

insomnia schreef:Anti Science

Kenmerkend bij alle psychiatrische stoornissen is dat, alle goede bedoelingen ten spijt, de betrokkene eigenlijk teveel gericht is op zijn stoornis en de beleving daarvan . Hij trekt daarom vaak zijn eigen plan, op zijn eigen wijze: hij stopt/mindert met medicatie wanneer het hem uitkomt vaak voordat hij dit met de arts/behandelaar heeft overlegd, en altijd in de veronderstelling dat hij het zelf uiteindelijk beter weet. Te vaak wordt hij hier volledig in gerespecteerd en beschermd.
Wanneer resultaat uiteindelijk uitblijft of verergert, krijgt wederom de arts/behandelaar en het hele hulpverleningscircuit de schuld.

Een gedeelte van mijn ziel en zaligheid ken je al (of kun je opzoeken). Ik vind dat je veel mensen met psychiatrische problematiek, die wel langs medicamenteuze weg, door therapietrouw en verandering van sociale omstandigheden aan hun herstel werken, tekort doet. :evil:
jij spreekt over jezelf ?
Alle psychiatrische stoornissen ???? wat is dat voor kul.
Weet jij wat gewone levensproblemen zijn ???
Weet jij wat psychische problemen zijn ???
Weet jij wat sociale problemen zijn ???
Wee jij wat relationele problemen zijn ???
Weet jij wat financieele problemen zijn ???
Is iemand die zich eenzaam voelt, eenzaamheid slecht verdragen kan,
eenzaamheid het liefst uit de weg gaat, normaal of psychiatrisch gestoord ???

wat een onzin schrijf je m.i. Als iemand deskundig is wat zijn eigen leven
betreft is dat de betrokkene wel.
Psychische problematiek gaat niet weg van pillen, dat is mijn ervaring.
Je kunt je hoogstens ermee verdoven, afschermen. O:)
Zelfs pillenfreak Kahn is het erover eens dat pillen niets aan oorzaken
psychische problematiek veranderen.
Mensen stoppen meestal met zgn medicatie omdat het veelal afschuwlijke en
uiterst stigmatiserende bijwerkingen heeft, eruit zien als junkie, 'dronken lopen'
als alcoholist, brabbelen als alcholist/zwerver, enorm dik worden etc. :evil:
De middelen zijn vaak erger als de kwaal. Daarom wanneer het effe kan geen of
zo min mogelijk psychofarmaca .... dat is mijn goed gemeend advies.
O.k. wanneer je werkelijk een beter leven kunt voeren met psychofarmaca omdat
je anders te vaak opgenomen wordt in psychiatrische instelling, dan steun ik ook
deze beslissing van ganse harte. O:)
Laatst gewijzigd door Antiscience op 14 okt 2006 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Antiscience schreef: jij spreekt over jezelf ?
Ja
Alle psychiatrische stoornissen ???? wat is dat voor kul.
Correctie: alle persoonlijkheidsstoornissen
Weet jij wat gewone levensproblemen zijn ???
Weet jij wat psychische problemen zijn ???
Weet jij wat sociale problemen zijn ???
Wee jij wat relationele problemen zijn ???
Weet jij wat financieele problemen zijn ???
Niet allemaal tegelijkertijd, maar inderdaad, join the club. So, life's a bitch.
Reden te meer om - daar waar je niets en niemand meer vertrouwt -jezelf bijeen te pakken en op te houden met schoppen en klagen. Als jij het niet doet, doet niemand het.
Is iemand die zich eenzaam voelt, eenzaamheid slecht verdragen kan,
eenzaamheid het liefst uit de weg gaat, normaal of psychiatrisch gestoord ???
De maatstaf ligt niet bij het 'niet kunnen verdragen', maar 'er -in tegenstelling tot de meesten - zodanig last van hebben, daardoor niet meer te kunnen functioneren'
C'est le ton qui fait la musique
Antiscience
Banned

insomnia schreef: Niet allemaal tegelijkertijd, maar inderdaad, join the club. So, life's a bitch.
Reden te meer om - daar waar je niets en niemand meer vertrouwt -jezelf bijeen te pakken en op te houden met schoppen en klagen. Als jij het niet doet, doet niemand het.
begrijp wat je bedoeld. Aan alleen schoppen en klagen heb je niet veel,
daarom is het ook goed te vertellen wat je wel geholpen heeft, welke
mensen je wel geholpen hebben en hoe ze je geholpen hebben.
Inmiddels steunen veel mensen elkaar, en helpen elkaar op internet
of in het gewone leven. Met de invoering van de w.m.o.
( wet maatschappelijke ondersteuning ) hoop ik dat er goede
zelfhulpgroepen op regionaal niveau ontstaan.

MvG , Jos
Plaats reactie