Windows 10

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Dat beloof ik
Bevlogen

Windows 10

Bericht door Dat beloof ik »

Iemand al Windows 10 geïnstalleerd ?
Ik heb mij laten vertellen dat de installatiebestanden al op de pc worden gezet zonder dat je het weet.
En dat blijkt ook zo te zijn.
Op mijn c-schijf staat sinds een paar dagen deze map.
Inmiddels staan er 17.336 bestanden in 3607 mappen, bijna 6 GB.
Resistance is futile, i will be assimilated.....
Nieuwe map ?
Nieuwe map ?
Toch maar even een link naar het nieuws van de NOS over Windows 10, 18-4-2016 Maria.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Fenomeen
Superposter

Re: Windows 10

Bericht door Fenomeen »

Windows 10 zou alleen gedownload worden als je je hiervoor hebt aangemeld.
Heb je dat gedaan?
Via het witte vierkante icoon rechts beneden.

Meer op Tweakers:

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1644156" onclick="window.open(this.href);return false;
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Bij mij is er nog niets gedownload zo te zien.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Je ziet het pas als je verborgen mappen aanzet.
Maar als jij je niet aangemeld hebt, zou je niks moeten vinden.
Als het goed is...

Allen; uw Faceboekje werkt ook in 10, voor een reclamevrij Patience dient u echter te gaan betalen.

Ik zou eerst wachten met upgraden totdat de kinderziektes eruit zijn en er wat meer over 10 bekend is.
Bent u tevreden met 7 of 8 en mist u geen functionaliteit uit 10 kunt u gerust alles bij het oude laten.

De upgrade is overigens meestal gratis.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik heb me aangemeld, zal het ook wel downloaden en installeren. Ben (te) goed van vertrouwen, hoewel windows 7 eigenlijk tot nu toe perfect werkt. Maar misschien is het inderdaad verstandig te wachten tot de kinderziekten eruit zijn...
Het belooft sneller te zijn...(maar een mediaplayer zou ontbreken...dus als iemand een suggestie heeft)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

• Windows Media Center wird entfernt.

• DVDs lassen sich nicht mehr im Windows Media Player abspielen. Der entsprechende MPEG-2-Codec ist in Windows 10 nicht mehr enthalten.

https://potplayer.daum.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://smplayer.sourceforge.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.videolan.org/vlc/" onclick="window.open(this.href);return false;

Alle drie hebben ze zo hun voor en nadelen.
Kwestie van proberen en kijken welke het beste bevalt?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Fenomeen schreef:Je ziet het pas als je verborgen mappen aanzet.
.
Dacht dat ik dat aangezet had maar blijkbaar niet. De bewuste map is nu wel zichtbaar.
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Mediaplayer is een fossiel, er zijn veelbetere mediaspelers die bovendien opensouce zijn. De meeste bezwaren tegen windows 10 komen van mensen die nogal conservatief zijn en blijven hangen bij het oude vertrouwde dat inmiddels achterhaald is .
Ik heb het al geinstalleerd en heb tot nu toe geen problemen ondervonden, het is trouwens de windowsversie waar het langst aan gesleuteld is, de meeste bugs en kindetziektes komen vaak van verouderde en/ of exotische hardware en slcht geprogrammeerde software die niet cht windowscompatible zijn .
Dat is ook de reden dat Apple zo goed werkt , die hebben hun produkt alleen geschikt gemaakt voor speciaal door Apple goedgekeurde hard en software . Sterker nog daar bestaan geen klonen van,terwijl pc's een samengeraapt zooitje hardware zijn bijna per definitie.

Ik vind het goed geslaagd en prettig vormgegeven en ik heb een proffesionele geluidskaart aan mijn systeem hangen die het gewoon doet zoals altijd

ik kan me voorstellen dat waneer je een bedrijf hebt en het werkt goed dat je dan even wacht, masr er zijn ooknog steeds bedrijven die met windows 95 lopen te kloten, dat is wel herl lang wachten.

Wacht alleen niet langer dan een jaar want dan gaat het geld kosten .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

HankS schreef:Mediaplayer is een fossiel, er zijn veelbetere mediaspelers die bovendien opensouce zijn.
Welke bijvoorbeeld Hank? :?
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Aangemeld voor de upgrade, maar meer omdat ik hoop dat het er beter van wordt, want op zijn zachtst gezegd vind ik het een bagger OS.
Op de oude laptop draait windows 7, en dat blijft zo, eigenlijk best tevreden over.
Ernaast draait Ubuntu (dual boot), daar werk ik mee, mijn vrouw is de windows 7 gebruiker.

Op de nieuwe laptop heb ik nu naast windows 8.1, linux mint geïnstalleerd, en daar ben ik meer dan tevreden over.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Fish schreef:
HankS schreef:Mediaplayer is een fossiel, er zijn veelbetere mediaspelers die bovendien opensouce zijn.
vlc en divx zullen zowat de bekendsten zijn
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Fish schreef:
Fenomeen heeft er al een paar genoemd . VlC bijvoorbeeld ( Videolan) en je kunt altijd googlen op best media player . Ik vind deze goed .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat ik me wel afvraag. Komt 10 als update (zoals we gewend zijn), of als upgrade met een installatiebestand, zodat je kunt kiezen waar je windows installeert. Ik ben nl. van plan een SSD schijf naast de harde schijf te installeren en dan daar windows op te zetten. Ik zou niet weten hoe ik dit anders zou moeten doen omdat windows tegenwoordig niet meer op DVD staat, maar vooraf geïnstalleerd is...
Een schone installatie kan immers (na 6 a 7 jaar) toch geen kwaad.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Fenomeen schreef:Windows 10 zou alleen gedownload worden als je je hiervoor hebt aangemeld.
Heb je dat gedaan?
Via het witte vierkante icoon rechts beneden.

Meer op Tweakers:

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1644156" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja dat heb ik gedaan, en daarna zal hij dan wel zijn gaan downloaden.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

dikkemick schreef:Wat ik me wel afvraag. Komt 10 als update (zoals we gewend zijn), of als upgrade met een installatiebestand, zodat je kunt kiezen waar je windows installeert. Ik ben nl. van plan een SSD schijf naast de harde schijf te installeren en dan daar windows op te zetten.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 56#install" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie