Moslim Manifest
Moderator: Moderators
Moslim Manifest
Het Institute for Muslim Community Development heeft haar Manifest mogen presenteren voor Britse parlementariërs.
Het instituut wil een grotere rol voor de islam in de samenleving, erkenning van de onderdrukking van moslims in heden en verleden, verbod op anti-islam kritiek, bevordering van islam onderwijs, meer aandacht voor de grootse prestaties van moslims in heden en verleden. Actieve bestrijding van achterstand van moslims in de Britse samenleving. Een aantal punten ook waarin aandacht voor christenen en joden wordt gevraagd.
Het lijkt erop, dat moslim meer islam in Engeland willen en dat de geschiedenis van de islam evenveel aandacht krijgt als de Britse geschiedenis.
Ook in Engeland is ongeveer 5% moslim, een kleine 60% christen, een kleine 25% atheïst.
Zou dit iets voor Nederland zijn?
Of zouden atheïsten (in Engeland of hier) ook een dergelijk manifest moeten opstellen?
Het instituut wil een grotere rol voor de islam in de samenleving, erkenning van de onderdrukking van moslims in heden en verleden, verbod op anti-islam kritiek, bevordering van islam onderwijs, meer aandacht voor de grootse prestaties van moslims in heden en verleden. Actieve bestrijding van achterstand van moslims in de Britse samenleving. Een aantal punten ook waarin aandacht voor christenen en joden wordt gevraagd.
Het lijkt erop, dat moslim meer islam in Engeland willen en dat de geschiedenis van de islam evenveel aandacht krijgt als de Britse geschiedenis.
Ook in Engeland is ongeveer 5% moslim, een kleine 60% christen, een kleine 25% atheïst.
Zou dit iets voor Nederland zijn?
Of zouden atheïsten (in Engeland of hier) ook een dergelijk manifest moeten opstellen?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
- vegan-revolution
- Superposter
Re: Moslim Manifest
We moeten hier in Nederland, net als in Engeland, zo snel mogelijk shariarechtbanken invoeren. We mogen hier immers qua islamisering in Nederland niet achterblijven. Een topnotering op Europees niveau zou wat dat betreft voor Nederland in de nabije toekomst toch haalbaar moeten zijn, lijkt mij. Het schijnt dat we hier in Nederland, wat toegeven aan islamitische waanzineisen betreft, trouwens ook nog heel wat van onze zuiderburen kunnen leren.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Ik wordt een beetje moe van die malle moslims en wat die allemaal willen en niet willen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
- vegan-revolution
- Superposter
Voor als we in Nederland naar een islamitische theocratie toe gaan groeien kun je er maar beter alvast aan wennen.
- Nu even niet
- Geregelde verschijning
Ik pleeg liever zelfmoord.vegan-revolution schreef:Voor als we in Nederland naar een islamitische theocratie toe gaan groeien kun je er maar beter alvast aan wennen.
Zo te lezen willen deze moslims dezelfde voorrechten die de Islam in Saoedie-Arabië al eeuwen heeft. Nou, wen er maar aan dames en heren, dat heeft niemand hier. Ons land wordt al eeuwen gedreven door een tolerant humanisme en dat wil ik persoonlijk graag zo houden. Maar ja, als je gewend bent om voorrechten te hebben als moslim gemeenschap, dan kun je gelijke rechten makkelijk zien als een duidelijke achteruitgang.
The problem with being privileged your whole life is that because you have had that privilege for so long, equality starts to look like oppression. - See more at: http://www.patheos.com/blogs/godlessind ... YutNC.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false; (Marc Caddo)
The problem with being privileged your whole life is that because you have had that privilege for so long, equality starts to look like oppression. - See more at: http://www.patheos.com/blogs/godlessind ... YutNC.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false; (Marc Caddo)
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
In Engeland willen ze nu een andere koers gaan varen en de islamisering bestrijden.
Ben benieuwd wat er van terecht komt.
Ik blijf me maar verbazen over de aandacht en invloed die de islam krijgt met maar 5% moslims in het land.
De islam zou een marginale positie moeten bekleden, door het geringe aantal bijna onzichtbaar in de samenleving.
Behalve misschien in enkele grote steden, waar ze tot de folklore behoren.
Ben benieuwd wat er van terecht komt.
Ik blijf me maar verbazen over de aandacht en invloed die de islam krijgt met maar 5% moslims in het land.
De islam zou een marginale positie moeten bekleden, door het geringe aantal bijna onzichtbaar in de samenleving.
Behalve misschien in enkele grote steden, waar ze tot de folklore behoren.
it remains popular.
it remains popular.
Ik stel voor dat ze eerst deze opinie van Boudry lezen.
http://www.demorgen.be/opinie/beste-gem ... -a2048835/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demorgen.be/opinie/beste-gem ... -a2048835/" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- vegan-revolution
- Superposter
Een goed geschreven stuk van Maarten Boudry wat mij betreft.
Gisteren Aboutaleb op de TV. Liet o.a. een stukje film zien over het leven van Mohammed.
Het fragment ging over de opvang van de moslims die uit Mekka naar Ethiopië waren gevlucht ten tijde van Mohammed. Daar werden ze opgevangen en beschermd door de christelijke koning. Zo beschermen en vangen moslims, die volgens de islam leven, ook christenen op. Dat christenen vervolgd worden en doodgeschoten, Aboutaleb maakt zich daar woedend om, want dat heeft allemaal niets met de islam te maken. De islam is verdraagzaam en staat voor vrije meningsuiting, beschermt andere religies. Het verschil tussen islam en christendom is volgens moslims en Aboutaleb flinterdun, zo benadrukte Aboutaleb nog. Wat er gebeurt in het Midden Oosten is machtspolitiek en geen religie.
Dus wie heeft gelijk, Aboutaleb, die zich kennelijk mede laat inspireren door de Koran of een niet-moslim, die er volgens moslims geen bal van weet.
Eigenlijk komt het er op neer, dat het hele Midden Oosten, Zuid-Azië en delen van Afrika niets met de islam te maken hebben. Maar misschien hebben de koran en Mohammed ook niets met de islam te maken.
http://www.faithfreedom.org/terrorism-h ... ith-islam/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het fragment ging over de opvang van de moslims die uit Mekka naar Ethiopië waren gevlucht ten tijde van Mohammed. Daar werden ze opgevangen en beschermd door de christelijke koning. Zo beschermen en vangen moslims, die volgens de islam leven, ook christenen op. Dat christenen vervolgd worden en doodgeschoten, Aboutaleb maakt zich daar woedend om, want dat heeft allemaal niets met de islam te maken. De islam is verdraagzaam en staat voor vrije meningsuiting, beschermt andere religies. Het verschil tussen islam en christendom is volgens moslims en Aboutaleb flinterdun, zo benadrukte Aboutaleb nog. Wat er gebeurt in het Midden Oosten is machtspolitiek en geen religie.
Dus wie heeft gelijk, Aboutaleb, die zich kennelijk mede laat inspireren door de Koran of een niet-moslim, die er volgens moslims geen bal van weet.
Eigenlijk komt het er op neer, dat het hele Midden Oosten, Zuid-Azië en delen van Afrika niets met de islam te maken hebben. Maar misschien hebben de koran en Mohammed ook niets met de islam te maken.
http://www.faithfreedom.org/terrorism-h ... ith-islam/" onclick="window.open(this.href);return false;
it remains popular.
it remains popular.
Wat is waarheid?
Ik zou zo graag willen dat iedereen met een beetje gezond verstand en ook de rest dit gaat verkondigen.
Ook in de genoemde gebieden.
Maar we hebben zo weinig aan theorie, maar zitten midden in de praktijk.
Ik zou zo graag willen dat iedereen met een beetje gezond verstand en ook de rest dit gaat verkondigen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
De waarheid is even anders helaas.Maria schreef:Wat is waarheid?
Onderwerping dus.Het woord Islam kent zijn basis uit de volgende drie arabische letters: ‘sien’, ‘lam’ en ‘miem’, hetgeen wat ‘selleme’ (vrede) betekent. Op zichzelf staand betekent het woord Islam ‘overgave aan de Wetten van Allah’. Degene die hier aan voldoet is een moslim.
http://www.al-yaqeen.com/print/artikel/1035/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alles wat geen moslim is valt buiten de boot, de ongelovige dus die gedood dient te worden, dat zijn er zelfs onderling nogal wat.
Bron: Koran.2:191 Doodt hen waar jullie hen aantreffen en verdrijft hen waarvandaan zij jullie verdreven hebben. Verzoeking is erger dan te doden. Als zij tegen jullie strijden, strijdt dan tegen hen; zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Hier hou ik het tevens bij, want ik word er tamelijk moedeloos van.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Net zoals het christendom verkondigt de islam zijn superioriteit, die voor haar rechtstreeks af te leiden is uit de Koran, waar het wij-zij-denken van de bladzijden druipt. “Wij’ zijn de moslims, de beste aller mensen en ‘zij’ zijn al die lui die best wel weten dat de islam superieur is maar die dat niet willen toegeven.
Nu mag er gerust wat coulance betracht worden naar joden en christenen die er niet echt heel veel naast zitten en die daarom best met moslims samen mogen wonen in een land. Deze gunst wordt hen uiteraard slechts verleend op voorwaarde dat ze zich onder islamitisch bestuur plaatsen en wat sociale en economische veren laten.
Wat hen betreft die nog buiten het gelukkige rijk van de islam wonen: zij worden uitgenodigd tot de islam. Zouden ze zo onbeschoft zijn om dat niet te doen, dan zijn ze hopelijk wel nog zo fatsoenlijk dat ze beschermingsgeld betalen. Doen ze zelfs dat niet, zijn ze echt niet voor rede vatbaar, dan moet er helaas aangevallen worden en worden de buitgemaakte maagden eerlijk verdeeld onder de dapperen.
Eeuwenlang knipperde geen moslim met zijn ogen bij het verkondigen van deze overtuiging.
Nu mag er gerust wat coulance betracht worden naar joden en christenen die er niet echt heel veel naast zitten en die daarom best met moslims samen mogen wonen in een land. Deze gunst wordt hen uiteraard slechts verleend op voorwaarde dat ze zich onder islamitisch bestuur plaatsen en wat sociale en economische veren laten.
Wat hen betreft die nog buiten het gelukkige rijk van de islam wonen: zij worden uitgenodigd tot de islam. Zouden ze zo onbeschoft zijn om dat niet te doen, dan zijn ze hopelijk wel nog zo fatsoenlijk dat ze beschermingsgeld betalen. Doen ze zelfs dat niet, zijn ze echt niet voor rede vatbaar, dan moet er helaas aangevallen worden en worden de buitgemaakte maagden eerlijk verdeeld onder de dapperen.
Eeuwenlang knipperde geen moslim met zijn ogen bij het verkondigen van deze overtuiging.
De waarheid mag dus niet gezegd worden op dit vrijdenkers forum.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Wegens overtredingen van diverse forumregels.
Volledig off topic.
Argument by link
Hele lappen copy/past van andere websites
Enz.......
Weggezet.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.