Wees daar maar niet bang voor. . .Vilaine schreef:Heel herkenbaar, ook bij veel Nederlanders in den vreemde.
Maar ik denk wel, dat hoe groter het cultuurverschil, hoe groter de hang naar het land van oorsprong zoals het was in de herinnering of de herinnering van de ouders.
Als Nederland niet snel islamiseert, vrees ik binnen enkele decennia een grote uittocht naar Turkije en Arabische landen. Landen, die in de beleving de ideale samenleving vormen.
Moslims in Nederland 2004-2012
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Moslims in Nederland 2004-2012
Ik wens u alle goeds
-
Ab uno disce omnes
Misschien herinnert u zich een allochtoon meisje uit uw klas op de middelbare school, dat bovengemiddeld presteerde. Iemand die zich niet conformeerde aan de zesjescultuur, maar serieus bezig was met het opbouwen van een toekomst. Datzelfde meisje maakt weinig kans op een betaalde baan. Aan haar competentie valt niet te twijfelen. Waar dan wel aan? Oogt ze niet voldoende Arisch om te kunnen functioneren op de arbeidsmarkt? Of is Foekje gewoon beter dan Fatima?
In Nederland hebben we te maken met een meritocratie, denkt men. Dit is een wel erg utopisch beeld van de samenleving, want vandaag de dag omarmen we diversiteit niet meer, maar verafschuwen we het. We benadrukken de negatieve excessen van een bepaalde bevolkingsgroep, en vergeten of negeren de bewonderenswaardige prestaties, omdat deze niet voldoen aan onze vooroordelen. Vooroordelen, bewust of onbewust, belemmeren niet-westerse allochtonen bij hun ontwikkeling in de maatschappij.
Er is een grote hoeveelheid belemmeringen te noemen die een succesvolle arbeidsmarktintegratie van allochtonen in de weg staan, waaronder: taalvaardigheid, steun vanuit de sociale omgeving, aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt en de maatschappelijke opinie. Op dit laatste punt wil ik wat uitgebreider in gaan. U bent waarschijnlijk wel bekend met mediaman Geert Wilders die een groot deel van de maatschappij weet in te palmen met zijn populistische gebrabbel over onder andere het ‘Marokkanenprobleem’, wat op zichzelf al een discriminerend begrip is. Velen onder de bevolking denken hierdoor dat Marokkaanse jongeren bepaalde maatschappelijke waarden niet bezitten. Wanneer de maatschappij zo denkt, zullen Marokkaanse jongeren deze maatschappelijke waarden minder sterk internaliseren. Spreken we nog van een meritocratie als we iemand bij voorbaat al veroordelen op grond van zijn etniciteit in plaats van op grond van zijn of haar capaciteiten? Lossen we het zogenaamde ‘Marokkanenprobleem’ op als we Marokkanen blijven veroordelen op grond van hun achtergrond? Ik begrijp dat die blonde praatjesmaker problemen heeft met criminaliteit onder jongeren, maar ik begrijp niet waarom dit specifiek om Marokkaanse jongeren gaat. Denk maar aan dat lichtelijk dictatoriaal getinte optreden waarin “minder, minder, minder!” gescandeerd werd. Als je dergelijke jongeren het land uit wil hebben, deporteer dan gelijk alle criminelen naar Madagaskar, want we weten allemaal dat onderscheid maken op grond van afkomst bij de wet verboden is.
In de Lage Landen, een klein vlekje op de aardbol, mag alles. Je bent zo vrij als maar kan. Je mag weliswaar niet urineren in de natuur, maar je mag wel kostbare zuurstof inademen om het te hebben over Aboutaleb’s burgemeesterschap en dat te vergelijken met een Nederlander als burgemeester van Mekka. Het is te begrijpen dat mensen criminelen die wel vaker van Marokkaanse afkomst zijn, veroordelen. Maar hoe is het mogelijk dat we een Marokkaan die een prima functie bekleedt in de Nederlandse samenleving, ook veroordelen op grond van zijn afkomst? Iemand die toevallig ook Marokkaans is, hoeft zich toch niet te verantwoorden voor daden van anderen? Is het niet frappant dat Marokkanen zich geroepen voelen zich te verontschuldigen voor de moord op Theo van Gogh, mensen die niets te maken hebben met die moord?
Er zijn dus externe factoren die niet-westerse allochtonen belemmeren in onze samenleving, onder andere op de arbeidsmarkt. Daaronder valt onder andere discriminatie. Onderzoek toont aan dat allochtonen een significante lagere kans hebben om uitgenodigd te worden op een sollicitatiegesprek. Ook is er de angst om te solliciteren, omdat je weet dat mensen figuurlijk achteruit deinzen als je je afkomst noemt, is dat meritocratie te noemen? “Meritocratie ziet mensen als gelijkwaardige individuen, waarbij geen onderscheid wordt gemaakt op basis van geslacht, ras, huidskleur, nationaliteit, religie, status, leeftijd, afkomst of bezittingen.” Achter de muur van dit prachtige ideaal is er de sociale omgeving die je sloopt wanneer je devieert. ‘Anders’ zijn is iets negatiefs geworden, in plaats van iets dat geprezen wordt.
Het wordt onmogelijk gemaakt om op een menswaardige manier te functioneren in de maatschappij, als je door het hebben van bepaalde kenmerken al het etiket ‘crimineel’ opgeplakt krijgt. Zelfbeeld wordt gevormd door anderen. Wat blijft er van je zelfbeeld over wanneer jouw etniciteit in het dagelijks nieuws gekoppeld wordt aan criminaliteit? Dit zien we terug in de etiketteringstheorie, die stelt dat het op een gegeven moment deel wordt van de identiteit. Kortom, gezien worden als crimineel, maakt je crimineel. De invloed van de maatschappij is onontbeerlijk en ontzettend sterk, wat wordt aangestuurd door politici als Wilders die bepaalde groepen uit de samenleving beschuldigen van problemen. Het is het dus moeilijk om te overleven als ‘deviërende’. In dit geval is een bijvoorbeeld Marokkaanse etniciteit funest voor een eerlijke kans op succesvolle deelname in de maatschappij. Er valt te zeggen dat er geen sprake van gelijkheid is. We lossen het Marokkanenprobleem niet op door Marokkanen constant te stereotyperen. Wat we dan wel doen, is het creëren van self-fulfilling prophecies, die inderdaad mogelijk zouden kunnen leiden tot het vertonen van delinquent gedrag.
Laten we niet-westerse allochtonen een kans geven zich te ontwikkelen, in plaats van ze te veroordelen voordat ze überhaupt hebben kunnen laten zien wat hun competenties zijn. Laten we niet een ‘zij’ creëren, maar een ‘wij’, wij allen die goed willen functioneren in de Nederlandse maatschappij. Laten we mensen niet typeren als ‘allochtoon’ of ‘crimineel’ maar als medeburgers. We kunnen niet zomaar een gehele bevolkingsgroep typeren op grond van enkele gevallen. Niet alleen omdat dit moreel verwerpelijk is, maar omdat het het probleem niet op zal lossen, het is zelfs mogelijk dat het probleem versterkt wordt. Als je één geval kent, ken je ze niet allemaal.
Misschien herinnert u zich een allochtoon meisje uit uw klas op de middelbare school, dat bovengemiddeld presteerde. Iemand die zich niet conformeerde aan de zesjescultuur, maar serieus bezig was met het opbouwen van een toekomst. Datzelfde meisje maakt weinig kans op een betaalde baan. Aan haar competentie valt niet te twijfelen. Waar dan wel aan? Oogt ze niet voldoende Arisch om te kunnen functioneren op de arbeidsmarkt? Of is Foekje gewoon beter dan Fatima?
In Nederland hebben we te maken met een meritocratie, denkt men. Dit is een wel erg utopisch beeld van de samenleving, want vandaag de dag omarmen we diversiteit niet meer, maar verafschuwen we het. We benadrukken de negatieve excessen van een bepaalde bevolkingsgroep, en vergeten of negeren de bewonderenswaardige prestaties, omdat deze niet voldoen aan onze vooroordelen. Vooroordelen, bewust of onbewust, belemmeren niet-westerse allochtonen bij hun ontwikkeling in de maatschappij.
Er is een grote hoeveelheid belemmeringen te noemen die een succesvolle arbeidsmarktintegratie van allochtonen in de weg staan, waaronder: taalvaardigheid, steun vanuit de sociale omgeving, aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt en de maatschappelijke opinie. Op dit laatste punt wil ik wat uitgebreider in gaan. U bent waarschijnlijk wel bekend met mediaman Geert Wilders die een groot deel van de maatschappij weet in te palmen met zijn populistische gebrabbel over onder andere het ‘Marokkanenprobleem’, wat op zichzelf al een discriminerend begrip is. Velen onder de bevolking denken hierdoor dat Marokkaanse jongeren bepaalde maatschappelijke waarden niet bezitten. Wanneer de maatschappij zo denkt, zullen Marokkaanse jongeren deze maatschappelijke waarden minder sterk internaliseren. Spreken we nog van een meritocratie als we iemand bij voorbaat al veroordelen op grond van zijn etniciteit in plaats van op grond van zijn of haar capaciteiten? Lossen we het zogenaamde ‘Marokkanenprobleem’ op als we Marokkanen blijven veroordelen op grond van hun achtergrond? Ik begrijp dat die blonde praatjesmaker problemen heeft met criminaliteit onder jongeren, maar ik begrijp niet waarom dit specifiek om Marokkaanse jongeren gaat. Denk maar aan dat lichtelijk dictatoriaal getinte optreden waarin “minder, minder, minder!” gescandeerd werd. Als je dergelijke jongeren het land uit wil hebben, deporteer dan gelijk alle criminelen naar Madagaskar, want we weten allemaal dat onderscheid maken op grond van afkomst bij de wet verboden is.
In de Lage Landen, een klein vlekje op de aardbol, mag alles. Je bent zo vrij als maar kan. Je mag weliswaar niet urineren in de natuur, maar je mag wel kostbare zuurstof inademen om het te hebben over Aboutaleb’s burgemeesterschap en dat te vergelijken met een Nederlander als burgemeester van Mekka. Het is te begrijpen dat mensen criminelen die wel vaker van Marokkaanse afkomst zijn, veroordelen. Maar hoe is het mogelijk dat we een Marokkaan die een prima functie bekleedt in de Nederlandse samenleving, ook veroordelen op grond van zijn afkomst? Iemand die toevallig ook Marokkaans is, hoeft zich toch niet te verantwoorden voor daden van anderen? Is het niet frappant dat Marokkanen zich geroepen voelen zich te verontschuldigen voor de moord op Theo van Gogh, mensen die niets te maken hebben met die moord?
Er zijn dus externe factoren die niet-westerse allochtonen belemmeren in onze samenleving, onder andere op de arbeidsmarkt. Daaronder valt onder andere discriminatie. Onderzoek toont aan dat allochtonen een significante lagere kans hebben om uitgenodigd te worden op een sollicitatiegesprek. Ook is er de angst om te solliciteren, omdat je weet dat mensen figuurlijk achteruit deinzen als je je afkomst noemt, is dat meritocratie te noemen? “Meritocratie ziet mensen als gelijkwaardige individuen, waarbij geen onderscheid wordt gemaakt op basis van geslacht, ras, huidskleur, nationaliteit, religie, status, leeftijd, afkomst of bezittingen.” Achter de muur van dit prachtige ideaal is er de sociale omgeving die je sloopt wanneer je devieert. ‘Anders’ zijn is iets negatiefs geworden, in plaats van iets dat geprezen wordt.
Het wordt onmogelijk gemaakt om op een menswaardige manier te functioneren in de maatschappij, als je door het hebben van bepaalde kenmerken al het etiket ‘crimineel’ opgeplakt krijgt. Zelfbeeld wordt gevormd door anderen. Wat blijft er van je zelfbeeld over wanneer jouw etniciteit in het dagelijks nieuws gekoppeld wordt aan criminaliteit? Dit zien we terug in de etiketteringstheorie, die stelt dat het op een gegeven moment deel wordt van de identiteit. Kortom, gezien worden als crimineel, maakt je crimineel. De invloed van de maatschappij is onontbeerlijk en ontzettend sterk, wat wordt aangestuurd door politici als Wilders die bepaalde groepen uit de samenleving beschuldigen van problemen. Het is het dus moeilijk om te overleven als ‘deviërende’. In dit geval is een bijvoorbeeld Marokkaanse etniciteit funest voor een eerlijke kans op succesvolle deelname in de maatschappij. Er valt te zeggen dat er geen sprake van gelijkheid is. We lossen het Marokkanenprobleem niet op door Marokkanen constant te stereotyperen. Wat we dan wel doen, is het creëren van self-fulfilling prophecies, die inderdaad mogelijk zouden kunnen leiden tot het vertonen van delinquent gedrag.
Laten we niet-westerse allochtonen een kans geven zich te ontwikkelen, in plaats van ze te veroordelen voordat ze überhaupt hebben kunnen laten zien wat hun competenties zijn. Laten we niet een ‘zij’ creëren, maar een ‘wij’, wij allen die goed willen functioneren in de Nederlandse maatschappij. Laten we mensen niet typeren als ‘allochtoon’ of ‘crimineel’ maar als medeburgers. We kunnen niet zomaar een gehele bevolkingsgroep typeren op grond van enkele gevallen. Niet alleen omdat dit moreel verwerpelijk is, maar omdat het het probleem niet op zal lossen, het is zelfs mogelijk dat het probleem versterkt wordt. Als je één geval kent, ken je ze niet allemaal.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Beste Bill Hubbard, welkom op het forum.
Het is nog ietsje sterker dan jij schrijft. Al zouden alle Marokkanen in Nederland misdadiger zijn op één na, dan noch was dat geen excuus om die ene ook als midadiger te behandelen. Wat echter ook mij zorgen baart, is dat immigranten die moslim zijn alsmede hun kinderen, zich meer conformeren aan de maatschappijregels uit het land van herkomst, of zelfs nog oudere versies tot uit anno 600 aan toe, en zich afzetten tegen onze seculiere moraal. Tevens verbiedt diezelfde moraal ons - zoals jij terecht stelt - om hen vanwege hun afkomst te discrimineren. Maar we moeten desalniettemin wel trachten hun tekortkomingen zoveel mogelijk te verhelpen. Wie onze moraal omarmt, die kunnen wij uiteraard ook omarmen. Wie haar afwijst moeten wij daarentegen moreel overtuigen. En dat is niet makkelijk.
Het is nog ietsje sterker dan jij schrijft. Al zouden alle Marokkanen in Nederland misdadiger zijn op één na, dan noch was dat geen excuus om die ene ook als midadiger te behandelen. Wat echter ook mij zorgen baart, is dat immigranten die moslim zijn alsmede hun kinderen, zich meer conformeren aan de maatschappijregels uit het land van herkomst, of zelfs nog oudere versies tot uit anno 600 aan toe, en zich afzetten tegen onze seculiere moraal. Tevens verbiedt diezelfde moraal ons - zoals jij terecht stelt - om hen vanwege hun afkomst te discrimineren. Maar we moeten desalniettemin wel trachten hun tekortkomingen zoveel mogelijk te verhelpen. Wie onze moraal omarmt, die kunnen wij uiteraard ook omarmen. Wie haar afwijst moeten wij daarentegen moreel overtuigen. En dat is niet makkelijk.
Ik wens u alle goeds
Bill Hubbard, welkom.
Zou je je je willen voorstellen in dat subforum, zodat we een idee krijgen van een stukje achtergrond en de reden waarom je ons hier komt bezoeken en hopelijk wil blijven?
Heel goede post.
Dit onderwerp geeft veel feitjes, maar kan wel wat nuancerende andere berichten gebruiken.
Je schrijven nu vraagt om meer.
Zou je je je willen voorstellen in dat subforum, zodat we een idee krijgen van een stukje achtergrond en de reden waarom je ons hier komt bezoeken en hopelijk wil blijven?
Heel goede post.
Dit onderwerp geeft veel feitjes, maar kan wel wat nuancerende andere berichten gebruiken.
Je schrijven nu vraagt om meer.

Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
@Bill Hubbard
Wat een prima stuk! Verder hoef ik er niets van te schrijven. Ik ben het met je eens.
Welkom!!
Wat een prima stuk! Verder hoef ik er niets van te schrijven. Ik ben het met je eens.
Welkom!!
De ergste misdaden vergen ultieme straffen. O, dacht ik dat?.... O, wist ik dat nog niet?
- vegan-revolution
- Superposter
Dat is exact een nuancering die ik ook zou willen aanbrengen. Diversiteit is prima en daar zal ook Geert Wilders geen enkel probleem mee hebben, maar als een "bepaald soort diversiteit" en wel die van barbaarse en achterlijke aard in toenemende mate de overhand dreigt te krijgen dan zijn we op de verkeerde weg. Het is dus zaak om niet allerlei barbaarse waanideeën toe te juichen omdat die nou eenmaal vooral bij een kansarmere bevolkingsgroep voorkomen. Dus niet in de valkuil "zieligerds mogen alles want ze zijn zielig" trappen. De grenzen van fatsoen die autochtonen aan elkaar stellen moeten in gelijke mate ook aan niet-westerse allochtonen voorgehouden worden. Doen we dat niet dan laten we onze maatschappij moedwillig verkankeren.Peter van Velzen schreef:Wat echter ook mij zorgen baart, is dat immigranten die moslim zijn alsmede hun kinderen, zich meer conformeren aan de maatschappijregels uit het land van herkomst, of zelfs nog oudere versies tot uit anno 600 aan toe, en zich afzetten tegen onze seculiere moraal. Tevens verbiedt diezelfde moraal ons - zoals jij terecht stelt - om hen vanwege hun afkomst te discrimineren. Maar we moeten desalniettemin wel trachten hun tekortkomingen zoveel mogelijk te verhelpen. Wie onze moraal omarmt, die kunnen wij uiteraard ook omarmen. Wie haar afwijst moeten wij daarentegen moreel overtuigen. En dat is niet makkelijk.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Dat was een week geleden.Cluny schreef:Grappig. De eerste moslimfile van Nederland.
Files op Nederlandse snelwegen vanwege verkiezingen Turkije.Je moet wel je best doen om het in het bericht te lezen. De in Nederland wonende Turken worden steeds conservatiever.De twee stembureaus waar Turkse Nederlanders drie dagen lang hun stem konden uitbrengen voor een nieuw parlement in Turkije, zijn vooral op de laatste dag massaal bezocht. Vandaag, op de laatste stemdag, stonden op de A13 en de A4 kilometerslange files naar het stembureau in Rijswijk en ook op de locatie in Deventer was het druk.
De opkomstcijfers volgen morgen. Zo’n 240.000 Turkse Nederlanders stonden geregistreerd. In Turkije zelf zijn de verkiezingen volgende week zondag. Opvallend aan die verkiezingen is dat voor het eerst vrouwen met een hoofddoek in het parlement kunnen komen.
En kijk wat een verrassing!
Erdogan wereldwijd populairst in Nederland.
Mag ik hieruit de conclusie trekken dat de in Nederland wonende Turken steeds Turkser worden?Nederlandse Turken zijn massaal fan van president Erdogan en zijn AK-partij. Onder Turkse Nederlanders kreeg de AKP bijna 64 procent van de stemmen. Nergens ter wereld haalde Erdogan een hoger percentage, meldt de NOS.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Het is mij net iets te voorbarig.
Hoe zit het met de verhouding Koerden tov andere landen?
Hoe zit het met de verhouding Koerden tov andere landen?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Re: Moslims in Nederland 2004-2015
Vandaag vond ik dit bericht op Foknieuws.
Turken zien brood in islamitische bank in Nederland
Het gaat over Halalbankieren, de vraag is of dit ook mogelijk zou moeten worden gemaakt in Nederland. Het nieuws zelf vind ik niet zo belangrijk. Ze doen maar denk ik daar bij.
Maar mij gaat het over dit stukje tekst in het betreffende bericht.
Daarbij kon je dan stellen dat
1] Het aantal moslims in Nederland groeit.
2] Het percentage moslims in Nederland groeit.
3] De moslims in Nederland steeds moslimmiger worden.
En vandaag lees ik bij deze info dat er een grote expansie wordt verwacht.
Ik ben benieuwd of over nog eens 2.5 jaar als er weer een bericht over de moslimpopulatie in Nederland wordt gepubliceerd of we dan de term explosieve groei tegen zullen komen.
Want zoals het er nu naar uitziet, krimp zit er de komende generaties niet in
Turken zien brood in islamitische bank in Nederland
Het gaat over Halalbankieren, de vraag is of dit ook mogelijk zou moeten worden gemaakt in Nederland. Het nieuws zelf vind ik niet zo belangrijk. Ze doen maar denk ik daar bij.
Maar mij gaat het over dit stukje tekst in het betreffende bericht.
De aanleiding voor het openen van dit topic was een bericht in het NRC van november 2012 waarin stond dat moslims in Nederland steeds religieuzer worden.Er is nu hernieuwde interesse omdat het Centraal Bureau voor de Statistiek(CBS) een grote expansie voorspelt van het aantal moslims in Nederland.
Daarbij kon je dan stellen dat
1] Het aantal moslims in Nederland groeit.
2] Het percentage moslims in Nederland groeit.
3] De moslims in Nederland steeds moslimmiger worden.
En vandaag lees ik bij deze info dat er een grote expansie wordt verwacht.
Ik ben benieuwd of over nog eens 2.5 jaar als er weer een bericht over de moslimpopulatie in Nederland wordt gepubliceerd of we dan de term explosieve groei tegen zullen komen.
Want zoals het er nu naar uitziet, krimp zit er de komende generaties niet in
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Beagle1831
- Ervaren pen
Aha .. het ligt aan ons ... ( wel grappig dat je zelf spreekt over een Marokkanenprobleem, iets wat ik zelf bijv nooit gedaan heb omdat het volgens mij niet bestaat )Bill Hubbard schreef: In dit geval is een bijvoorbeeld Marokkaanse etniciteit funest voor een eerlijke kans op succesvolle deelname in de maatschappij. Er valt te zeggen dat er geen sprake van gelijkheid is. We lossen het Marokkanenprobleem niet op door Marokkanen constant te stereotyperen. Wat we dan wel doen, is het creëren van self-fulfilling prophecies, die inderdaad mogelijk zouden kunnen leiden tot het vertonen van delinquent gedrag.
http://www.multicultureelopleiden.nl/sa ... aliteiten/" onclick="window.open(this.href);return false;
"In totaal telt Nederland 190 nationaliteiten. Ruim 900.000 inwoners hebben twee nationaliteiten."
Mag jij uitleggen waarom de Marokkaan tov bijv de Turk er zo slecht vanaf komt ?
Ik hoef denk ik niemand hier op het forum te vertellen hoe walgelijk ik de heer wilders vind maar jij slaat in mijn ogen volledig door naar de andere kant.
Ik ken genoeg 'succesvolle' Marokkanen die zich prima weten te ontwikkelen en handhaven in onze maatschappij.
Stukjes als dit, een soort zelfkastijding overgoten met een sausje van politieke correctheid, werken in mijn ogen alleen maar negatief en polariserend.
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
M Smeets
Ik ken er ook zeker twee.Beagle1831 schreef:Ik ken genoeg 'succesvolle' Marokkanen die zich prima weten te ontwikkelen en handhaven in onze maatschappij.

Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Hier noemt iemand er tienVit schreef:Ik ken er ook zeker twee.Beagle1831 schreef:Ik ken genoeg 'succesvolle' Marokkanen die zich prima weten te ontwikkelen en handhaven in onze maatschappij.
HIer wordt beweerd dat het in het totaal om een kwart van de 2e generatie gaat.
Blijkbaar zijn daar maar twee (marokkaande) kenissen van jou bij

Hoeveel succesvolle mensen van Turkse afkomst ken je?
Ik wens u alle goeds
- Beagle1831
- Ervaren pen
Vit schreef:Ik ken er ook zeker twee.Beagle1831 schreef:Ik ken genoeg 'succesvolle' Marokkanen die zich prima weten te ontwikkelen en handhaven in onze maatschappij.

"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
M Smeets
In mijn naaste omgeving behoorlijk wat die de handen uit de mouwen steken, er is zelfs een afgestudeerd werktuigbouwkundige bij (goede vriend), die een auto wasserette is begonnen, diploma's uit het land van herkomst zijn hier over het algemeen niets waard.Peter van Velzen schreef:Hier noemt iemand er tienVit schreef:Ik ken er ook zeker twee.Beagle1831 schreef:Ik ken genoeg 'succesvolle' Marokkanen die zich prima weten te ontwikkelen en handhaven in onze maatschappij.
HIer wordt beweerd dat het in het totaal om een kwart van de 2e generatie gaat.
Blijkbaar zijn daar maar twee (marokkaande) kenissen van jou bij
Hoeveel succesvolle mensen van Turkse afkomst ken je?
Een van de twee Marokkanen was mijn hoogste baas (moordgozer), de ander Ahmed Aboutaleb maar die is in een christelijke omgeving opgegroeid.
Behalve Ahmed Aboutaleb en Mohammed Rabbae (nou goed dan) heb ik niet zo'n hoge pet op van de rest, Ali B (mwah), Badr Hari te dom om te poepen.Peter van Velzen schreef: Hier noemt iemand er tien