Je overspeelt je hand danig hier, want het huwelijk wordt nergens in de bijbel door God ingesteld.Fundi schreef:Het huwelijk zoals God het ingesteld heeft.
Bij adoptie gaat het om kinderen die noch vader noch moeder hebben. Indien het belang van het kind het zwaarst weegt is een oplossing van twee ouders van hetzelfde geslacht (die uit liefde een kind willen adopteren) te prefereren boven kinderen laten opgroeien zonder enkele ouderbinding.Fundie schreef:Wel maak ik er bezwaar tegen dat kinderen in een dergelijke relatie geadopteerd kunnen worden. Ik vind dat een kind recht heeft op een vader én moeder, die ieder hun specifieke ouderlijke rol spelen die niet onderling uitwisselbaar zijn. Het belang van het kind weegt wat mij betreft het zwaarst en deze wordt het meest gediend in een gezin met een vader en moeder.
Jouw redenering volgend zou je ook scheidingen moeten verbieden, of gedwongen huwelijken moeten prefereren in geval een vrouw zwanger wordt via een slippertje of jeugdige roekeloosheid en onbedachtzaamheid. Jouw opvatting stigmatiseert alle alleenstaande moeders en vaders.
Overigens is de discussie wat betreft dit punt al beslist. Indien zelfs Ierland dit recht verschaft aan een homosexueel echtpaar, dan is het enkel nog een kwestie van een paar jaar voordat de gehele westerse wereld volgt. Jouw opinie gaat de komende jaren dezelfde grabbelton van fraaie christelijke opinies in als de christelijke opinies uit eerdere eeuwen die nu volkomen onbegrijpelijk zijn geworden, zoals dat de slavernij een door God ingestelde natuurlijke instelling is, dat de absolute koning waartegen je je niet mag verzetten een door God ingestelde natuurlijke instelling is, lijfstraffen een aan te bevelen methode zijn in de opvoeding van kinderen, de hiërarchie tussen man (hoofd) en vrouw (ondergeschikt) een door God geschapen scheppingsorde is, evenals de hiërarchie tussen verschillende rassen.
Allemaal voorbeelden van hoe de aanhangers van religieus boekgeloof altijd de laatsten zijn die begrijpen wat een zich gezond ontwikkelende maatschappij nodig heeft.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 26#p476126" onclick="window.open(this.href);return false;
Maria