https://www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ
Dit filmpje illustreert m.i. hoe het westen, de Europese unie, de Oekraïners manipuleren waar ze bij staan. Er wordt begonnen met het in de lucht prijzen van deze groep mensen om de waakzaamheid, de kritische laag, van mensen omlaag te helpen. Vervolgens wordt er een probleem geschetst, een dictatoriaal regime (Democratisch gekozen) waarachter Rusland schuilt en als laatst de oplossing hiervoor: sancties en financiële hulpmiddelen voor Oekraïne (wij als reddende partij tegenover een vals, net gecreëerd dilemma). Ik noem dit het tegen elkaar opzetten van de bevolking en ontzettend beschamend voor de Europese unie. De russen zijn zeker geen lieverdjes maar ik zou ook zeker het manipulatieve Europese unie beleid niet vergeten. Het zal vast geen toeval zijn dat er olie in het spel is en hier makkelijker aan te komen valt als Rusland haar invloed wordt ingeperkt en er verdeeldheid heerst (verdeel en heers).
Buiten het feit hoe een regering is gekozen is de manier waarop hier de bevolking wordt toegesproken erg manipulatief en kan ik het positieve ervan niet inzien.
Ik ben erg benieuwd waar in dit verhaal op geschoten gaat worden en waar mensen vinden dat de redenatie de mist in gaat/ scheef loopt. Dit is mijn idee en hierover hoor ik jullie graag.
Groet, Sytze
Waarom Oekraïne wordt gemanipuleerd door de EU
Moderator: Moderators
Waarom Oekraïne wordt gemanipuleerd door de EU
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Re: Waarom Oekraïne wordt gemanipuleerd door de EU
En wat illustreert bijvoorbeeld dit bericht in Trouw? Een willekeurig bericht van enige maanden daarvoor.
Trouw 10-12-2013: Oekraïense president wil compensatie voor EU-verdrag
Het is best een aardig idee om een peptalkje van een handjevol Europese politici die op eigen initiatief naar een chaotisch en anarchistich Kiev zijn afgereisd tot iets zeer groots of iets maatgevends uit te roepen. Maar ik zet daar mijn bedenkingen bij.
Wat is erna gebeurd in Oekraïne? Na die hart onder de riem stekende toespraken.
Na de vlucht van de pro-Russisch anti-Europese president is er de Russische annexatie van de Krim en een zeer verwoestende Russisch-Oekraïense oorlog geweest die duizenden doden, miljoenen ontheemden en een ruïnering van oostelijk Oekraïne en het bankroet van de economie van het hele land heeft veroorzaakt. Een oorlog die ook nog niet afgelopen lijkt te zijn. En hoewel het een 2 landen oorlog is, Rusland en Oekraïne dus, het slagveld en de frontlijn altijd geheel op Oekraïens grondgebied te vinden is geweest.
Het filmpje van 4 minuten mag best vermeld worden als je dat een goed gevoel geeft maar maak het niet groter dan het is en geef het de juiste plek in de geschiedenis van dat land van de afgelopen 2 jaar.
Trouw 10-12-2013: Oekraïense president wil compensatie voor EU-verdrag
Janoekovitsj vreest dat grote hoeveelheden landbouwproducten uit de EU Oekraïne binnenkomen als er een associatieverdrag met de EU is gesloten. Hij benadrukte dat het zijn plicht is de landbouwsector in zijn land te beschermen.
Het is best een aardig idee om een peptalkje van een handjevol Europese politici die op eigen initiatief naar een chaotisch en anarchistich Kiev zijn afgereisd tot iets zeer groots of iets maatgevends uit te roepen. Maar ik zet daar mijn bedenkingen bij.
Wat is erna gebeurd in Oekraïne? Na die hart onder de riem stekende toespraken.
Na de vlucht van de pro-Russisch anti-Europese president is er de Russische annexatie van de Krim en een zeer verwoestende Russisch-Oekraïense oorlog geweest die duizenden doden, miljoenen ontheemden en een ruïnering van oostelijk Oekraïne en het bankroet van de economie van het hele land heeft veroorzaakt. Een oorlog die ook nog niet afgelopen lijkt te zijn. En hoewel het een 2 landen oorlog is, Rusland en Oekraïne dus, het slagveld en de frontlijn altijd geheel op Oekraïens grondgebied te vinden is geweest.
Het filmpje van 4 minuten mag best vermeld worden als je dat een goed gevoel geeft maar maak het niet groter dan het is en geef het de juiste plek in de geschiedenis van dat land van de afgelopen 2 jaar.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Re: Waarom Oekraïne wordt gemanipuleerd door de EU
Het filmpje van deze twee Europarlementariërs die vrij loze beloften doen wordt eindeloos als ultieme bewijs van stal gehaald om aan te tonen dat de chaos in Oekraine de schuld is van de Eu. Vrij lachwekkend, aangezien het juist laat zien dat de Eu geen vinger voor Oekraine heeft uitgestoken. Rusland stuurt ondertussen militairen Oerkaine in met tanks en zware wapens. Natuurlijk vanwege die provocerende speech van Verhofstadt. Dat is de man echt te veel eer.sytze schreef:https://www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.