IK bekijk dit (nog) niet wereldwijd. Ik kijk even naar Nederland. Ik heb het ook niet over overbevolking, hoewel dat wel een gunstig neven effect zou zijn.dikkemick schreef:Dat ik in jouw ogen te ver ga, geloof ik. Maar ik vind dit altijd heel gevaarlijke onderwerpen. Beslissen over de keuzen en het geluk(?) van anderen. Wat betreft religieuze opvoeding heb ik nooit geheim van gemaakt. Verplichte educatie zodat religie een langzame dood sterft.HenkM schreef:
Je gaat te ver door, vriend.
Om even bij dat JG-kind te blijven. Gewoon even een vraagje: nu staat er in de Universele rechten van het kind dat (art 11) indoctrinatie niet mag en een geloof niet mag worden opgedrongen. Maar ze doen het toch, net als alle andere religieuze ouders. Dat vind je wel acceptabel?
Zoals ik al zei: laten we nu eerst eens proberen dit onderwerp bespreekbaar te maken en dan kunnen we zien, als gemeenschap, wat er mogelijk is.
Wat ik absoluut ook voorsta is goede voorlichting en gratis contraceptie in landen waar dit onbetaalbaar is voor de inwoners. Alleen heeft dit meer met overbevoling te maken. Maar om regels op te gaan stellen wie wel en niet sex mogen hebben met elkaar...want daar komt het eigenlijk op neer, gaat mij te ver.
Moeten we, als deze zwak begaafde mens eenmaal zwanger is, gaan aborteren? Moeten we vruchtwaterpuncties toestaan welke kunnen aantonen of een kind zwakbegaafd ter wereld komt?
Misschien zijn nog niet alle onderwerpen bespreekbaar. Maar leg eens uit. Waar heb jij het grootste probleem mee? Welke "categorie" mensen? Wat is wereldwijd een hot item dat jou dit zou doen besluiten?
Ik heb maar één categorie op het oog: het kind .... dat lijkt jullie te ontgaan.
Ik heb het helemaal niet over geen sex mogen hebben. Alleen en uitsluitend het automatisme mbt het hebben van. recht hebben op, kinderen. DAT stel ik ter discussie. En daarmee het ontstellende egoïsme dat mensen ten toon spreiden als het gaat over kinderen hebben.
Ik zal jou een wedervraag stellen: zou jij jouw kind ter wereld willen laten komen als het het Down syndroom heeft? Of allerlei andere akelige zaken? (ik geef toe: het is een ander maar toch vergelijkbaar probleem). Dat is al redelijk vroeg bekend, meen ik.