Bewijs voor onbestaanbaarheid reïncarnatie?

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

DiMensie

Re: Bewijs voor onbestaanbaarheid reïncarnatie?

Bericht door DiMensie »

Dat beloof ik schreef:Lijkt me niet al te ingewikkeld.
Maar het is nu wel duidelijk: een hoop woorden, maar je wil er niet aan, dus dan houd het op.
Eensch!

Nogmaals en voor alle duidelijkheid:

Mijn overtuiging ten aanzien van reïncarnatie ligt in de clinch met mijn groeiende overtuiging dat er niets kan bestaan buiten de materie. De aanname dat er niets kan bestaan buiten de materie is namelijk heel bevrijdend en zuiverend en bovendien heel handig om de door eenieder waarneembare werkelijkheid te interpreteren. Als bewezen kan worden dat reïncarnatie niet eens kan bestaan zou dat mij weer een stapje verder helpen, maar als ik mij daartoe eerst weer terug moet gaan verdiepen in hoe die aanname is ontstaan, dan ben ik tijd en energie aan het steken in iets wat principieel niets te maken heeft met waar ik naar streef, en dat is het voeden van mijn groeiende overtuiging dat er niets kan bestaan buiten de materie.

Nee dan zou ik mij nog eerder gaan verdiepen
in waar meer dan 50 toonaangevende wetenschappers uit verschillende disciplines samen mee bezig zijn:
  • een strategie voor de toekomstige ontwikkeling van de mensheid te ontwikkelen. Een van de belangrijkste doelstellingen is om een wereldwijd netwerk van wetenschappers te bouwen voor onderzoek naar de ontwikkeling van cybernetische technologie te bevorderen, met het uiteindelijke doel van
    • de overdracht van het individuele bewustzijn van een mens
      naar een kunstmatig vervoerder
:

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Nu is het mij duidelijk.
Jouw overtuiging van reïncarnatie botst met je overtuiging dat er niets kan bestaan buiten de materie (jouw eigen woorden).
Dat is nogal een probleem, serieus !
Het is heel goed dat je zelf inziet dat die twee onverenigbaar zijn.
Voor hetzelfde geld was je in allerlei cognitief dissonante redeneringen vervallen en die zien we hier al genoeg van gelovigen.
Je ziet in dat de twee overtuigingen niet samen kunnen, dus vraag je aan ons om iets te weerleggen.
Dit is toch echt alleen maar op te lossen door jezelf af te vragen waarvan je nu eigenlijk overtuigd bent.
Eén van de twee overtuigingen gaat er aan, vroeg of laat, dat is zeker.
Wellicht zonder het je te realiseren, heb je al een keus gemaakt, je zoekt er alleen nog meer argumentatie voor.
Vandaar je vraag over reïncarnatie.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf »

Wat van mensen die gevoelig voor hypnose zijn en met zulke verhalen naar buiten komen?
Youtube of google maar eens reincarnation regression.

Ik blijf het mysterieus vinden. Zo'n X file :)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Dit topic is ruim een jaar oud en Dimensie, topicstarter, is geen lid meer bij ons en kan zijn topic dus ook niet meer onderhouden.
Het onderwerp is wel interessant.
Misschien is het een idee om hier een eigen topic over te starten?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie