De moord op anti-Poetin-activist Boris Nemtsov

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

De moord op anti-Poetin-activist Boris Nemtsov

Bericht door Cluny »

Ik kan meestal moeilijk inschatten of nieuws dat ik op Freethinker plaats veel discussie veroorzaakt en of er veel ' kranteninfo' erna ook het plaatsen waard zijn.
Met de moord op Boris Nemtsov heb ik dan weer spijt dat ik voor deze in de anti-Poetin strijd gesneuvelde Russische democraat geen eigen topic heb geopend.
Want in het grote Poetintopic zijn er al meerdere pagina's aan deze moord besteed.
De eerste vermelding van de moord was 27 feb. 2015.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 26#p461726" onclick="window.open(this.href);return false;
Cluny schreef:Ik vermoed dat de opdracht voor deze moord van Poetin kwam.
'Russische politicus en oud-vicepremier Boris Nemtsov (55) vermoord'
Als je meer wilt weten over Boris Nemtsov dan kan je op Wikipedia kijken.
Wiki
De rest van de discussie volgt direct er achter aan, deze is daar gemakkelijk terug te lezen.
Ik ben van mening dat deze moord belangrijk genoeg is voor een eigen topic.
Hier dus verdergaand, deze info betreffende de moord op Boris Nemtsov vond ik vanmorgen op het internet.
Volkskrant: Derde verdachte gearresteerd in moordzaak Nemtsov
Ik het artikel staat o.a.
Nemtsov werd 27 februari in het centrum van Moskou vermoord. De moordaanslag lijkt goed voorbereid. Nemtsov was een fel criticus van president Poetin en gold als liberaal en vooruitstrevend. Daags voor zijn dood schreef hij op een briefje voor zijn naaste medewerkster Olga Sjorina dat militairen uit Ivanovo hem hadden verteld dat 17 man uit hun para-eenheid in Oekraïne waren omgekomen.
en
Velen denken dat de moord op Nemtsov vlakbij het Kremlin onmogelijk was zonder betrokkenheid van lieden in regeringskringen en bedoeld is andere tegenstanders van de regering schrik aan te jagen.
Dat laatste denk ik zelf ook.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Re: De moord op anti-Poetin-activist Boris Nemtsov

Bericht door Cluny »

Meer nieuws in Trouw.
De Russische politie heeft nu in totaal vier verdachten gearresteerd in verband met de moord op oppositieleider Boris Nemtsov, die op 27 februari vlakbij het Kremlin doodgeschoten werd. Een andere verdacht zou zichzelf hebben opgeblazen toen de politie hem wilde oppakken.
Er gebeurt dus nog van alles.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ter informatie de Volkskrant van vandaag.
'Verband tussen moord Nemtsov en Charlie Hebdo'
Volgens de Tsjetsjeense president Ramzan Kadyrov dus.
Als blijkt dat hij de moord inderdaad heeft gepleegd, heeft Dadajev volgens Kadyrov een 'zwaar misdrijf begaan'. 'Maar ik blijf erbij dat hij nooit iets tegen Rusland zou doen', aldus de Tsjetsjeense president. Hij opperde dat Dadajev, die hij omschreef als 'een diep gelovig man', zich mogelijk geraakt voelde door de steunbetuiging van Nemtsov aan het adres van het Franse satirische blad Charlie Hebdo.
Ikzelf zie veel meer info over Tsjetsjenen in het schrijven staan die ik belangrijker vind.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Een aanslag niet geregisseerd door Poetin maar met een islamistisch motief? Het zou die islamisten dan goed uitkomen als Poetin daar dan de schuld van kreeg, want Poetin zet zich behoorlijk schrap tegen de islamisering van Rusland.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Het zou dus heel goed kunnen zijn dat Poetin er helemaal niets met deze moord te maken had. Zonder enig bewijs vind ik dat je je van tevoren beter kunt onthouden van dergelijke stemmingmakerij. Niet dat je Poetin niet mag noemen, maar er zelf van overtuigd zijn dat hij er iets mee te maken heeft gaat mij veel te ver.
Dat moeder en zus overtuigd zijn van zijn onschuld zegt niet veel; dat is iets wat je vaak hoort en voorkomt uit ongeloof.
De dader moet door veel mensen zijn gezien inclusief de vriendin van Nemtsov. Ook zullen er ongetwijfeld veel camerabeelden zijn waarop de dader te herkennen is.
Ook al heeft deze man bekend, dan zal er altijd ruimte zijn voor speculatie en de Poetin-haters zullen nooit genoegen ermee nemen dat hij er niets mee te maken had.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

En weer een nieuw bericht in Trouw. Deze plaats ik zonder commentaar.
Wie zit er nou achter de moord op Boris Nemtsov?
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Cuny, mag ik vragen waarom jij zo anti russen bent, maar niet anti amerika? Als het over oorlogen gaat na de tweede WO dan hebben de amerikanen toch ook heel wat op hun kerfstok. Vanwaar die haat tegen de russen?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

LordDragon schreef:Cuny, mag ik vragen waarom jij zo anti russen bent, maar niet anti amerika? Als het over oorlogen gaat na de tweede WO dan hebben de amerikanen toch ook heel wat op hun kerfstok. Vanwaar die haat tegen de russen?
MVG, LD.
Het topiconderwerp is: De moord op anti-Poetin-activist Boris Nemtsov . Ik noem dat appels.
Ik noem jouw bijdrage rotte peren.
Ik heb geen zin op appels met peren te vergelijken en helemaal niet appels met rotte peren.
P.S.
Ik herinner mij deze nog goed.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... ks#p430539" onclick="window.open(this.href);return false;
Jij ook?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Cluny schreef:
LordDragon schreef:Cuny, mag ik vragen waarom jij zo anti russen bent, maar niet anti amerika? Als het over oorlogen gaat na de tweede WO dan hebben de amerikanen toch ook heel wat op hun kerfstok. Vanwaar die haat tegen de russen?
MVG, LD.
Het topiconderwerp is: De moord op anti-Poetin-activist Boris Nemtsov . Ik noem dat appels.
Ik noem jouw bijdrage rotte peren.
Kan wel iets minder ja.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
LordDragon
Bevlogen

Cluny schreef :
viewtopic.php?f=23&t=13576&p=430539&hilit=trucks#p430539
Jij ook?
Jazeker, en het is er niet beter op geworden, opnieuw lijk jij zonder enige interesse in echte informatie, gewoonweg maar aan te nemen dat dit het werk is van poutin en zijn vlad squad.
Je beschikt blijkbaar nog steeds over die kristallen bol, er is dus niks verandert, daarom gooide ik het over een andere boeg en stelde jou de vraag hoe het komt dat je zo anti rusland bent. Maar tot nu toe kreeg ik daar geen antwoord op.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Ik herinner mij deze nog goed.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... ks#p430539
Jij ook?
Grappige manier van discusiëren is dat, ben je daarom een nieuw topic gestart zonder het nodige eerst over te hevelen uit dat andere topic zodat je alleen handig terug kunt verwijzen naar waar je toevallig(?) een keertje goed scoorde?
Ik vind dat echt grappig, mag ik ook?

Ik herinner mij deze nog goed:
DiMensie schreef:@ Cluny

Nog over nagedacht wat de inzet is en wat de voorwaarden zijn?
DiMensie schreef:
Cluny schreef:Wedden dat de daders nooit gevonden worden?
Ligt er aan wat de inzet is en wat de voorwaarden zijn, maar op zich durf ik die weddenschap wel aan.
Poetin kan het zich volgens mij niet veroorloven dat de daders niet gevonden en berecht worden, of hij er nu zelf [mede]verantwoordelijk voor is of niet, ik verwacht dat hij er voor zal zorgen dat de 'daders'(?) gepakt worden
In Rusland zijn namelijk twee verdachten opgepakt voor de moord op oppositieleider Boris Nemtsov. Het hoofd van de Russische veiligheidsdienst maakte op de staatstelevisie bekend dat ze uit het noordelijke deel van de Kaukasus komen. Ze heten Anzor Goebasjov en Zaoer Dadajev. Bron

Ik verwacht dat de 'Vlad Squad' toch wel voor een veroordelingswaardig bekentenisje zal kunnen zorgen,
die hebben in hun kerkers vast nog wel ergens een geschikte ondervragingsstoel staan
      • Afbeelding
en uiteraard laat Vlad zelf het vervolgens over aan de rechters.

Bron
DiMensie schreef:.
De 'Vlad Squad' heeft inmiddels toegeslagen en de ondervragingsstoel wierp vruchten af:
NRC schreef:
Verdachte bekent betrokkenheid bij moord op Nemtsov
8 maart 2015, 12:35
  • Afbeelding
    • De 'Vlad Squad'
Een van de gisteren aangehouden verdachten heeft zijn betrokkenheid toegegeven bij de moord op de Russische oppositieleider Boris Nemtsov. Daarnaast heeft de Russische politie in deze zaak drie nieuwe verdachten aangehouden.

Zaoer Dadajev, die gisteren samen met Anzor Goebasjev werd opgepakt, heeft tegenover de rechter in Moskou toegegeven dat hij betrokken was bij de dood van Nemtsov. Dadajev en Goebasjev zijn beiden aangeklaagd voor de moord op de oppositieleider. Het arrest van Dadajev is verlengd tot 28 april.

***knip***

Bron
Bron
Ik herinner mij ze nog goed:
jij ook?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

LordDragon schreef:Cluny schreef :
viewtopic.php?f=23&t=13576&p=430539&hilit=trucks#p430539
Jij ook?
Jazeker, en het is er niet beter op geworden, opnieuw lijk jij zonder enige interesse in echte informatie, gewoonweg maar aan te nemen dat dit het werk is van poutin en zijn vlad squad.
Je beschikt blijkbaar nog steeds over die kristallen bol, er is dus niks verandert, daarom gooide ik het over een andere boeg en stelde jou de vraag hoe het komt dat je zo anti rusland bent. Maar tot nu toe kreeg ik daar geen antwoord op.

MVG, LD.
Maar LordDragon begrijpt de uitdrukking appels met peren vergelijken dus nog steeds niet of wil niet begrijpen dat ik geen zin heb om appels met peren te gaan vergelijken..
Ik wilde met die link alleen maar duidelijk maken dat naar mijn inschatting de meeste LD on topic pro-Poetin-anti-Cluny dingetjes bedroevend weinig waard zijn gebleken. Wellicht kan ik de totale Pro-Poetin-pro-Rusland-anti-Cluny inbreng van LordDragon wel eens een keer op een rijtje zetten, de witte vrachtwagenbijdrage van LD zit in mijn herinnering als zijn grootste blunder in de serie. Wellicht is die bijdrage een deel van de reden dat hij steeds minder on topic in Poetin/Rusland topics wil reageren.
Maar het op een rijtje zetten en becommentariëren kost mij te veel tijd en energie. En ik heb weinig trek om al te veel tijd aan deze Pro-Poetin discutant te besteden. De LordDragon kroegpraatprobeerseltjes die zowel off-topic als ad hominem zijn negeer ik zo veel mogelijk. Misschien moet ik daarin wat consequenter zijn.
Iedereen mag teruglezend de eerste bijdrage van LD in dit topic bekijken en beoordelen wat die waard is.
Mijn mening is dus dat die waardeloos is, ik hoop dat het waarom van die mening ook duidelijk genoeg door mij onderbouwd is.
Wil iemand nog zijn eigen mening over "de andere boeg" van LD geven?
Hier is de bijdrage van LordDragon.
MVG, LD.
LordDragon
Bevlogen

Cluny schreef:
Ik wilde met die link alleen maar duidelijk maken dat naar mijn inschatting de meeste LD on topic pro-Poetin-anti-Cluny dingetjes bedroevend weinig waard zijn gebleken. Wellicht kan ik de totale Pro-Poetin-pro-Rusland-anti-Cluny inbreng van LordDragon wel eens een keer op een rijtje zetten, de witte vrachtwagenbijdrage van LD zit in mijn herinnering als zijn grootste blunder in de serie. Wellicht is die bijdrage een deel van de reden dat hij steeds minderon topic in Poetin/Rusland topics wil reageren.
Zo, ik ben dus pro poetin? Neen ik ben noch pro noch contra. En meteen is dat dus anti cluny???
Herinner jij je je blunder nog met de straal jagers? Een filmpje posten waarop niks te zien is, moet ik nu ook zo flauw zijn om de link te posten?

Cluny schreef:
Maar het op een rijtje zetten en becommentariëren kost mij te veel tijd en energie. En ik heb weinig trek om al te veel tijd aan deze Pro-Poetin discutant te besteden. De LordDragon kroegpraatprobeerseltjes die zowel off-topic als ad hominem zijn negeer ik zo veel mogelijk. Misschien moet ik daarin wat consequenter zijn.
Iedereen mag teruglezend de eerste bijdrage van LD in dit topic bekijken en beoordelen wat die waard is.
Mijn mening is dus dat die waardeloos is, ik hoop dat het waarom van die mening ook duidelijk genoeg door mij onderbouwd is.
Niemand verplicht jou om daar tijd en energie in te steken. Het lijkt wel alsof je het moeilijk heb met iemand die je kan pareren. Mijn posts zijn ad hominem, off topic en waardeloos?Waarom zit jij op een forum als je geen kritiek, verweer, posts met duideleijke onderbouwing enzomeer aankan? Je verwacht toch niet dat alles wat je post zomaar als zoete koek geslikt wordt, of wel Cluny?

Cluny poste dat ik eerder schreef:
MVG, LD.
Wel? Je bent me nog steeds een antwoord verschuldigd, tot nu toe zie ik alleen verwoede maar weinigzeggende pogingen om het geven van een antwoord op mijn vraag te ontwijken. 8*)

MVG, LD.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De titel van dit topic is: De moord op anti-Poetin-activist Boris Nemtsov.
Zou LD nog iets inhoudelijks te melden hebben over deze moord?
Ik verwacht dat niet.
LordDragon
Bevlogen

cluny schreef:
De titel van dit topic is: De moord op anti-Poetin-activist Boris Nemtsov.
Zou LD nog iets inhoudelijks te melden hebben over deze moord?
Ik verwacht dat niet.
Het wordt zielig Cluny, het feit dat jij onmiddellijk zonder enig bewijs beweert dat boef poetin het heeft gedaan daarom gaat het. Poetin is de enige moordenaar op deze planeet. Een heel zielig standpunt en ook een heel zielige manier van jou van discussiëren. O wat voel ik me slecht nu want Cluny heeft gezegd dat ik niks inhoudelijks te melden heb. O maar wacht dat is een herhaling van:

Cluny schreef:
De LordDragon kroegpraatprobeerseltjes die zowel off-topic als ad hominem zijn negeer ik zo veel mogelijk. Misschien moet ik daarin wat consequenter zijn.
Blijkbaar is het niet duidelijk genoeg onderbouwd om als conclusie te nemen dat die of die 100% schuldig is. Nieuwe aanwijzingen zoals de bekkening van een islamistische Tetjeen, laat je gewoon aan je voorbij gaan, het is altijd Poetin en de russen geweest. Dus, …

mag ik vragen waarom jij zo anti russen bent, maar niet anti amerika? Als het over oorlogen gaat na de tweede WO dan hebben de amerikanen toch ook heel wat op hun kerfstok. Vanwaar die haat tegen de russen?

MVG, LD.

Ps; @ cluny het gaat mij niet aan hoe belachelijk jij jezelf wil maken hoor, het gaat me over een onpartijdige kijk op feiten, en liefst zonder jouw glazen bol.
Gesloten