Met de moord op Boris Nemtsov heb ik dan weer spijt dat ik voor deze in de anti-Poetin strijd gesneuvelde Russische democraat geen eigen topic heb geopend.
Want in het grote Poetintopic zijn er al meerdere pagina's aan deze moord besteed.
De eerste vermelding van de moord was 27 feb. 2015.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 26#p461726" onclick="window.open(this.href);return false;
De rest van de discussie volgt direct er achter aan, deze is daar gemakkelijk terug te lezen.Cluny schreef:Ik vermoed dat de opdracht voor deze moord van Poetin kwam.
'Russische politicus en oud-vicepremier Boris Nemtsov (55) vermoord'
Als je meer wilt weten over Boris Nemtsov dan kan je op Wikipedia kijken.
Wiki
Ik ben van mening dat deze moord belangrijk genoeg is voor een eigen topic.
Hier dus verdergaand, deze info betreffende de moord op Boris Nemtsov vond ik vanmorgen op het internet.
Volkskrant: Derde verdachte gearresteerd in moordzaak Nemtsov
Ik het artikel staat o.a.
enNemtsov werd 27 februari in het centrum van Moskou vermoord. De moordaanslag lijkt goed voorbereid. Nemtsov was een fel criticus van president Poetin en gold als liberaal en vooruitstrevend. Daags voor zijn dood schreef hij op een briefje voor zijn naaste medewerkster Olga Sjorina dat militairen uit Ivanovo hem hadden verteld dat 17 man uit hun para-eenheid in Oekraïne waren omgekomen.
Dat laatste denk ik zelf ook.Velen denken dat de moord op Nemtsov vlakbij het Kremlin onmogelijk was zonder betrokkenheid van lieden in regeringskringen en bedoeld is andere tegenstanders van de regering schrik aan te jagen.