Volgens Rutte vertelt Opstelten 'een sterk verhaal' ...

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
DiMensie

Volgens Rutte vertelt Opstelten 'een sterk verhaal' ...

Bericht door DiMensie »

NOS schreef:
Rutte gelooft Opsteltens 'sterke verhaal'
Vandaag, 19:11 Politie

Premier Rutte gelooft dat minister Opstelten de Tweede Kamer kan overtuigen in de kwestie rondom het zoekgeraakte bankafschrift in de zogenoemde Teevendeal. In het gesprek met de minister-president zegt Rutte dat de minister van Veiligheid en Justitie "een sterk verhaal heeft".

Bron
Wanneer zeggen we dat gewoonlijk, dat 'iets een sterk verhaal is'?
Wikipedia schreef:
Sterk verhaal

Een sterk verhaal is een verhaal dat voor waar wordt verteld,
maar waarvan de inhoud zodanig onwaarschijnlijk is dat het niet waar kan zijn.

Bron
Och ja, nou kan Rutten achteraf altijd zeggen:
"Ik zei altijd al dat ik het een sterk verhaal vond!"
Bonjour
Moderator

Re: Volgens Rutte vertelt Opstelten 'een sterk verhaal' ...

Bericht door Bonjour »

Rutte heeft wel mensenkennis. Met Verheijen ging hij ook gelijk achter zijn partijgenoot staan.
Oeps, slecht voorbeeld.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het bonnetje schijnt terecht te zijn.

Meer; vanavond op uw tv.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Stappen ze op?
En ik heb geen champagne in huis. :roll:

Het lijkt er toch op.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Het is dodelijk voor je carrière als Rutte achter je gaat staan.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Bonjour schreef:Het is dodelijk voor je carrière als Rutte achter je gaat staan.
  • :lol:
Met name als je voor de rand van de afgrond staat:
dan is Rutte altijd bereid je een eindje vooruit te helpen met een duwtje in de rug ...
.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Wat een feest, mensen.
Ben drank gaan halen, je moet dit toch vieren. :twisted:
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

De onbetrouwbaarheid van bewindslieden acht ik niet iets waar we blij om moeten zijn.
Maar ik ga nu ook weer niet mijn verdriet verdrinken. . .
Ik wens u alle goeds
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Peter van Velzen schreef:De onbetrouwbaarheid van bewindslieden acht ik niet iets waar we blij om moeten zijn.
Maar ik ga nu ook weer niet mijn verdriet verdrinken. . .
Denk je echt dat Fenomeen een feestje wil bouwen vanwege de onbetrouwbaarheid van bewindslieden
of ben je nu gewoon een partijtje aan het mind-fucken?
Als je niet van drinken houdt, neem dan eens een pretsigret van Thaise wiet, hmmm:

Afbeelding

Ik ben ook heel vrolijk gestemd dat die onbetrouwbare bewindslieden [eindelijk] hun biezen hebben gepakt.
En dat het zo vlak voor de verkiezingen allemaal corrupte VVDers regent: geweldig!!!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Jammer dat Teeven nu niet in de kamer gaat uitleggen wat je moet doen om 4.7 miljoen van het OM te krijgen.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

DiMensie schreef:
Peter van Velzen schreef:En dat het zo vlak voor de verkiezingen allemaal corrupte VVDers regent: geweldig!!!
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/03/10/om- ... corruptie/" onclick="window.open(this.href);return false;

Om je nog vrolijker te maken ;-)
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Luck kan niet quoten. Nou ja, dat is ook heel moeilijk. Ik ben uiteraard blij dat ik nooit op de partij heb gestemd waar van de onbetrouwbare bewindsleiden lid van waren. En dat onbetrouwebare bewindslieden opstappen vind ik uiteraard ook een goede zaak.

Desalniettemin ware het mij liever als ze betrouwbaar waren geweest. . .
dHet is misschien een rare houding, maar ik geef nu eenmaal de voorkeur aan een wereld waarin de bewindsliede betrouwbaar zijn.

WIe er de voorkeur aan geeft dat bewindslieden onbetrouwbaar zijn. kan uiteraar wéér VVD stemmen :)
Ik wens u alle goeds
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

O ik zie het #-o , helaas kan ik het bericht niet meer wijzigen. Het bericht was natuurlijk aan DiMensie gericht.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Luck schreef:O ik zie het #-o , helaas kan ik het bericht niet meer wijzigen.
Het bericht was natuurlijk aan DiMensie gericht.
Natuurlijk had ik dat ook zo begrepen: bedankt, ik werd er nog vrolijker door!
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
En vervolgens komt Edith Schippers zelf met een sterk verhaal:
  • Edith Schippers beweert stellig dat de VVD met kwade opzet beschadigd wordt in de aanloop naar de Statenverkiezingen. In een interview met de Telegraaf zegt de VVD-politica dat het wel heel toevallig is dat er achter elkaar drie affaires waren die haar partij in een slecht daglicht plaatsen.
    • "Het is niet voor niets dat dat allemaal nu naar buiten komt. Als een bonnetje dat 15 jaar zoek was een week voor de verkiezingen opduikt, is dat in mijn ogen geen toeval. Daar kunnen krachten achter zitten uit de onderwereld, uit de advocatuur of uit het departement van Justitie zelf", zegt Schippers.
    Ze benadrukt dat een ambtenaar zijn eigen minister altijd goed moet informeren.
    Als hij dat niet doet, moet zo iemand eruit, vindt ze.
Bron: Schippers: VVD met opzet beschadigd
NOS schreef:
'Schippers wrijft in een vlek en dat is niet handig'
Gisteren, 17:52 Binnenland, Politiek ANP

Volgens VVD-minister Edith Schippers is het geen toeval dat in verkiezingstijd allerlei incidenten rond haar partij naar buiten komen. Ze doelde onder meer op de bonnetjesaffaire en het vertrek van Kamerlid Mark Verheijen. Het is niet voor niets dat dit nu allemaal naar buiten komt, zegt Schippers.

Politiek verslaggever Ron Fresen vindt het merkwaardige uitspraken voor een minister.

Heeft minister Schippers geen punt?

"Zolang zij niet kan bewijzen dat de incidenten geen toeval zijn, heeft ze geen punt. Ze moet echt met bewijzen komen. Ik snap haar gevoel wel, want de zaak Cees H. dook vorig jaar ook ineens op vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen. Meer VVD'ers hoor ik in de wandelgangen zeggen dat dit geen toeval kan zijn, maar niemand zegt dat hardop zonder bewijs. Het is daarom des te opmerkelijker dat een minister met dit soort onbewezen uitspraken komt. Zonder bewijs blijft het een complottheorie."
***knip***

Bron
Een kat in het nauw maakt rare sprongen!

Dus Edith Schippers is niet zo blij met al die onderzoeken naar corruptie door 'hoge' VVDers? Zal vast wel dat ze daar tabak van heeft, ze is zelf een van de hoogste VVDers en zeker zelf ook corrupt, maar wel ff slimmer zodat ze (nog!) niet te pakken is: ZEMBLA noemt Edith Schippers niet zomaar 'Minister van Tabak' :
NPO-ZEMBLA schreef:
Minister van Tabak

Edith Schippers is een opmerkelijke minister van Volksgezondheid. Ze wordt door de rooklobby beschouwd als een trouwe bondgenoot. Vooraanstaande artsen spreken met afschuw over haar rookbeleid: ze heft het rookverbod voor de kleine horeca op en campagnes om mensen van het roken af te helpen worden stopgezet. De tabaksfabrikanten steken hun duim omhoog; eindelijk een minister die naar hen luistert en de burger niet betuttelt. Waarom is een minister van Volksgezondheid zo aardig voor de sigaret? Roken is nog steeds doodsoorzaak nummer één. Zembla onderzoekt de motieven van minister Schippers en de banden tussen rooklobby en politiek.

ZEMBLA: Minister van Tabak
Een kabinet wat zich op allerlei manieren tot diep in onze privacy met ons wil kunnen bemoeien, maar nota bene de Minister van Volksgezondheid, die dus ook verantwoordelijk is voor de rücksichtlose sanering van de gezondheidszorg, juist die Minister geeft de rooklobby ruim baan. Daar stinkt wat, en dan bedoel ik niet alleen die stinksigaretten ...
.
In de docu van Zembla komt onder andere naar voren dat er honderden mensen per jaar extra overleiden door het beleid van Minister Schippers, zij is niet slechts corrupt,
maar eigenlijk mogen we haar dus een massamoordenaar noemen ...
.
Ojeetje, onze Minister van Tabak, Edith Schippers, lapt zelfs VN verdragen aan haar laars zodat ze de tabakslobby van dienst kan blijven, want ze praat best vaak met de tabaksloby
en dat blijkt volgens een stuk van Trouw in 2012 helemaal niet te mogen:
  • "In 2008 ging Nederland akkoord met een bepaling in een VN-verdrag van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) waarin staat dat overheden de tabaksindustrie voortaan op afstand moesten houden. De belangen van de tabaksindustrie zijn onoverbrugbaar en onverenigbaar met die van de volksgezondheid, aldus de WHO. Contacten met de industrie moesten tot een minimum worden beperkt. En als er toch beslist moest worden gepraat, dan uitsluitend tijdens openbare hoorzittingen. Maximaal transparant. Niet in besloten kamertjes met een topambtenaar."
Bron: Tabakslobby op schoot bij minister Schippers
.
Van recente datum, donderdag 18 september 2014:

Er sterven in Nederland onnodig 150 babietjes dankzij het rookbeleid van Minister van Volksgezondheid Schippers. Minister Schippers van Volksgezondheid heeft begin juni de Tweede Kamer een brief gestuurd over de aanpak om de babysterfte in Nederland te verlagen. Roken wordt daarin niet een keer genoemd:
tabaknee schreef:
‘Rookpreventie zwangeren machteloos tegen rooklobby’
donderdag 18 september 2014

"We kunnen zeker 10 procent van de grotere zwangerschapscomplicaties voorkomen als zwangere vrouwen niet meer roken." Dat zegt prof.dr. Jan Jaap Erwich, hoogleraar preventie perinatale sterfte aan het UMC Groningen. Erwich heeft het over de situatie in Nederland en deed zijn uitspraak in De Telegraaf naar aanleiding van een door hem georganiseerd internationaal congres over babysterfte dat deze week in Amsterdam wordt gehouden.
***knip***

Volgens Erwich zouden elk jaar minstens 150 sterfgevallen voorkomen kunnen worden als zwangere vrouwen niet zouden roken.

Minister Schippers van Volksgezondheid heeft begin juni de Tweede Kamer een brief gestuurd over de aanpak om de babysterfte in Nederland te verlagen. Roken wordt daarin niet een keer genoemd.

Klik hier om te lezen wat het Trimbos-instituut, via het Nationaal ExpertisecentrumTabaksontmoediging, zoal doet op het terrein van zwangerschap en stoppen met roken.

Bron
.
Plaats reactie