IS alle veroordeelde terroristen executeren de oplossing?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: IS alle veroordeelde terroristen executeren de oplossing

Bericht door dikkemick »

DiMensie schreef:
dikkemick schreef:Overeenkomst blijft dat jullie beiden mensen dood willen hebben. Alleen de motivatie is anders. En ik begrijp je motivatie wel, maar je conclusie niet, omdat ik tegen het bewust doden van mensen ben, om een straf op te leggen.
En dus ben ik ook 100% tegen IS. Dat daar geen misverstand over bestaat!
Waarom vind jij het prettig om mij gelijk te stellen met IS terroristen?
Hoe voelt dat voor jou als ik stellig zou beweren dat er overeenkomsten zijn tussen jou en Adolf Hitler?
Ondanks dat zulks gewoon waar is, er zijn tenslotte overeenkomsten tussen jou en Adolf,
er zijn overigens ook overeenkomsten tussen jou en IS terroristen,
maar wat voegen zulke 'waarheden' toe aan de discusie?

Ik ben ook tegen invoering van de doodstraf in zijn algemeenheid
en ik wil de IS terroristen ook helemaal niet bestraffen met de dood,
ik zie hun dood meer als een verlossing uit hun lijden [en als verlossing van de samenleving!]
en als iemand de IS terroristen kan omtoveren in wezens die geen mensen afslachten hoor ik dat graag,
maar tot die tijd zie ik geen andere oplossing voor IS terroristen dan ze als een pest uitroeien
.
Je bent dus tegen de invoering van de doodstraf, BEHALVE ALS...
IS is een pest
Babbar Khalsa is een malaria
Hamas is een kankergezwel
PLF is als een Spaanse griep

En zo zijn er nog vele vele andere groeperingen die denken als een ziekte (in jouw en mijn ogen!). Vele groeperingen die in staat zijn te moorden voor hun idealen (hetgeen uiteraard fout is, OOK in mijn ogen).
Maar waar gaan we de grens leggen m.b.t. de doodstraf? Nogmaals: Een oplossing heb ik niet, maar IK probeer menselijk te blijven en me niet te verlagen tot het "denk"niveau waarin deze groeperingen zich thuis voelen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
DiMensie

Bericht door DiMensie »

dikkemick schreef:Je bent dus tegen de invoering van de doodstraf, BEHALVE ALS...
De dood als straf ben ik tegen: PUNT! Zelfs beestachtigen gun ik een snelle zachte dood, een gunst dus, geen straf!
De dood als preventieve oplossing voor IS terroristen is wat mij betreft bespreekbaar,
zelfverdediging is ook humanistisch geoorloofd en ook de UVRM verbiedt zelfverdediging niet.
Ik ben zelfs tegen onnodig geweld, maar lafheid als antwoord op onnodig geweld vind ik nog verwerpelijker.
IS terroristen kiezen er zelf voor als soldaten op die beestachtige wijze hun leven op het spel te zetten
en ik laat geen traan voor de dood van welke huurmoordenaar (= ook militair) dan ook,
waarom zou ik dan wel treuren vanwege de dood van IS terroristen,
terwijl die juist dankzij hun dood geen wandaden meer kunnen plegen?
dikkemick schreef:Vele groeperingen die in staat zijn te moorden voor hun idealen
(hetgeen uiteraard fout is, OOK in mijn ogen).
Ook vrijdenkers zijn in staat te moorden voor hun idealen en ik vind dat niet per definitie fout,
denk maar aan euthanasie en abortus, maar dat is een heel andere discussie voor een ander topic.
dikkemick schreef:Maar waar gaan we de grens leggen m.b.t. de doodstraf? Nogmaals: Een oplossing heb ik niet, maar IK probeer menselijk te blijven en me niet te verlagen tot het "denk"niveau waarin deze groeperingen zich thuis voelen.
De dood als straf ben ik tegen: PUNT!
Je blijft daar maar op terugkomen, open voor de discussie over doodstraf een nieuw topic!? :arrow:
Tip voor als jij jouw 'denk'niveau niet wil verlagen tot het mijne:
Vilaine omschrijft mijn mening in eigen woorden over het algemeen best wel treffend
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Dimensie
Ik begrijp nog niet wat je bedoelt met: "Ik ben tegen dood als straf".
Vervolgens mogen van jou alle IS-strijders dood. Is dat dan geen straf voor de wandaden die ze begaan hebben? Hoe moet ik dit anders zien?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
DiMensie

Bericht door DiMensie »

dikkemick schreef:@Dimensie
Vervolgens mogen van jou alle IS-strijders dood. Is dat dan geen straf voor de wandaden die ze begaan hebben?
Hoe moet ik dit anders zien?
IS strijders levenslang laten lijden voor hun beestachtig gedrag zie ik als [inhumane] straf,
door middel van een snelle zachte dood een einde maken aan hun lijden zie ik als hun verlossing uit hun lijden
en tevens als een onherroepelijk manier een einde maken aan hun beestachtig gedrag.

Mohammed Bouyeri IS met levenslange opsluiting gestraft voor zijn mISdaad, de wrede moord op één(!) mens,
ook hem gun ik een snelle zachte dood, een gunst dus, geen straf!
Levenslange opsluiting vind ik zeer inhumaan, waarom wil de samenleving zo lang wraak blijven nemen?
Dan heb ik het nog niet eens over de gigantISche kosten die zulks met zich meebrengt.
Zie je het al voor je? 100.000 IS terrorISten levenslang in een heropvoedingkamp opsluiten: kassa!!!

Bijkomend [zeer welkom!] voordeel IS uiteraard dat om een dode terrorISt niet onderhandeld wordt ...
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

DiMensie schreef: ook hem gun ik een snelle zachte dood, een gunst dus, geen straf!.
.
wat beoog je eigenlijk te bereiken met dit soort kleuterklasretoriek?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

DiMensie schreef:
dikkemick schreef:@Dimensie
Vervolgens mogen van jou alle IS-strijders dood. Is dat dan geen straf voor de wandaden die ze begaan hebben?
Hoe moet ik dit anders zien?
IS strijders levenslang laten lijden voor hun beestachtig gedrag zie ik als [inhumane] straf,
door middel van een snelle zachte dood een einde maken aan hun lijden zie ik als hun verlossing uit hun lijden
en tevens als een onherroepelijk manier een einde maken aan hun beestachtig gedrag.

Mohammed Bouyeri IS met levenslange opsluiting gestraft voor zijn mISdaad, de wrede moord op één(!) mens,
ook hem gun ik een snelle zachte dood, een gunst dus, geen straf!
Levenslange opsluiting vind ik zeer inhumaan, waarom wil de samenleving zo lang wraak blijven nemen?
Dan heb ik het nog niet eens over de gigantISche kosten die zulks met zich meebrengt.
Zie je het al voor je? 100.000 IS terrorISten levenslang in een heropvoedingkamp opsluiten: kassa!!!

Bijkomend [zeer welkom!] voordeel IS uiteraard dat om een dode terrorISt niet onderhandeld wordt ...
.
Hoe je het ook brengt. Je bent voor de doodstraf maar noemt het alleen geen straf.
Die IS-strijders zijn ziek...die lijden. Daar heb je gelijk in. Ze zijn ziek in hun hoofd. Ongeneeslijk ziek. En wederom: Ook ik zie ze liever gisteren dan vandaag verdwijnen, maar IK kan ze niet de dood opleggen, omdat ik als mens hier niet mee om kan gaan.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: Hoe je het ook brengt. Je bent voor de doodstraf maar noemt het alleen geen straf.
Die IS-strijders zijn ziek...die lijden. Daar heb je gelijk in. Ze zijn ziek in hun hoofd. Ongeneeslijk ziek. En wederom: Ook ik zie ze liever gisteren dan vandaag verdwijnen, maar IK kan ze niet de dood opleggen, omdat ik als mens hier niet mee om kan gaan.
Blijkbaar ziet DiMensie IS-strijders niet langer als mensen maar eerder als een plaag. Daarom is het geen straf om ze te doden, net zoals het geen straf is als je een wespennest vernietigd. Het is geen straf, het is ongedierte controle.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

axxyanus schreef: het is ongedierte controle.
de houding van dimensie, medemensen als ongedierte/zieketen/... beschouwen, is 1 vd fundamenten/beginselen, zelfs een basisvoorwaarde van elke barbaars brutale genocide doorheen de menselijke geschiedenis.
Rwanda, Srebrenica, Darfur, Cambodja, Vietnam, Irak, de Goelags van Stalin, de holocaust, Eisenhower’s dodenkampen, de Armeense holocaust in Turkije
een paar voorbeeldjes uit de 20e eeuw en allemaal begonnen ze, zonder uitzondering, met verhaaltjes genre dat zijn geen mensen maar beesten/ongedierte/ratten/virussen/... die dood moeten of die je een gunst moet verlenen. Dit soort eufemismen is ook typisch voor deze mentale techniek.

tussen Dimensie die een gunst verleend en dr Klein die de Joden de Europese blindedarmontsteking noemde (en zo de uitroeiing rechtvaardigde) is nul en geen verschil. tussen dimensie die, zichzelf wijsmaakt iets goeds te doen, en de Amerikaanse generaal die napalmgebruik rechtvaardigt is nul en generlei verschil.
Tussen de logica van dimensie en de logica van de IS strijder is nul en generlei verschil.
ook voor de IS strijders is de tegenstander geen mens en daarom moet die opgeblazen/opgehangen/... worden

enkel dankzij de mentale truk van die ontkoppeling kan dimensie zijn eigen immoreel denken rechtvaardigen.

Met deze ad hominum ga je toch echt te ver Appelflap.
Aantekening van gemaakt.
Maria
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En toch begrijp ik Dimensie wel! IS IS een rattenplaag.
Einstein/Mick
DiMensie

Bericht door DiMensie »

dikkemick schreef: IK kan ze niet de dood opleggen, omdat ik als mens hier niet mee om kan gaan.
Ik snap als mens niet waarom je met levenslang in gevangenschap laten lijden wel om kan gaan.
Ik ben zelfs bereid als beul de genadige dood van IS terroristen daadwerkelijk op me te nemen.
omdat ik als mens er niet mee om kan gaan dat IS terroristen beestig blijven met afslachten
.
dikkemick schreef:En toch begrijp ik Dimensie wel! IS IS een rattenplaag.
Dankjewel voor deze ontboezeming.

Mijn mening is kennelijk helder over gekomen, ik ga me een tijdje onthouden van deze discussie over de IS helden van Appelflap, want anders heb ik dalik een ban aan mijn broek door een flapdrol en dat is het me niet waard.

Voor alle duidelijkheid:
een ratteplaag zal ik in eerste instantie niet oplossen door alle ratten te doden, want tegen een ratteplaag zijn wel goede alternatieven te verzinnen. Wel heb ik besloten dat als alternatieven niet zouden werken ik de methode van mijn opa toe zal passen en dat is één rat een gloeiend pook aan zijn poepgat houden en vervolgens loslaten in de hoop dat alle andere ratten dan in blinde angst achter die ene aanrennen richting verweggistan. Mocht ook dat niet werken, dan zou ik ten einde raad telkens opnieuw iedere gevangen rat in een grote ton zonder voedsel stoppen zodat die ratten dan genoodzaakt zijn elkaar op te vreten en bij tijd en wijle zou ik dan enkele van die overlevers weer los laten in hun voormalige habitat vanuit de hoop dat zij dan zorgen voor een grondige opruiming van de tot een plaag uitgegroeide ratten populatie
.
Zo ben ik ook verknocht aan bomen, met name de Nieuw Zeelandse Kauri Tree ben ik helemaal hoteldebotel verliefd op, maar toch, als er een onblusbare bosbrand uit zou breken zou ik geen seconde twijfelen om die bosbrand te bestrijden door een gedeelte van het bos gecontroleerd af te branden
.
appelfflap schreef:
DiMensie schreef:ook hem gun ik een snelle zachte dood, een gunst dus, geen straf!
wat beoog je eigenlijk te bereiken met dit soort kleuterklasretoriek?
Wat beoog JIJ eigenlijk te bereiken met jouw telkens opnieuw op de man spelen?

Als het werkelijk kleuterklasretoriek zou zijn, waarom ben je dan niet in staat tot fatsoenlijke repliek die volgens jouw normen wel voldoet aan vrijdenken? IK geef gewoon mijn eerlijke mening, waarom heb je daar zo moeite mee? Ik geef de voorkeur aan het in leven houden van de aanstaande slachtoffers van IS en jij wil persé jouw IS terroristen in leven houden, terwijl jouw IS terroristen welISwaar in een zandbak zitten,
maar ze gaan beslist verder dan zand in andermans ogen gooien
.
appelfflap schreef:
axxyanus schreef: het is ongedierte controle.
de houding van dimensie, medemensen als ongedierte/zieketen/... beschouwen, is 1 vd fundamenten/beginselen, zelfs een basisvoorwaarde van elke barbaars brutale genocide doorheen de menselijke geschiedenis.
Rwanda, Srebrenica, Darfur, Cambodja, Vietnam, Irak, de Goelags van Stalin, de holocaust, Eisenhower’s dodenkampen, de Armeense holocaust in Turkije
een paar voorbeeldjes uit de 20e eeuw en allemaal begonnen ze, zonder uitzondering, met verhaaltjes genre dat zijn geen mensen maar beesten/ongedierte/ratten/virussen/... die dood moeten of die je een gunst moet verlenen. Dit soort eufemismen is ook typisch voor deze mentale techniek.

tussen Dimensie die een gunst verleend en dr Klein die de Joden de Europese blindedarmontsteking noemde (en zo de uitroeiing rechtvaardigde) is nul en geen verschil. tussen dimensie die, zichzelf wijsmaakt iets goeds te doen, en de Amerikaanse generaal die napalmgebruik rechtvaardigt is nul en generlei verschil.
Tussen de logica van dimensie en de logica van de IS strijder is nul en generlei verschil.
ook voor de IS strijders is de tegenstander geen mens en daarom moet die opgeblazen/opgehangen/... worden

enkel dankzij de mentale truk van die ontkoppeling kan dimensie zijn eigen immoreel denken rechtvaardigen.
Appelflap: jij gedraagt je als een ontiegelijke schoft, ik spuug op jouw schrijfsel hierboven: volgens mij ben jij ziek in je hoofd met je liefde voor jouw IS terroristen en jouw IS symphatie vind ik ronduit verwerpelijk: of was het Freudiaans dat je IS 'vergat' op te nemen in jouw lijstje van verwerpelijke ideologiën? Je gaat meer tekeer tegen mij terwijl ik slechts mijn mening ter discussie stel dan tegen jouw IS terroristen, heb je dat zelf wel in de gaten?

Tevens valt het me op dat je jouw IS terroristen beschouwt als een bevolkingsgroep: zulks zijn ze al zeker niet
.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

@DiMensie,
Je neemt hier bewust wraak door op de meest grove manier iemand uit te schelden. Lees regel E3 nog eens door. Hiervoor krijg je een officiële waarschuwing.

Tevens gaat dit topic op slot wegens escalatie.
Born OK the first time
Gesloten