Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Hebben freethinkerforummers ook genoeg van de islam in Nederland?

Ja
37
60%
Nee
16
26%
Weet niet / geen mening.
9
15%

Totaal aantal stemmen: 62

Vilaine
Bevlogen

Re: Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Bericht door Vilaine »

Fish schreef:Dit is sarcastisch bedoeld Vilaine? :wink:
Jij kent me tenminste. Ik deed het weer :twisted: . Ik bedoel natuurlijk precies het tegenovergestelde.
Als moslims een probleem hebben met miss Piggy, schilderijen met blote tieten, kerstbomen, broodjes ham bij een cafetaria of schoenen op een bidmatje, dan kijken ze maar een andere kant op of gaan er niet naar binnen. Toegeven is het hek van de dam.
Dus e.e.a. weghalen om moslims tegemoet te komen vind ik belachelijk.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

ik heb weet niet gekozen. Ik vind de vraagstelling te simpel en te selectief.

Ik ben tegen elke religie. .

Ik heb, meer dan genoeg, van elke religie. Privé keuze .... ok .... maar daar houdt het (helemaal) op.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Paul Holsters schreef:Ok, ik zal wel ongelijk hebben. Mijn excuses. Godsdienstvrijheid is ok. En je kinderen religieus opvoeden ook, alsook alle godsdienstonderwijs. Ik ben nogal emotioneel inderdaad. En waarom? Nergens voor nodig. We zijn gewoon tolerant en we zien wel wat er gebeurt. (Ik ben nu niet sarcastisch.) Het is misschien allemaal ingebeelde vrees. Ik denk dat dat komt omdat ik enkele getuigenissen heb gelezen van ex-moslims op http://www.exmoslim.org" onclick="window.open(this.href);return false;. Dat zullen ook wel uitzonderingen zijn die de regel bevestigen dat over de band genomen Islam OK is en strookt met de gangbare normen en waarden. En in alle groepen heb je nu eenmaal randgevallen die naar extremisme neigen, ook onder de atheïsten.
Bovendien, waarom zou ik mij van alles moeten inbeelden? Ik ben vrij in mijn doen en denken, behalve inzake de beperkingen die de wet oplegt. Zolang onze humanistische waarden niet ter discussie staan, is er niets aan de hand veronderstel ik. De Sharia zal er ook wel niet komen. Enfin, ik hoop het, in ieder geval, eer het zover is ben ik waarschijnlijk al lang dood, dus nogmaals waarom zou ik nog langer intolerant zijn? Weet je, ik zal niet meer intolerant zijn vanaf nu. Maar ik mag het toch een dwaze godsdienst vinden die islam, hoop ik?
Je knalt van de ene want naar de andere. Probeer de middenweg eens, minder pijnlijk. :wink:
De meeste gelovigen zijn gewoon aardige mensen.
Zolang ze niet aan mijn vrijheid komen laat ik ze. Als ze denken mij de les te kunnen lezen of eisen gaan stellen houd het wel op.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie