PreciesVilaine schreef:Ik heb de uitzending gisteren ook gezien. Weer een mooie reclame voor superfood. De twee critici werden handig getackeld middels de judo techniek door de verkoper/voorlichter van superfood, ondersteund door een breed publiek.
Gras (wel een speciaal soort en bewerkt) is goed voor je, zit chlorofyl in, dat maakt het bloed basisch. Hoe kom je er op.
In het publiek aanhangers van superfood, vooral dames. Lovende ervaringen. Genezing van buikklachten, futloosheid en zelfs epilepsie.
Geen referenties naar onderzoek de ene of de andere kant op.
Gevarieerd en met mate eten is goed en hoeft niet duur te zijn en je hoeft er niet voor naar de reformwinkels. De groenteboer en kruidenier zijn goed genoeg. Ik ga trouwens voor mediterraan.
Ik heb een aantal jaren glutenvrij gegeten, ook zo'n hype. En nu probeer ik een weekje weer gluten te eten en mijn ontlasting is nog nooit zo mooi geweest. Zou er zelfs een foto van kunnen nemen.
Heeft misschien niets met superfood te maken, maar wel met hypes die je in natuurwinkels tegenkomt. Terwijl het juist goed is om gluten en zemels te eten omdat je darmen daar goed van gaan werken. Als je alles maar met mate doet.