Ik wist niet dat iemand Pietje Bell naar het leven stond. . .DiMensie schreef:Ik ben Pietje BellPeter van Velzen schreef:Ik ben Salmon Rushdie!
Wat is er uit zijn pen voortgekomen, dat iemand zo kwaad heeft gemaakt?
Moderator: Moderators
Ik wist niet dat iemand Pietje Bell naar het leven stond. . .DiMensie schreef:Ik ben Pietje BellPeter van Velzen schreef:Ik ben Salmon Rushdie!
Het inbrekersduo Klok en Teun werden flink gedwarsboomd door Pietje en zijn 'Bende van d Zwarte Hand'.Peter van Velzen schreef:Ik wist niet dat iemand Pietje Bell naar het leven stond. . .DiMensie schreef:Ik ben Pietje BellPeter van Velzen schreef:Ik ben Salmon Rushdie!
Wat is er uit zijn pen voortgekomen, dat iemand zo kwaad heeft gemaakt?
Mogelijk heeft deze meneer ander belangen in het oog. Zijn kerk, namelijk. Niettemin heeft ie wel gelijk.DiMensie schreef:Er zijn dus meer mensen die zich zorgen maken dat terrorisme in 'verder weggistan' aan ons voorbijgaat
Nigeria: geef ons zelfde steun als de Fransen
Vandaag, 16:46 Buitenland
Een Nigeriaanse aartsbisschop heeft de wereld opgeroepen net zoveel steun aan de strijd tegen Boko Haram te geven als aan de strijd tegen terreur in Frankrijk. Hij vindt dat het Westen de problemen in Afrika negeert.
Bron
Onzin, terroristen denken ook: wie denk is terrorist?HenkM schreef:Wie denk is atheïst!!
Ze denken heel zeker niet want anders doen ze zulke dingen niet.DiMensie schreef:Onzin, terroristen denken ook: wie denk is terrorist?HenkM schreef:Wie denk is atheïst!!
Terroristen doen zulke dingen juist omdat ze denkenHenkM schreef:Ze denken heel zeker niet want anders doen ze zulke dingen niet.DiMensie schreef:Onzin, terroristen denken ook: wie denk is terrorist?HenkM schreef:Wie denk is atheïst!!
fout. ze doen wat ze wordt opgedragenDiMensie schreef: Terroristen doen zulke dingen juist omdat ze denken
.
dus wie opdraagt/beveelt is geen terrorist?HenkM schreef:fout. ze doen wat ze wordt opgedragenDiMensie schreef: Terroristen doen zulke dingen juist omdat ze denken
.
de imam wordt maar weinig als zodanig onderkent.appelfflap schreef:dus wie opdraagt/beveelt is geen terrorist?HenkM schreef:fout. ze doen wat ze wordt opgedragenDiMensie schreef: Terroristen doen zulke dingen juist omdat ze denken
.
Dit ziet een belangrijk aspect van de misdaad over het hoofd. Het opvolgen van opdrachten zonder morele kritiek is op zich immoreel. De fysieke dader is veel onmisbaarder voor de daad dan de opdrachtgever. Het kan immers zijn dat de fysieke dader zich de opdrachtgever slechts verbeeld heeft. De misdaad wordt daar niet door voorkomen. Wanneer echter de opdrachtgever zich de fysieke dader slechts verbeeld, gebeurt er niets!HenkM schreef: de imam wordt maar weinig als zodanig onderkent.
Neemt niet weg dat die opdrachtgevers de werkelijke daders zijn
Niet in alle gevallen, Peter. Natuurlijk is er een mate van verantwoordelijkheid.Peter van Velzen schreef:Dit ziet een belangrijk aspect van de misdaad over het hoofd. Het opvolgen van opdrachten zonder morele kritiek is op zich immoreel. De fysieke dader is veel onmisbaarder voor de daad dan de opdrachtgever. Het kan immers zijn dat de fysieke dader zich de opdrachtgever slechts verbeeld heeft. De misdaad wordt daar niet door voorkomen. Wanneer echter de opdrachtgever zich de fysieke dader slechts verbeeld, gebeurt er niets!HenkM schreef: de imam wordt maar weinig als zodanig onderkent.
Neemt niet weg dat die opdrachtgevers de werkelijke daders zijn
Iedereen is op de eerste plaats verantwoordelijk voor zijn eigen daden.