mijn eindconclusie is dan ook dat homoeopathie voorlopig omstreden is en nog wel even blijft
Ja en de autoriteit van professor dr. Mustafa in de goochelarij , dilettanterie en de algemene manipulatie techieken , is bindend voor iedereen ?
en de" discussie "begint weer van vooraf aan .....
de
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 27 sep 2006 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Sararje schreef:Oh alsjeblieft zeg!, een referentie van een artikel dat de werking van homeopathie onomstotelijk bevestigd.
onomstotelijk is homoeopathie nog nooit aangetoond
dus zoiets kun je van mij niet vragen
en jullie weten dit
maar er zijn heel wat gedegen onderzoeken geweest die aantonen dat homoeopathie effect heeft
ik heb daar wel naar verwezen (noorderlicht)
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Neen, Noorderlicht is geen goede referentie. Ik wil een referentie uit een vakblad (the Lancet bijv.) hebben. Pas dan praten we verder.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
mijn eindconclusie is dan ook dat homoeopathie voorlopig omstreden is en nog wel even blijft
Ja en de autoriteit van professor dr. Mustafa in de goochelarij , dilettanterie en de algemene manipulatie techieken , is bindend voor iedereen ?
de
Mijn eindconclusie aan Mustafa:
Jouw aanwezigheid op dit forum zal jouw ongeloofwaardigheid toch niet meer aantasten.
Laatst gewijzigd door Cluny op 27 sep 2006 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Sararje schreef:Neen, Noorderlicht is geen goede referentie. Ik wil een referentie uit een vakblad (the Lancet bijv.) hebben. Pas dan praten we verder.
dan moet je alle lancets van de afgelopen vijftig jaar er op na lezen
dus ga vooral je gang
en dan niet alleen het laatste exemplaar dat toevallig over een onderzoekje gaat betreffende homoeopathie
en nog eens voore alle duidelijkheid, ik heb niet om deze discussie gevraagd
dat deed namelijk cluny
en ik zwijg niet wanneer weer voor de zoveelste keer wordt beweerd dat homoeopathie kwakzalverij zou zijn
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Mustafa: wie claimt moet bewijzen, cluny heeft artikelen aangedragen waaruit zou blijken dat homeopathie niet zou werken. Dan is het aan jou mo, als je claimt dat homeopathie werkt (en dat heb je gedaan!) dat het werkt. Dus dan mag je idd vaktijdschriften doorspitten. Aan jou die eer. Pas je daarvoor? Ook goed, maar dan is het een lege claim en dan moet je je mond houden over dat onderwerp. Zo zijn de regels van het spel.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
en ik zwijg niet wanneer weer voor de zoveelste keer wordt beweerd dat homoeopathie kwakzalverij zou zijn
En JIJ bent de verdediger van de Homeopathie ?
.... Op grond van welke bewijzen van jouw kunde en/of geslaagde opleidingen terzake ?
Ik ben ook niet van plan te zwijgen :P
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 27 sep 2006 18:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ik denk dat het probleem is dat homeopathie wordt verward met fytotherapie, wat absoluut werkzaam is. Iemand die callendulazalf gebruikt bij brandwonden en merkt dat het werkt ziet op de verpakking staan homeopathisch middel, maar geneest door de callendula zelf die niet verdunt is. Zelfde bij valeriaan, sint janskruid, gingko etc. Zit ik hiermee in de juiste richting?
Prodigy schreef:Ik denk dat het probleem is dat homeopathie wordt verward met fytotherapie, wat absoluut werkzaam is. Iemand die callendulazalf gebruikt bij brandwonden en merkt dat het werkt ziet op de verpakking staan homeopathisch middel, maar geneest door de callendula zelf die niet verdunt is. Zelfde bij valeriaan, sint janskruid, gingko etc. Zit ik hiermee in de juiste richting?
Degenen die homeopathie met wetenschappelijke argumenten kunnen duiden als kwakzalverij onderscheiden dat verschil heus wel.
Overigens Gingko Bilabo heeft niet de sensationele uitwerking die geclaimd wordt.
Dat is ook mijn bezwaar tegen fytotherapie, er wordt vele malen meer geclaimd dan wat daadwerkelijk gebeurt.
Sararje schreef:Oh alsjeblieft zeg!, een referentie van een artikel dat de werking van homeopathie onomstotelijk bevestigd.
onomstotelijk is homoeopathie nog nooit aangetoond
dus zoiets kun je van mij niet vragen
en jullie weten dit
maar er zijn heel wat gedegen onderzoeken geweest die aantonen dat homoeopathie effect heeft
ik heb daar wel naar verwezen (noorderlicht)
Volgens de wetenschap ontdenkt een haai een druppel bloed in miljoenen liters water. Onomstotelijk bewezen.
ben je aan het schertsen of meen je dit?
en in het laatste geval, heb je en link?
god = music
ik ben feminist
ervaring telt