Aanslag tegen Charlie Hebdo

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Beagle1831
Ervaren pen

Re: Aanslag tegen Charlie Hebdo

Bericht door Beagle1831 »

PietV. schreef:
kiks schreef:Dat houdt dan wel in dat ze daarmee de vrijheid van godsdienst ter discussie stellen. Ik ben daar voorstander van.
Die vrijheid van godsdienst mag wat mij betreft geschrapt worden uit het wetboek. Om vrijheid van meningsuiting eens te kunnen opwaarderen. Nu hangt dit al decennia als een relikwie erbij, net of godsdienstvrijheid een bijzondere mening is.
Sterker nog, het is een grondrecht in Nederland, zo onderhand te gek voor woorden ... maar ja, ik begin mezelf te herhalen.... :?
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

MaartenV schreef:Het grote probleem hier is dat elke moslim van geboorte af geïndoctrineerd wordt met het gegeven dat hun profeet niet mag worden afgebeeld. Laat staan in een slecht daglicht worden gesteld. Dus, geen moslim kan, ookal zou ie dat willen, toegeven dat wat nu gebeurd is verkeerd is. Dat is het drama van de zaak.
Als je de berichten had gelezen dan had je geweten dat sommige moslims dat al gedaan hebben!
Ik wens u alle goeds
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

MaartenV schreef:Het grote probleem hier is dat elke moslim van geboorte af geïndoctrineerd wordt met het gegeven dat hun profeet niet mag worden afgebeeld...
In de eeuwen achter ons mochten christenen ook veel minder dan tegenwoordig terwijl ze nog steeds dezelfde bijbel hebben.
Zoals de meeste christenen boven de bijbel zijn uitgegroeid (met behoud van geloof), zo moet dat met de moslims met hun Koran ook mogelijk zijn. Maar dat maken wij niet meer mee.
NB: Doe wel en zie niet om.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

writer schreef:
MaartenV schreef:Het grote probleem hier is dat elke moslim van geboorte af geïndoctrineerd wordt met het gegeven dat hun profeet niet mag worden afgebeeld...
In de eeuwen achter ons mochten christenen ook veel minder dan tegenwoordig terwijl ze nog steeds dezelfde bijbel hebben.
Zoals de meeste christenen boven de bijbel zijn uitgegroeid (met behoud van geloof), zo moet dat met de moslims met hun Koran ook mogelijk zijn. Maar dat maken wij niet meer mee.
Ik zeg U: "deze generatie zal de eerste tekenen nog meemaken" (makkelijk zeggen nadat ik er al twee gelezen heb!)
Ik wens u alle goeds
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Ik zeg U: "deze generatie zal de eerste tekenen nog meemaken" (makkelijk zeggen nadat ik er al twee gelezen heb!)
:)
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

pallieter schreef:
Nee, dat bedoel ik niet te zeggen. Een afgedwongen afkeuring is geen afkeuring. De religieuze organisaties zijn aan zet. Komen ze niet met een afkeuring, en dat geldt wat mij betreft ook voor individuen, dan weet je waar je aan toe bent. Ik denk trouwens dat de meeste islamitische organisaties en individuele moslims deze daad gaan afkeuren. Dat houdt dan wel in dat ze daarmee de vrijheid van godsdienst ter discussie stellen. Ik ben daar voorstander van.
Waarom de vraag niet stellen??? Dat begrijp ik niet Kiks. Jij gaat nu zeggen dat je niet de mening van moslims over dit mag eisen?

Ik begrijp je niet Kiks.
Aha, ik begrijp het misverstand. Natuurlijk moet je vragen naar die mening. Maar een afkeuring kan je niet eisen. Dat heeft geen waarde, net zoals die verklaringen onder dwang van die onthoofde journalisten geen enkele waarde hebben. Ik heb begrepen dat er uit de moslim-organisaties al afkeurende reacties komen. Bij die organisaties die niet zelf met een verklaring komen mag je wel degelijk om een standpunt vragen. Moslims mag je wmb gerust vragen wat hun standpunt is. Ik ga dat in mijn omgeving in ieder geval wel doen.
Ik hoop dat het wat duidelijker is nu.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Aha, ik begrijp het misverstand. Natuurlijk moet je vragen naar die mening. Maar een afkeuring kan je niet eisen. Dat heeft geen waarde, net zoals die verklaringen onder dwang van die onthoofde journalisten geen enkele waarde hebben. Ik heb begrepen dat er uit de moslim-organisaties al afkeurende reacties komen. Bij die organisaties die niet zelf met een verklaring komen mag je wel degelijk om een standpunt vragen. Moslims mag je wmb gerust vragen wat hun standpunt is. Ik ga dat in mijn omgeving in ieder geval wel doen.
Ik hoop dat het wat duidelijker is nu.
Er is geen enkele bekende moslim hier vandaag die nu de ballen heeft om dit op tv niet af te keuren. Met dwang bedoel ik ze dwingen kleur te bekennen.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Beagle1831 schreef:
Sterker nog, het is een grondrecht in Nederland, zo onderhand te gek voor woorden ... maar ja, ik begin mezelf te herhalen.... :?
Ik had graag gezien dat die man met die blonde kuif hier eens aandacht aan zou schenken. Pak alle privileges af. Op naar een seculiere staat waar mensen het als een privé overtuiging zien en niet meer dan dat. En net als het beoefenen van Voodoo daar hoeft geen bijzonder onderwijs voor te worden opgericht.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

op zijn eigen website veroordeelt oorlogsjournalist Rudi Vranckx de aanslagen in Parijs scherp: "Extremisten en dictators hebben geen gevoel voor humor. Dat blijkt ook vandaag weer", schrijft hij. Hij doet ook een opmerkelijke oproep:

"Op zo’n gruwel past maar één antwoord: veroordeling, straf en vooral bittere spot. Misschien moeten alle cartoonisten en alle media ter wereld de volgende dagen satire en humor op hun voorpagina’s zetten, in hun titels en in hun hoofdpunten. Geen satire die een hele gemeenschap nodeloos kwetst – dat is geen constructieve bijdrage – maar satire die extremisme en geweld in hun hemd zetten."

"Laat vanaf nu duizend cartoons verschijnen over IS en Al Qaida", besluit de journalist. "Want dat doet het meeste pijn."
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

PietV. schreef:
kiks schreef:Dat houdt dan wel in dat ze daarmee de vrijheid van godsdienst ter discussie stellen. Ik ben daar voorstander van.
Die vrijheid van godsdienst mag wat mij betreft geschrapt worden uit het wetboek. Om vrijheid van meningsuiting eens te kunnen opwaarderen. Nu hangt dit al decennia als een relikwie erbij, net of godsdienstvrijheid een bijzondere mening is.
De vrijheid van godsdienst is wmb vaak een dekmantel om indoctrinatie te legitimeren. Religieuze organisaties die slechts kunnen overleven dankzij de wet op de vrijheid van godsdienst zijn verwerpelijk. Religie is iets strikt persoonlijks. Indoctrineren van je kinderen is in mijn ogen dan een immorele daad. Maar ja, dat is nou net één van de belangrijkste oorzaken van het voortbestaan van religies.

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

pallieter schreef:Er is geen enkele bekende moslim hier vandaag die nu de ballen heeft om dit op tv niet af te keuren. Met dwang bedoel ik ze dwingen kleur te bekennen.
Om misverstanden te voorkomen, wat bedoel jij met kleur bekennen?

Groet

kiks
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Deze cartoon denk ik dat de juiste boodschap overbrengt naar de moslimgemeenschap. Met respect zelfs!
B6wi4bBCQAAeOoS.jpg
Laatst gewijzigd door pallieter op 07 jan 2015 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Moslims de cartoons van Hebdo laten bekijken en vragen of die tekeningen het geweld rechtvaardigen. Vragen wat zij denken dat er moet gebeuren met imans die dit geweld prediken.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

pallieter schreef:
Ik denk, dat het ze koud laat, Pallieter. Ik vermoed hoe dat soort krankzinnigen denken.
Alle moslims?
Nee, extremisten als deze.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 07 jan 2015 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

pallieter schreef:
Moslims de cartoons van Hebdo laten bekijken en vragen of die tekeningen het geweld rechtvaardigen. Vragen wat zij denken dat er moet gebeuren met imans die dit geweld prediken.
Aha, duidelijk. Juist confronteren met deze en andere cartoons. Degenen die deze cartoons aangrijpen om geweld te plegen of daartoe oproepen moeten wat mij betreft aangepakt worden, en ik mag hopen dat individuele moslims dat ook vinden. Zij die dat niet doen zijn imo een potentieel gevaar voor de samenleving, waartegen die samenleving beschermd moet worden.
Maar dat weten deze figuren natuurlijk ook, en zullen waarschijnlijk braaf hun afkeuring uitspreken. Maar dat had je zelf ook al aangegeven.

Groet

kiks
Plaats reactie