Christelijk geloof verdedigd door Karssenberg
Moderator: Moderators
Re: Christelijk geloof verdedigd door Karssenberg
Dat de verdediging überhaupt nog met een enkeling van ons gekken in "discussie" gaat hier:
The fool says in his heart, “There is no God.” They are corrupt, they do abominable deeds, there is none who does good.
Now the Spirit expressly says that in later times some will depart from the faith by devoting themselves to deceitful spirits and teachings of demons, through the insincerity of liars whose consciences are seared, who forbid marriage and require abstinence from foods that God created to be received with thanksgiving by those who believe and know the truth. For everything created by God is good, and nothing is to be rejected if it is received with thanksgiving, for it is made holy by the word of God and prayer.
But as for the cowardly, the faithless, the detestable, as for murderers, the sexually immoral, sorcerers, idolaters, and all liars, their portion will be in the lake that burns with fire and sulfur, which is the second death.”
See to it that no one takes you captive by philosophy and empty deceit, according to human tradition, according to the elemental spirits of the world, and not according to Christ.
M.a.w. We zijn gekken en worden op gelijke voet gezet met lafaards, moordenaars, immorele leugenachtige tovenaars?
Het is dan misschien maar goed dat de grootste immorele leugenachtige gek (met zijn 20 punten) genegeerd wordt.
The fool says in his heart, “There is no God.” They are corrupt, they do abominable deeds, there is none who does good.
Now the Spirit expressly says that in later times some will depart from the faith by devoting themselves to deceitful spirits and teachings of demons, through the insincerity of liars whose consciences are seared, who forbid marriage and require abstinence from foods that God created to be received with thanksgiving by those who believe and know the truth. For everything created by God is good, and nothing is to be rejected if it is received with thanksgiving, for it is made holy by the word of God and prayer.
But as for the cowardly, the faithless, the detestable, as for murderers, the sexually immoral, sorcerers, idolaters, and all liars, their portion will be in the lake that burns with fire and sulfur, which is the second death.”
See to it that no one takes you captive by philosophy and empty deceit, according to human tradition, according to the elemental spirits of the world, and not according to Christ.
M.a.w. We zijn gekken en worden op gelijke voet gezet met lafaards, moordenaars, immorele leugenachtige tovenaars?
Het is dan misschien maar goed dat de grootste immorele leugenachtige gek (met zijn 20 punten) genegeerd wordt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
dikkemick schreef:Dat de verdediging überhaupt nog met een enkeling van ons gekken in "discussie" gaat hier:

Hallo meneer God, met Anna.
Lees jij trouwens ook de Bijbel in het Engels, net als ik?
Hallo meneer God, met Anna.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Beste Karssenberg.
Op jouw opmerking over 'mooi en functioneel' heb ik op 05 dec 2014 om 11:56 gereageerd.
Hoe kijk je tegen mijn punt aan ?
Op jouw opmerking over 'mooi en functioneel' heb ik op 05 dec 2014 om 11:56 gereageerd.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
- Karssenberg
- Banned
Re: Christelijk geloof verdedigd door Karssenbergin
O, ja dat was twee dagen en 5 bladzijden terug. Dat verhaal met al die nullen.Dat beloof ik schreef:Beste Karssenberg.
Als God werkelijk de Ontwerper is van de kosmos dan past ons als kleine mensjes wel enige bescheidenheid. Moeten wij dan uitspreken, dat God met 20 sterren wel had kunnen volstaan?
Ik kan niet veel met jouw verhaal. Het is me alleen al veel te lang om serieus te zijn en het cynisme druipt ervan. Geen van ons beiden schiet er veel mee op als ik hier verder op inga.
Met vriendelijke groeten,
Henk Karssenberg
Laatst gewijzigd door Karssenberg op 07 dec 2014 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.
Dat beloof ik, jij bent de volgende die niet serieus genomen kan worden!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Re: Christelijk geloof verdedigd door Karssenbergin
De topic titel is hier nog wel steeds "Christelijk geloof verdedigd door Karssenberg". Als de verdediging op lastige punten stopt heeft het topic geen zin meer.Karssenberg schreef:O, ja dat was twee dagen en 5 bladzijden terug. Dat verhaal met al die nullen.Dat beloof ik schreef:Beste Karssenberg.
Als God werkelijk de Ontwerper is van de kosmos dan past ons als kleine mensjes wel enige bescheidenheid. Moeten wij dan uitspreken, dat God met 20 sterren wel had kunnen volstaan?
Ik kan niet veel met jouw verhaal. Het is me alleen al veel te lang om serieus te zijn en het cynisme druipt ervan. Geen van ons beiden schiet er veel mee op als ik hier verder op inga.
Met vriendelijke groeten,
Henk Karssenberg
Goed betoog 'Dat beloof ik'
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Iam,
Zoals Bonjour hierboven al aangeeft is dit topic Karssenbergs verdediging van het christelijk geloof. Je eigen bijdragen komen over als topic kaping. Ik heb ze - en de reakties daarop - verplaatst naar je eigen topic 95 stellingen +
Gelieve dit topic met rust te laten voor zover je geen commentaar op Karssenberg hebt.
Zoals Bonjour hierboven al aangeeft is dit topic Karssenbergs verdediging van het christelijk geloof. Je eigen bijdragen komen over als topic kaping. Ik heb ze - en de reakties daarop - verplaatst naar je eigen topic 95 stellingen +
Gelieve dit topic met rust te laten voor zover je geen commentaar op Karssenberg hebt.
Born OK the first time
- Karssenberg
- Banned
Rereformed, ik protesteer tegen deze manoeuvre. Iam heeft wel degelijk commentaar op wat ik schrijf, maar het is positief. En dat wordt dan weer verplaatst.
En ik maak van de gelegenheid gebruik om te verzoeken als je dan toch aan het verplaatsen bent om de spamachtige ellenlange documenten van een aantal deelnemers hier, soms zelfs in het Engels en gelardeerd met links en plaatjes ook eens wat kritischer te bezien. Ik heb eergisteren al het verzoek gedaan aan een andere moderator om dit topic eens te evalueren. Maar daar heb ik nog niets opgehoord.
Laat ook duidelijk zijn, dat ik niet ga reageren op vragen die een duidelijk cynisch karakter hebben wat soms alleen al blijkt uit de lengte. De bedoeling van dit soort 'vragen' is niet om meningen uitvte wisselen of interesse te tonen, maar alleen om mij tot andere gedachten te brengen, hetgeen soms onomwonden wordt toegegeven.
Ik behoud mij de vrijheid voor om op zulke teksten niet te reageren. Mocht deze vrijheid niet passen binnen het beleid van Freethinkers dan verzoek ik nogmaals, maar nu publiek om dit topic, waaraan mijn naam is verbonden te sluiten.
En ik maak van de gelegenheid gebruik om te verzoeken als je dan toch aan het verplaatsen bent om de spamachtige ellenlange documenten van een aantal deelnemers hier, soms zelfs in het Engels en gelardeerd met links en plaatjes ook eens wat kritischer te bezien. Ik heb eergisteren al het verzoek gedaan aan een andere moderator om dit topic eens te evalueren. Maar daar heb ik nog niets opgehoord.
Laat ook duidelijk zijn, dat ik niet ga reageren op vragen die een duidelijk cynisch karakter hebben wat soms alleen al blijkt uit de lengte. De bedoeling van dit soort 'vragen' is niet om meningen uitvte wisselen of interesse te tonen, maar alleen om mij tot andere gedachten te brengen, hetgeen soms onomwonden wordt toegegeven.
Ik behoud mij de vrijheid voor om op zulke teksten niet te reageren. Mocht deze vrijheid niet passen binnen het beleid van Freethinkers dan verzoek ik nogmaals, maar nu publiek om dit topic, waaraan mijn naam is verbonden te sluiten.
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.
Je vroeg je af hoe ongelovigen van hun schuldgevoelens afkomen.Karssenberg schreef: Ik weet niet hoe ongelovigen met zulke dingen omgaan. Ik zeg zeker niet dat ik beter ben dan ongelovigen, laat ik dat vooropstellen. Maar ik vraag me dan wel af: hebben ongelovigen dat nooit, dat ze beseffen iets verkeerd gedaan te hebben?Hebben die geen geweten? Vast wel, want ze zijn niet gewetenloos. Maar ze kunnen zeker niet dezelfde redenering toepassen, die ik even hanteer. Ze kunnen God niet de schuld geven, want ze geloven niet in God. Waar moet je dan met schuld en schuldgevoelens heen?
Weet je dat inmiddels al?
NB: Doe wel en zie niet om.
Het zijn niet alleen deze mensen die je negeer.Karssenberg schreef: Laat ook duidelijk zijn, dat ik niet ga reageren op vragen die een duidelijk cynisch karakter hebben wat soms alleen al blijkt uit de lengte. De bedoeling van dit soort 'vragen' is niet om meningen uit te wisselen of interesse te tonen, maar alleen om mij tot andere gedachten te brengen, hetgeen soms onomwonden wordt toegegeven.
Met PvV ging het aardig lang goed totdat hij je bij herhaling bleef vragen je te distanciëren van de wreedheden
waartoe jouw God in het OT meer dan eens opdracht gaf.
Daar ben je tot op heden niet op ingegaan.
Het lijkt wel of je zit te wachten tot iemand met een vraag over het geloof in het algemeen komt en die liever beantwoordt dan commentaar op je geloof en de bijbel te verdedigen.
Maar misschien lijkt dat maar zo

ps.
Je zegt dat je niet wilt discussiëren met mensen die jou tot andere gedachten proberen over te halen.
Heb even een definitie van discussie voor je opgezocht:
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.
Leg maar uit wat het verschil is tussen tot andere gedachten brengen en overtuigen.
Ik wil jou er van overtuigen dat je niet in een God moet geloven die kinderen liet vermoorden en jij mag mij er van overtuigen dat dat allemaal nog wel mee viel.
Laatst gewijzigd door writer op 07 dec 2014 16:32, 7 keer totaal gewijzigd.
Zeer naïeve vraag.Willempie schreef:Lees jij trouwens ook de Bijbel in het Engels, net als ik?
Ik voor mij ken je antwoorden over Gods wreedheden inmiddels wel.
Als ik met éen wreedheid kom zeg je dat ik er op uit ben je geloof onderuit te halen en dat je er pas op in wil gaan als ik de bijjbel in haar geheel accepteer.
En als ik in het algemeen de wreedheden aan de orde stel zeg je dat de bijbel geschreven is door mensen in een andere tijd maar dat je er desondanks wel Gods leiding in ziet om zijn volk te brengen daar waar Hij wil, hen wil beschermen tegen barbaarse invloeden van anderen.
Vrij vertaald.
En heb me er inmiddels al mee verzoend dat ik het daarmee moet doen o.a. omdat ik wel zo'n beetje weet hoe gelovigen denken.
Maar of de anderen je ook kunnen volgen is nog de vraag.
Daarom blijf ik je bestoken met commentaar op tegenstrijdigheden in je geloof.
Uiteraard ben je niets verplicht maar vertel dan eens wat je motivatie is om op dit forum telkens terug te komen?
Als ik met éen wreedheid kom zeg je dat ik er op uit ben je geloof onderuit te halen en dat je er pas op in wil gaan als ik de bijjbel in haar geheel accepteer.
En als ik in het algemeen de wreedheden aan de orde stel zeg je dat de bijbel geschreven is door mensen in een andere tijd maar dat je er desondanks wel Gods leiding in ziet om zijn volk te brengen daar waar Hij wil, hen wil beschermen tegen barbaarse invloeden van anderen.
Vrij vertaald.
En heb me er inmiddels al mee verzoend dat ik het daarmee moet doen o.a. omdat ik wel zo'n beetje weet hoe gelovigen denken.
Maar of de anderen je ook kunnen volgen is nog de vraag.
Daarom blijf ik je bestoken met commentaar op tegenstrijdigheden in je geloof.
Uiteraard ben je niets verplicht maar vertel dan eens wat je motivatie is om op dit forum telkens terug te komen?
Laatst gewijzigd door writer op 07 dec 2014 16:36, 4 keer totaal gewijzigd.
K. gaat al meer dan 5 pages niet in op mijn post. Geen enkele reactie of een totaal ontwijkende.writer schreef:Het zijn niet alleen deze mensen die je negeer.Karssenberg schreef: Laat ook duidelijk zijn, dat ik niet ga reageren op vragen die een duidelijk cynisch karakter hebben wat soms alleen al blijkt uit de lengte. De bedoeling van dit soort 'vragen' is niet om meningen uit te wisselen of interesse te tonen, maar alleen om mij tot andere gedachten te brengen, hetgeen soms onomwonden wordt toegegeven.
Niets nieuws onder de zon.Aton schreef:K. gaat al meer dan 5 pages niet in op mijn post. Geen enkele reactie of een totaal ontwijkende.
Voeg ook nog maar selectief negeren van belangrijke onderdelen van reacties.
Ik heb het wel gezien met Henk Karssenberg.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)