Rare jongens die Allah-volgelingen!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Rare jongens die Allah-volgelingen!

Bericht door Gerard R. »

DiMensie schreef:
Gerard R. schreef:Dilemma is mij een wat te zwaar woord.
Dit is iets waar even een oplossing voor moet worden gezocht.
Het zijn niet allemaal fundi, neem ik aan.

Men gaat eten en drinken overdag. En later inhalen of een keer niet.
Nee, het zijn niet allemaal fundi. Kennelijk heb je het stuk niet gelezen? Er stond:
Aanvoerder Madjid Bouguerra is er al uit. "Sommige spelers zullen het vasten uitstellen,
maar zoals mijn conditie nu is, ga ik er denk ik mee door.
Gehydrateerd blijven zal het moeilijkste zijn, maar het weer zit mee."
Aanvoerder Madjid Bouguerra vind ik dus een rare jongen, jij niet?
.
Beetje wel. Toch een beetje fundi.
Zie verder Mariakat.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Mariakat schreef:Het gegeven dat je, als je dan toch dat rare geloof aanhangt en dus volgeling bent,
je consequenties trekt en het naar eer en geweten volgt, vind ik dan weer niet raar.
Als je dat niet zou doen zou je wel hypocriet zijn.
Consequenties trekken en het naar eer en geweten volgen
kan ook zonder de gezondheid in gevaar te brengen :
blijf dan als topsporter tijdens een dergelijk 'Heilige periode' weg van het WK
.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Aanvoerder Madjid Bouguerra is er al uit. "Sommige spelers zullen het vasten uitstellen,
maar zoals mijn conditie nu is, ga ik er denk ik mee door.
Gehydrateerd blijven zal het moeilijkste zijn, maar het weer zit mee."
Zoals bekend en ook vermeld in dit topic, is de Ramadan op de juiste tijd geen dogma.
Men mag daar flexibel mee omgaan in speciale gevallen.

Madjid klinkt niet, alsof hij niet weet waar hij mee bezig is.
Daarbij, als hij hun gezondheid schade zouden doen, zou hij zeker zijn voetbalcapaciteiten schade doen.
Als de trainers en coaches hem daar niet zouden vertrouwen zou hij niet ingezet worden bij het WK, kun je gevoeglijk aannemen.

Btw.
Fundi's zijn tegen topsport met alles eromheen, zoals dat gepresenteerd wordt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Mariakat schreef:Zoals bekend en ook vermeld in dit topic, is de Ramadan op de juiste tijd geen dogma.
Men mag daar flexibel mee omgaan in speciale gevallen.
De Islam bestaat inderdaad uit geloof en praktijk. Toch is de Ramadan een van de vijf zuilen van de islam en daarmee tevens een van de vijf meest fundamentele religieuze verplichtingen van elke Moslim onder de heilige wetten van de Islam. Maar om daar soepel mee om te kunnen gaan moet Mo slim zijn
en inderdaad niet al te dogmatisch
.
Mariakat schreef:Btw.
Zou je denken? Rare hypocriete jongens die Allah-volgelingen:
NOS schreef:
"Messi, word jihadist"
woensdag 25 jun 2014, 16:00 (Update: 25-06-14, 16:22)

De Argentijnen waren niet de enige die het doelpunt van Lionel Messi vierden na de wedstrijd tegen Iran van afgelopen zaterdag. Ook de islamitische terreurorganisatie ISIS deelde mee in de vreugde, meldt de Washington Post.

Een paar uur na de wedstrijd verscheen er een bericht op een Twitteraccount dat geassocieerd wordt met de jihadisten waarin ze Messi feliciteerden met de 1-0 overwinning en hem uitnodigden "deel te nemen aan de jihadistische strijd".
***knip***

Bron
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Je kunt er best heel dogmatisch mee omgaan: Het is al vermeld, tijdens o.a. reizen mag je vasten uitstellen.
In de praktijk heb ik gemerkt, dat veel moslims niet van die mogelijkheid gebruik maken. Ze hebben dat mij als volgt uitgelegd:
Vasten als iedereen vast is gemakkelijker dan vasten in je eentje, als je omgeving weer lekker eet.

Ik kan me daarbij wel iets voorstellen.

Ik kan me ook voorstellen, dat je tijdens een vastenperiode geen topsport kunt beoefenen. Het lichaam zal op z'n minst vocht, zouten en koolhydraten nodig hebben. En daar bedoel ik niet mee pas na vele uren.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

DiMensie schreef:.
Mariakat schreef:Btw.
Zou je denken? Rare hypocriete jongens die Allah-volgelingen:
Eigenlijk hetzelfde als orthodoxe protestanten.
Zij beschouwen idolatie als afgoderij.
Of dat nou voor een persoon is of voor een groep.
Alleen Allah/God komt alle eer toe.

Wat islamieten/christenen verder doen, zegt niets over de fundamentalistische leer, dus zeker niet over "Allah volgelingen" in het algemeen. :wink:
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Mariakat schreef:dus zeker niet over "Allah volgelingen" in het algemeen.
Eens!
Maar daarom schrijf ik dan ook nadrukkelijk DIE Allah-volgelingen
.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Mariakat schreef:Wat islamieten/christenen verder doen, zegt niets over de fundamentalistische leer, dus zeker niet over "Allah volgelingen" in het algemeen. :wink:
Inderdaad. En er zijn er altijd wel een stel bij, voor wat althans de islamieten betreft, dat meent op grof gewelddadige wijze de broeders en zusters die niet "recht in de leer" zijn tot de "orde" te mogen roepen. Dat "stel" lijkt nu wereldwijd in aantal te groeien.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Mariakat schreef:Het gegeven dat je, als je dan toch dat rare geloof aanhangt en dus volgeling bent, je consequenties trekt en het naar eer en geweten volgt, vind ik dan weer niet raar.
Als je dat niet zou doen zou je wel hypocriet zijn.
.
Allah-volgelingen die beweren van hun kids te houden
en vervolgens naar eer en geweten hun kids verplichten zich van voedsel te onthouden
die vind ik hypocriet!
.
China neemt maatregelen om de Islamisering van hun samenleving tegen te gaan.
          • =D>
Hebben wij Freethinkers het recht om China vervolgens de les te lezen?
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 25&t=13862
.
Schoenmaker blijf bij je (eigen) leest:
Waarom staat Nederland toe dat kinderen mee doen aan de Ramadan?
Bij ieder ander gezin waar kids bewust voedsel wordt onthouden wordt dat opgevat als mishandeling/verwaarlozing: Waarom grijpt BJZ/de kinderbescherming niet in?
Ramadantijd schreef:
Hoewel in Nederland een kind pas als volwassen beschouwd wordt bij het bereiken van de 18-jarige leeftijd, is dit in de islamitische wetgeving anders. Kinderen bereiken de volwassenheid wanneer één van de volgende zaken zich voordoet:

Het hebben van een zaadlozing
De eerste menstruatie
De groei van schaamharen
De 15 jarige leeftijd bereiken

Als één van deze zaken zich voor gedaan heeft bij het kind, wordt het voortaan beschouwd als een volwassene. Hij of zij is vanaf dat moment verplicht om islamitische verplichtingen na te komen, zoals het vasten tijdens de Ramadan. Echter is degene niet verplicht om vastendagen in te halen van voor het bereiken van de volwassenheid.

Bron
Rare jongens daar bij BJZ/Kinderbescherming
.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
Een beetje raar geeft niets,
maar als president van een groot land als Turkije zulke rare uitspraken doen is wel erg raar:
Aljazeera schreef:
Erdogan says Muslims discovered Americas

Turkish leader says Muslims, not Christopher Columbus, discovered continent in 1178,
offering to build a mosque in Cuba.
Last updated: 15 Nov 2014 20:00

Turkish President Recep Tayyip Erdogan has said that the Americas were discovered by Muslims in the 12th century, nearly three centuries before Christopher Columbus set foot there.

"Contacts between Latin America and Islam date back to the 12th century. Muslims discovered America in 1178, not Christopher Columbus," the president said in a televised speech during an Istanbul summit of Muslim leaders from Latin America.
***knip***

Bron
vegan-revolution
Superposter

Het zal toch eens moeten zijn dat ons de schellen van de ogen moeten gaan vallen. Dat rare islamistische is in Turkije al heel lang aan de gang.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

NOS schreef:
'IS nog veel gevaarlijker dan we denken'
Vandaag, 18:41 Buitenland

een Duitse IS-strijder, die zegt te spreken namens de IS-leiding. “Uiteindelijk zullen we ook Europa veroveren. Voor ons staat vast dat dat gaat gebeuren (…) De Europeanen moeten weten dat als we komen, dat het niet op een leuke manier gaat. We komen met onze wapens. Wie zich niet bekeert tot de islam wordt gedood.”

Bron
De Islam is toch die religie van de vrede?
Die religie die voorschrijft dat niemand gedwongen mag worden tot bekering?

Zou Allah echt zo in de war zijn, of wellicht zelf de Koran nog niet gelezen hebben?
Waarom neemt Allah niemand in bescherming tegen die rare volgelingen van hem?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Voor de z.g. Islamitische Staat is het geen vrede hoor. En er zijn nóg wel een paar van die
richtingen... denk b.v. aan Boko Haram of Al Nusra enz..
vegan-revolution
Superposter

Wereldwijd is het gewoon één groot kwartettenspel van allerhande in aantal en omvang groeiende jihadistische groeperingen. Het wordt steeds gezelliger hier op deze aardkloot! Zo gezellig dat we alle vrijheden die we vroeger hadden en straks niet meer als vanzelfsprekend en normaal zullen gaan beschouwen. Want het gras bij een andere cultuur is immers altijd groener en vooral bij de islamistische culturen! De "weg met ons" leuze klinkt almaar luider en steeds indringender. Waar gaat dat naar toe?

Overal ter wereld waar er conflicten zijn met moslims zijn die moslims steevast de zielige slachtoffers. Of zou er soms heel misschien iets anders aan de hand zijn?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

DiMensie schreef: De Islam is toch die religie van de vrede?
Islam = overgave aan de enige echte God.
Overgave aan hen de Islam wil verbreiden en de Sharia brengt vrede.

Maw. Wie zich overgegeven heeft aan de Sharia en er vervolgens naar leeft, leeft in vrede.
(In een fundamentalistisch Moslim land met Sharia als enige wet)
Plaats reactie