uitspraken ter overdenking
Moderator: Moderators
-
hotmail
- Geregelde verschijning
Re: uitspraken ter overdenking
"waar slaat 'friet-hinker' op, de patatgeneratie? "
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dus eenzaamheid is een gebrek aan problemen?lost and not found yet! schreef:Een relatie hebben is het samen oplossen van problemen die je alleen nooit hebt!
Ik wens u alle goeds
Huwelijk is dat je de helft van je eten weggeeft, zodat jouw helft in ieder geval gaar op tafel komt.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Dat hangt weer af van je eenzaamheid! Ik ben alleen, niet eenzaam! Je moet het wel in de juiste verhouding zien Peter! Kort samengevat, ik heb geen relatie en geen problemen! En ben zeker niet eenzaam! Haha.....Peter van Velzen schreef:Dus eenzaamheid is een gebrek aan problemen?lost and not found yet! schreef:Een relatie hebben is het samen oplossen van problemen die je alleen nooit hebt!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Mag ik er nog een paar plaatsen? Ik vind deze ook heel goed:
''Telkens als we de obscene verhalen, de wellustige losbandigheden, de wrede en folterende executies, de meedogenloze wraakzucht waarmee meer dan de halve Bijbel volstaat lezen, zou het meer consequent zijn ze het woord van een demon te noemen, dan het woord van God. Het is een geschiedenis van boosaardigheid die diende om de mensheid te corrumperen en ontmenselijken; en wat mij betreft, ik walg er oprecht van, zoals ik walg van alles dat wreed is." (THOMAS PAINE Eng./Am. politiek schrijver en activist)
ERNEST HEMINGWAY Amerikaans schrijver en Nobelprijswinnaar 1899-1961
“Alle denkende mensen zijn atheïst.”
"De christelijke God is een wezen met een vreselijk karakter – wreed, wraakzuchtig, wispelturig en onrechtvaardig. (THOMAS JEFFERSON Am. filosoof en derde president van de VS)
Maar daar moet ik iets aan toevoegen: dat vind ik van al die goden in die religies)!!
HERBERT SPENCER Brits socioloog, filosoof en antropoloog, 1820-1903
"Degenen die hooghartig de evolutietheorie verwerpen, als zijnde onvolledig door feiten gesteund, schijnen helemaal te vergeten dat hun eigen theorie door geen enkel feit wordt gesteund. Zoals de meerderheid van mensen die in een bepaald geloof worden geboren, eisen ze de strengst mogelijke bewijzen voor elk tegenstrijdig geloof, maar nemen ze aan dat hun eigen geloof die niet nodig heeft."
GEORGE BERNARD SHAW Engels toneelschrijver, 1856-1950
"Het feit dat een gelovige gelukkiger is dan een scepticus heeft niet meer betekenis dan het feit dat een dronken man gelukkiger is dan een nuchtere. Het geluk van lichtgelovigheid is van goedkope en gevaarlijke kwaliteit.''
ROBERT HEINLEIN Amerikaans SF-auteur, 1907-1988
"De mens slaagt er zelden of nooit in een god te verzinnen die boven hem staat. De meeste goden hebben de manieren en moraal van een verwend kind."
En met de spreuken die ik nou als onderschrift heb, ben ik het natuurlijk ook helemaal eens!
''Telkens als we de obscene verhalen, de wellustige losbandigheden, de wrede en folterende executies, de meedogenloze wraakzucht waarmee meer dan de halve Bijbel volstaat lezen, zou het meer consequent zijn ze het woord van een demon te noemen, dan het woord van God. Het is een geschiedenis van boosaardigheid die diende om de mensheid te corrumperen en ontmenselijken; en wat mij betreft, ik walg er oprecht van, zoals ik walg van alles dat wreed is." (THOMAS PAINE Eng./Am. politiek schrijver en activist)
ERNEST HEMINGWAY Amerikaans schrijver en Nobelprijswinnaar 1899-1961
"De christelijke God is een wezen met een vreselijk karakter – wreed, wraakzuchtig, wispelturig en onrechtvaardig. (THOMAS JEFFERSON Am. filosoof en derde president van de VS)
Maar daar moet ik iets aan toevoegen: dat vind ik van al die goden in die religies)!!
HERBERT SPENCER Brits socioloog, filosoof en antropoloog, 1820-1903
"Degenen die hooghartig de evolutietheorie verwerpen, als zijnde onvolledig door feiten gesteund, schijnen helemaal te vergeten dat hun eigen theorie door geen enkel feit wordt gesteund. Zoals de meerderheid van mensen die in een bepaald geloof worden geboren, eisen ze de strengst mogelijke bewijzen voor elk tegenstrijdig geloof, maar nemen ze aan dat hun eigen geloof die niet nodig heeft."
GEORGE BERNARD SHAW Engels toneelschrijver, 1856-1950
"Het feit dat een gelovige gelukkiger is dan een scepticus heeft niet meer betekenis dan het feit dat een dronken man gelukkiger is dan een nuchtere. Het geluk van lichtgelovigheid is van goedkope en gevaarlijke kwaliteit.''
ROBERT HEINLEIN Amerikaans SF-auteur, 1907-1988
"De mens slaagt er zelden of nooit in een god te verzinnen die boven hem staat. De meeste goden hebben de manieren en moraal van een verwend kind."
En met de spreuken die ik nou als onderschrift heb, ben ik het natuurlijk ook helemaal eens!
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
- Doppelgänger
- Bevlogen
Niet heel diepzinnig misschien, maar ik heb lang niet zo gelachen op dit forum.Fish schreef:Vroeger gebruikte ik dat wel eens om mijn orgasme op te houden.MysticNetherlands schreef:als ik liefheb prijs ik Hem.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
weet niet of deze door de beugel kan
zou de God in de bijbel serieus genomen moeten worden?
of zou God eens serieus genomen moeten worden?
Martim Cymbron -
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Het zou wel een hoop verklaren wat betreft zijn bekrompen houding tegenover seksualiteit.davidt2014 schreef:weet niet of deze door de beugel kan
"God, you need to get laid."
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
- Confucius -
- Confucius -
De enige ware wijsheid zit in het weten dat je niets weet.
~Aristoteles
~Aristoteles
niet mee eens.Unity schreef:De enige ware wijsheid zit in het weten dat je niets weet.
~Aristoteles
de enige wijsheid is de beperkingen te kennen van wat je wel weet.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
MooieHenkM schreef:niet mee eens.Unity schreef:De enige ware wijsheid zit in het weten dat je niets weet.
~Aristoteles
de enige wijsheid is de beperkingen te kennen van wat je wel weet.
Misschien zit het verschil tussen de twee in de maatstaven die je gebruikt om te vast te stellen of je iets weet.
Juist opgemerkt. Het verschil tussen wetenschap, rede en logica aan de ene kant en (bij)geloof aan de andere.Unity schreef:MooieHenkM schreef:niet mee eens.Unity schreef:De enige ware wijsheid zit in het weten dat je niets weet.
~Aristoteles
de enige wijsheid is de beperkingen te kennen van wat je wel weet.![]()
Misschien zit het verschil tussen de twee in de maatstaven die je gebruikt om te vast te stellen of je iets weet.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Als je naar de hoeren gaat en je genaaid voelt achteraf? Dan heb jij niks te klagen want daar kwam je toch voor?
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.