Maar hoe komt het dan dat ik zo'n 29 registraties vindt van vóór die tijd? Wel geregistreerd maar toen nog geen discussies of zo? Fenomeen zal het weten.
Overigens waren PietV en Lanier er vanaf september 2004 al bij. Zelf ontdekte ik het forum in oktober 2004.
En forumlid Dikkiedik proficiat met de aanmelding op 22 februari 2004. We zien met spanning uw eerste bijdrage tegemoet. Na tien jaar zal die wel helemaal tot in de puntjes voorbereid zijn. Enkel nog in het net uitschrijven op het forum.
Het forum is eerst enige tijd actief geweest onder de naam lucidusnoctis.nl, hier ontstonden verschillende richtingen qua onderwerpen en toen hebben we besloten om de maatschapijkritische en religieuze topics e.d. onder te brengen onder freethinker.nl. Aangezien dit het grootste deel van de onderwerpen betrof hebben we toen simpelweg de database overgezet naar freethinker en de overige inhoud verwijderd
Ah, nu krijg ik eindelijk opheldering over iets waarover ik me ooit wat heb verbaasd. Voordat ik het freethinkerforum tegenkwam stootte ik bij het surfen inderdaad op die naam, en ook op de naam Devious.
Vanwege die namen en symbolen die er bij stonden kreeg ik meteen de indruk dat het iets met new age of occultisme te maken had en surfde ik verder zonder er meer aandacht aan te schenken. Later kwam ik die Devious weer tegen en bleek het een zeer heldere denker te zijn met zijn benen op de grond.
Dankzij N-Rico staat Freethinker nu op een nieuw platform. De donkerblauwe achtergrond is verdwenen en het logo van Freethinker is prachtig mooi geworden!
Op de forumoverzichtpagina licht het geel op wanneer je ergens met de cursor overheen gaat.
En na iedere topic opener staat er een mogelijkheid Share on Facebook/Twitter/My space.
N-Rico, je bent het eerste lid van freethinker en hebt het elf jaar volgehouden om je diensten te verlenen. Zo het geen applaus waard is, dan toch in ieder geval een woord van dank.
N-Rico schreef:...het Freethinker Forum dit jaar haar 10-jarig bestaan viert?!
De officiele datum (ergens eind april) is stilletjes aan ons voorbij gegaan, maar toch gefeliciteerd allemaal!
Dank voor de felicitaties en geef ze uiteraard ook terug, ik zie dat een paar leden straks 10 jaar meedraaien. Het schept een band zullen we maar zeggen .
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Het freethinkerlid met de beste woonplaats is overigens Jutter. Hij komt uit Den(k) Helder.
Vandaar dat hij ook sinds 2006 niet meer mee heeft hoeven doen.
Hopelijk komt Stanhope nog een keer langs voor het eind van het jaar. Dan kunnen ook hem nog feliciteren en bedanken voor zijn altijd heldere uiteenzettingen van de juiste reformatorische leer.