De Krim kost Rusland 147 miljard dollar aan groei.
Natuurlijk kan je je afvragen of de berekeningen naar dat gigantische bedrag wel kloppen.
Maar dat de brutale annexatie van De Krim Rusland heel veel zal gaan kosten, dat is een feit.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny schreef:Zo doen de Russen dat.
Het is niet echt een verrassende actie te noemen. De Russische mentaliteit lijkt sinds 1944 weinig veranderd.
Ik moest even nadenken voordat ik begreep wat je bedoelde. Maar ik denk dat je je vergist. Bij het verbod om de russische federatie te bezoeken heeft met gemeend een inwoner van de Oekranie buiten te sluiten, maar als de man op de Krim woont, en dat gebied wordt inderdaad deel van die federatie, dan kan dat uiteraard niet meer. Volgens mij heeft dit weinig te maken met een bepaalde mentaliteit, maar puur met een stukje verwarring. Uiteraard zou het zomaar kunnen, dat degene die dit verbod instelde het zich best realiseerde, maar het gewoon negeerde. Tenslotte is de aansluiting nog niet officieel (of heeft de Doema er zich al over uitgeproken?)
deredactie.be schreef:
Stemmen van de Krim zijn Oekraïense stemmen
De Russische popster Filip Kirkorov vindt dat Russen en Oekraïners als voorheen de kandidaten uit beide landen moeten steunen, de Russen Maria Jaremtsjoek en de Oekraïners de zusjes Tolmatsjova.
“Rusland en Oekraïne zijn een”, vindt Kirkorov. De Tolmatsjova's zullen naar verwachting flink achterblijven op Jaremtsjoek. Maar Rusland kan bij het Songfestival wel profijt hebben van het feit dat vrijwel geen enkel land de Russische inlijving van de Krim erkent. De organisatoren van het Eurovisiesongfestival beschouwen de twee miljoen bewoners van de Krim daarom als voorheen gewoon als Oekraïense ingezetenen, en die kunnen hun stem geven aan de Russische inzending.
De dames van de Russische inzending van het Eurovisiesongfestival die eruit zagen als dames van een Russische inzending van het Eurovisiesongfestival werden uitgejouwd daarnet.
Zeker veel valse nichten in de zaal.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Omdat ik zelf nogal weinig op heb met McDonald en zijn producten heb ik dit stukje er uit gekozen. In principe ben ik er wel voor om hier en daar op aarde een McDonaldvrij gebied kunstmatig in stand te houden.
Ook ondernemingen sloten hun deuren. McDonald's kon zijn drie filialen op de Krim naar eigen zeggen niet meer open houden door de ontregelde financiële diensten op het schiereiland.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Steeds meer mensen in Oekraïne vluchten voor de onrust in het oosten en zuiden van het land. Hun aantal is gestegen tot naar schatting 10.000. Dat heeft de VN-vluchtelingenorganisatie Unhcr dinsdag gemeld.
Ik heb dit bericht uit de Telegraaf bij het topic De Krim geplaatst omdat een groot deel van de Oekraïense uit de Krim komen. En bij de Tataarse minderheid behoren.
Het gaat toch steeds meer op 1944 lijken daar op de Krim.
De verhalen die we horen van de ontheemden zijn dat ze zijn vertrokken vanwege rechtstreeks bedreigingen, of uit angst voor onveiligheid of vervolging”, aldus een woordvoerder van de Unhcr. „Sommigen hebben persoonlijke bedreigingen gekregen via de telefoon en sociale media.”
Zoals al eerder door mij voorspelt: China koopt gas van Rusland.
India zal volgen. De wereld is groter dan de EU en de VS.
China en Rusland hebben vandaag na tien jaar onderhandelen eindelijk een grote gasdeal gesloten. De twee landen hebben een contract gesloten voor de komende dertig jaar, meldt het Russische staatsgasbedrijf Gazprom.
Mijn mening: Rusland is een ordinaire dief.
Het bericht: "Krim-goud"
Rusland heeft een aantal advocaten in de arm genomen om de kostbare voorwerpen, afkomstig van de Krim, die in het Allard Pierson Museum worden tentoongesteld, in handen te krijgen.
Cluny schreef:Mijn mening: Rusland is een ordinaire dief.
Het bericht: "Krim-goud"
Rusland heeft een aantal advocaten in de arm genomen om de kostbare voorwerpen, afkomstig van de Krim, die in het Allard Pierson Museum worden tentoongesteld, in handen te krijgen.
Mijns inziens is Rusland geen natuurlijk persoon, dus als deze rechtspersoon al een dief zou zijn, zeker geen ordinaire. Verder is het in de aarm nemen van advocaten geen diefstal, Het inlijven vam andermans grondgebied is dat veelal wel. Ik neem aan dat je dat ook eigenlijk bedoelt.
Ik heb geen idee wat de totale buit is van de KGB-staatrover Poetin die de hele Krim van een buurland heeft gestolen.
Het zal al gauw een miljardje of 100 zijn. Dollars dus.
Zoals altijd het geval bij ordinaire staatrovers, de buit van het plunderen is nooit groot genoeg.
Gewoon lastig dat Nederland gevraagd wordt de goudkoorts van de dief Rusland te gaan bevredigen.
Economische sancties tegen Rusland werken niet.
Wanneer worden de politici wakker?[/quote]
Is iemand al opgevallen dat de brandstofprijzen sinds een maand weer flink zijn gestegen..? In de media wordt er niet over gerept, maar bij mij in de regio is de benzine b.v. 11 cent per liter in prijs omhooggegaan. De olieprijs is gekoppeld aan de gasprijs dus neem ik aan dat deze stijging een gevolg kan zijn van opgelegde 'sancties' tegen Rusland en diens reactie hierop..?
Explorer schreef:Economische sancties tegen Rusland werken niet.
Wanneer worden de politici wakker?
Is iemand al opgevallen dat de brandstofprijzen sinds een maand weer flink zijn gestegen..? In de media wordt er niet over gerept, maar bij mij in de regio is de benzine b.v. 11 cent per liter in prijs omhooggegaan. De olieprijs is gekoppeld aan de gasprijs dus neem ik aan dat deze stijging een gevolg kan zijn van opgelegde 'sancties' tegen Rusland en diens reactie hierop..?
Explorer schreef:
De olieprijs is gekoppeld aan de gasprijs dus neem ik aan dat deze stijging een gevolg kan zijn van opgelegde 'sancties' tegen Rusland en diens reactie hierop..?
Irak is ook van belang.
Alles in de hele wereld is van belang.