Bestaat er zoiets als de Yeti, Bigfoot, Youwie, Yeren?
Moderator: Moderators
Bestaat er zoiets als de Yeti, Bigfoot, Youwie, Yeren?
Dit naar aanleiding van een hoofdstukje uit het boek forbidden archaeology, Cremo en co denken dat het aantonen van het bestaan van een aapmens vandaag de dag een bewijs tegen de EvoT is, en komen daarvoor aanslepen met allerlij Yeti-reports.
Uiteraard zegt dit geheel niks over de EvoT, en ik zelf achte het bestaan van harige aapmensen in bossen in Australië en Noord-Amerika behoorlijk waarschijnlijk. Vooral de sporen uit de Australische Blue Mountains lijken mij erg overtuigend...
Maar wat denken jullie?
Uiteraard zegt dit geheel niks over de EvoT, en ik zelf achte het bestaan van harige aapmensen in bossen in Australië en Noord-Amerika behoorlijk waarschijnlijk. Vooral de sporen uit de Australische Blue Mountains lijken mij erg overtuigend...
Maar wat denken jullie?
Enjoy smiles
after miles and miles
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.

Dit zijn de yowiejagers
(gniffel)
En dit is volgens hun een foto van een yowie
Gaap.
Ik ben niet onder de indruk van hun jagerstalenten om eerlijk te zijn. Ik heb in natuurdocumantaires fantasische gedetaillerde beelden gezien van de meest zeldzame en schuwe dieren in onherbergzame gebieden. Die yowie foto's rieken naar koeiepoep.
Dat zijn ook niet de meest overtuigende plaatjes, maar dit lijkt er meer op:
http://www.yowiehunters.com/yowie/pics/ ... _1/nb1.jpg
Het lijkt me sterk dat een specht daarvoor verantwoordelijk is. Nou die dingen staan dus door het hele bos heen, op drie meter hoogte zijn de bomen aangevreten. Zie jij iemand de hele blue Mountains doorkruisen met een ladder op z'n schouders om op bomen in te hakken alleen om interesant te wezen?
Daarnaast zijn er een groot aantal waarnemingen geweest, al vanaf de oude aborigionals, toen de vroege Europese kolonisten, en moderne Australiërs. Niet zomaar bezopen lui die door het bos waggelden, maar soms hele groepen van tientallen personen.
In een dorpje in de buurt is er een straat met 50 man die al eens een Yowie hebben gezien.
Het lijkt me sterk dat een specht daarvoor verantwoordelijk is. Nou die dingen staan dus door het hele bos heen, op drie meter hoogte zijn de bomen aangevreten. Zie jij iemand de hele blue Mountains doorkruisen met een ladder op z'n schouders om op bomen in te hakken alleen om interesant te wezen?
Daarnaast zijn er een groot aantal waarnemingen geweest, al vanaf de oude aborigionals, toen de vroege Europese kolonisten, en moderne Australiërs. Niet zomaar bezopen lui die door het bos waggelden, maar soms hele groepen van tientallen personen.
In een dorpje in de buurt is er een straat met 50 man die al eens een Yowie hebben gezien.
Toch is pas kort geleden er weer een nieuwe soort Chimpansee ontdekt in Afrika, een Chimp met het formaat van een Gorilla, dus waarom geen aapmens in Australië?Ik heb in natuurdocumantaires fantasische gedetaillerde beelden gezien van de meest zeldzame en schuwe dieren in onherbergzame gebieden.
Enjoy smiles
after miles and miles
En dan maken ze van een gebrek aan verklaring een verklaring op zich.Tim Spaan schreef:Dat zijn ook niet de meest overtuigende plaatjes, maar dit lijkt er meer op:
Het lijkt me sterk dat een specht daarvoor verantwoordelijk is. Nou die dingen staan dus door het hele bos heen, op drie meter hoogte zijn de bomen aangevreten.
Ik heb mensen veel gekkere dingen zien doen om interresant te wezen.Zie jij iemand de hele blue Mountains doorkruisen met een ladder op z'n schouders om op bomen in te hakken alleen om interesant te wezen?
Gaap.Daarnaast zijn er een groot aantal waarnemingen geweest, al vanaf de oude aborigionals, toen de vroege Europese kolonisten, en moderne Australiërs. Niet zomaar bezopen lui die door het bos waggelden, maar soms hele groepen van tientallen personen.
Let's face it dude. Elk argument dat op religieuzen en hun beweringen/vermeend bewijs van toepassing is, geldt hier ook.
Dan hoeven we het bestaan van mensen die geloven dat er zoiets bestaat als een yowie niet meer in twijfel te trekken. Schiet je echter nog steeds geen donder mee op.In een dorpje in de buurt is er een straat met 50 man die al eens een Yowie hebben gezien.
Link naar artikel plz. In tegenstelling tot 'urban myths' en overjarige pubers met camouflagepakkies en vage fotootjes zie ik daadwerkelijke wetenschappelijke vondsten wel voor vol aan.Toch is pas kort geleden er weer een nieuwe soort Chimpansee ontdekt in Afrika een Chimp met het formaat van een GorillaIk heb in natuurdocumantaires fantasische gedetaillerde beelden gezien van de meest zeldzame en schuwe dieren in onherbergzame gebieden.
De relevante vraag is: "waarom niet veronderstellen dat er een soort aapmens rondloopt in Australie?"dus waarom geen aapmens in Australië?
En het antwoord is: "Omdat conclusies trekken zolang er niets aangetoond kan worden stupide is."
Alles wat we hier hebben, zijn beschadigde bomen, verhaaltjes en vage beelden...
Als je dan toch zo nodig met indirecte aanwijzingen wilt goochelen, neem dan in vredesnaam het enorme aantal wetenschappers en biologen dat hier geen tijd aan wenst te verkwisten als hint.
Re: Bestaat er zoiets als de Yeti, Bigfoot, Youwie, Yeren?
Voor mij is het geloof in het bestaan van een soort aapmens iets van hetzelfde niveau als het eventuele bestaan van een monster van Loch Ness. Geen foto's geen video materiaal en als er al iets is dan is het erg vaag. Zo gaat het ook met UFO's.Tim Spaan schreef: Uiteraard zegt dit geheel niks over de EvoT, en ik zelf achte het bestaan van harige aapmensen in bossen in Australië en Noord-Amerika behoorlijk waarschijnlijk. Vooral de sporen uit de Australische Blue Mountains lijken mij erg overtuigend...
Maar wat denken jullie?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)