http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p406630" onclick="window.open(this.href);return false;
Berjan schreef:
Mariakat schreef:Berjan schreef:
Oke, maar als je zegt "typ in blinden en bde", ga ik ervan uit dat het gaat om bde en blinden. En niet om blinden en iets anders.
Ik weet niet wat je hier bedoelt.
Goed, ik probeer het nog een keer uit te leggen. Jij zei tegen een ander dat hij moest kijken op "blinden en bde", vervolgens zeg je dat het geen bde was wat die blinden ervoeren.
Wat klopt hier niet aan denk je?
Jij bent begonnen met zin 1 en zin 2 van mij uit elkaar te trekken, maar die horen bij elkaar.
Mariakat schreef:
1- Wat blinden zien is niet hetzelfde als een BDE.
Zij zijn nl. niet bijna dood.
2- De persoon met de BDE meent uit zijn lichaam getreden te zijn, wat natuurlijk niet zo is.
Hier kun je eerder spreken van een hallucinatie.
Dit zijn 2 verschillende dingen.
Beiden zijn samen besproken en vergeleken in een aantal topics hier.
Als je echter zoekt op "BDE blind", dan zoekt de zoekmachine alle berichten waar het woord blind in voorkomt en ook alle berichten waar BDE in voorkomt. Dat zijn er legio, die ik niet bedoel.
Topics waar beiden besproken worden krijg je door beide steekwoorden in te tikken met het woordje "en" ertussen.
mariakat schreef:
Dat is jouw ervaring.
Waarom vraag je dat mij?
Dit was mijn antwoord op jouw vraag
Mooie hallucinatie he?
Sorry, maar wat verwacht je dan voor antwoord?
Jij begint ineens over een BLE.
Dit topic gaat helemaal niet over BLE, maar over BDE en wel tengevolge van een afwijkende bloedwaarde, die meekomt met een hartstilstand en een bijna sterven.
Te beginnen met een O2 tekort, wat altijd zijn weerslag heeft op de hersenfunctie.
Ik denk niet, dat je dat helemaal kunt vergelijken met jouw BLE.
De enige overeenkomst is dat de BDE ook een uittreden beschrijft, maar de rest van de ervaring is compleet verschillend.
Berjan schreef:mariakat schreef:
Ik lees de beschrijvingen en die gaan vaak over "zien".
Soms over "horen".
Bij hallucinaties zie je dingen die er niet zijn. En hoor je ook dingen die er niet zijn. Maar bij een BDE zie je eerst je eigen lichaam liggen, en vaak doktoren die aan je lichaam werken. Ook horen ze doktoren met elkaar praten.
Dit zijn allemaal dingen die er wel zijn. Tot dusver is er dus geen sprake van hallucinaties.
Waarom denk je, dat je alleen hallucineert over dingen die niet bestaan?
Je kunt alles hallucineren, waarvan gegevens in je geheugen zitten en ook verknipt en opnieuw verplakt.
Zo kunnen je hemelse fantasieën, je angsten en twijfels, bewust of onbewust, als zekerheden ervaren worden.
Zo kun je een heel nuchtere ruimte hallucineren met heel fantasierijke gebeurtenissen.
Berjan schreef:Zowel sceptici als gelovigen, als zij die er tussenin zitten (zoals ik).
Er zijn gelovigen en ongelovigen, de sceptici zitten daar met hun kritisch kijk tussenin.
Jij klinkt als een ongelovige tav. van een god, maar een gelovige in het paranormale verschijnsel BLE.
Sceptisch zie ik je voorlopig alleen naar wetenschappelijke verklaringen van het verschijnsel.
De ervaring nl. die wel degelijk bestaat.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.