Dit is wel serieus. Een voorbeeld pas geleden was het protest tegen Dr. Corrie, een kinderprogramma over liefde/sex etc. Deze foto viel mij toen al direct op:
Er was nog een andere foto op de NOS, waar je 1 christin en 1 moslima ziet met de petitie in handen, die is nu weggehaald,
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
PietV. schreef:Ik val midden in jullie reacties, maar zag net dat de redactie van Geen Stijl het ook heeft opgemerkt. Hoe verwoordden zij dit gebeuren.
Ik had GS ingelicht. Toch leuk dat ze het gelijk hebben opgepikt..Moeten we vaker doen
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Krautsjo schreef:Ik heb vooralsnog nog niets gemerkt van mijn eigen kleine godje zijn, niet een klein almachtigheidje, alwetendheidje en ook geen algoedheidje te bekennen. Ik heb ook geen probleempje met het kwaadje.
Was het maar waartje.
Ik zit anders elke dag even te bidden naar mezelf, hoor.
Ik heb Tsjok eens de Vlaamse uitdrukking "Kwistenbiebels" zien gebruiken.
What about christenbiebels?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Prediker 9:17 - Woorden van wijzen, in rust aangehoord, zijn beter dan het geroep van hem die over de dwazen heerst.
Tegen dit soort gelovigen kun je echt zoveel uit de bijbel in stelling brengen, maar dit zijn die horend doven die juist zo verafschuwd worden door het door henzelf gecreëerd godsBEELD
Niet weten wordt zelden openlijk beleden.
Vaak is het een goed bewaard geheim, bedekt met de mantel der wijsheid.
Alleen herkenbaar voor de goede verstaander.
Alsof het eigenlijk een schande is om niet te weten.
Maar dat is het helemaal niet.
Integendeel
Niet weten is de rode draad van ons bestaan.
.
Krautsjo schreef:
Ik heb Tsjok eens de Vlaamse uitdrukking "Kwistenbiebels" zien gebruiken.
What about christenbiebels?
Sorry voor het even off-topic zijn, leeft Tsjok nog? De laatste keer dat ik hem zag in de stairway to heaven was in 2007 denk ik.
Integendeel
.
Jagang schreef:
Dus je bent niet nieuw?
Wie was "Ik ben" eerder op FT?
In het eerste jaar (2004) an3sdej, daarna Moody Blue.
Integendeel
.
gerard_m schreef:Huiveringwekkend, dit pleidooi voor een coalitie van onverdraagzaamheid.
Dit is een mix van bekrompen denken en extreme naiviteit.
.
Sommige zullen nog met de duivel samenwerken om het tij te keren.
Mooi voorbeeld van hoe desperate ze zijn.
Wat ze volgens mij gemeen hebben, is dat "secularisme" (eigenlijk bedoelen ze "atheïsme") de grootste bedreiging vormt voor hun dag des oordeels, hun armageddon, waarna de "uitverkorenen" het paradijs zullen betreden.
Een heilige oorlog valt voor hen dus te verkiezen bóven een voortschrijdende secularisatie.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Ik ben schreef:
In het eerste jaar (2004) an3sdej, daarna Moody Blue.
Moody Blue ken ik dus Had je deze nick niet willen houden? Zo ja, stuur dan even een pbtje naar Jin of mij.
Hallo PietV. mijn oude "identiteit" hier heb ik ooit opgezegd dus werkte niet meer, kan nu ook (nog) geen pbtjes sturen, maar bedankt voor het aanbod. De Moody uit die tijd bestaat toch niet meer, dus laat het maar zoals het is.
Integendeel
.
Bert Brouwer schreef:het toestaan van religieuze uitingen in overheidsgebouwen en godsdienstonderwijs als pre in het voortgezet onderwijs.
Ook die van de islam ?
Bert Brouwer schreef:Om moslims politiek een gezicht te geven, zullen zij een politieke partij moeten oprichten.
de moslims kunnen het onderling niet eens eens worden over wanneer de ramadan begint.
Bert Brouwer schreef:Wanneer de doelen van de gelegenheidscoalitie zijn gerealiseerd en vastgelegd in wet- en regelgeving kan de pragmatische lijstverbinding tussen islampartijen en christelijke conservatieven worden losgelaten. Vervolgens is het zaak om de islam ook weer in een minderheidspositie te manoeuvreren en zodoende het joods-christelijk erfgoed in volle glorie te herstellen.
Stank voor dank !
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
Bert Brouwer schreef:
Meer wapenfeiten van de secularisten: hele generaties groeien op zonder te weten waar Kerst, Pasen en Pinksteren voor staan. Geestelijke armoede verslaat in dit land inmiddels zijn honderdduizenden.
Weten de moslim-bondgenoten van Bert Brouwer wel waar deze feesten voor staan ? En onderhouden ze die ook ?
Bert Brouwer schreef:
Meer wapenfeiten van de secularisten: hele generaties groeien op zonder te weten waar Kerst, Pasen en Pinksteren voor staan. Geestelijke armoede verslaat in dit land inmiddels zijn honderdduizenden.
Weten de moslim-bondgenoten van Bert Brouwer wel waar deze feesten voor staan ? En onderhouden ze die ook ?
Ik krijg de indruk dat de Brouwers van deze wereld iets hebben tegen vreedzaamheid.
Typisch mensen die troost vinden in religie, in een wereld die door religie is verscheurd.
Henry Ford