Tornado

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Tornado

Bericht door The Prophet »

Als je een tornado overleeft, ga je dan Jezus bedanken?

Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Dat beloof ik
Bevlogen

Re: Tornado

Bericht door Dat beloof ik »

Die gast vindt zichzelf ongelooflijk goed, met zijn irritante blik op zijn smoelwerk, zittend op een stoel op de weg en zijn namaak koe op een koelbox.
Wat hij hij anderen kwalijk neemt is dat ze geld inzamelen onder het mom van 'geef aan god'.
En dat is van die geldinzamelaars natuurlijk ook niet netjes.
Echter, wat hij vervolgens gaat doen, geld inzamelen voor iemand alleen omdat ze atheïst is, is net zo raar.
"Hoping that her christian neighbours would still be eating of a Fema truck when someone drove up and presented Rebecca with a giant cardboard check."
(Fema = FEDERAL EMERGENCY MANAGEMENT AGENCY, amerikanse overheidsdienst die zorgt voor hulp in crissituaties)
Heeft die walgelijke gast zelf niet in de gaten wat hij hier zegt ?
Haat is een slechte raadgever.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Voor ik verder reageer heb ik eerst de context maar opgezocht.
...........
They all thanked the Jesus for sparing them, for taking their homes and belongings instead of their lives, and for killing their neighbors instead of them.

There was a video that had just gone viral of Wolf Blitzer repeatedly asking a meek and polite young lady if she thanked the Lord for her good fortune in not being killed. She stammered and then said, cute as a button, "Actually, I'm an atheist."
http://www.vice.com/read/the-problem-with-charity" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze meneer wil het vooral hebben over de charity programma's van de kerken, die echter vooral charity bedrijven voor gelovigen, die zich bij hen hebben aangesloten.

Echter:
Atheïsten vallen hier meestal compleet buiten.

De sociale diensten in Amerika werken meestal belabberd en zijn dik onvoldoende.
In Amerika is er het systeem van vrijwillige bijdragen aan de geïnstitutioneerde groepen, zoals meestal de kerken.
En privé inzamelingen, ook vaak opgezet door gelovigen voor medegelovigen, waarbij de opbrengsten ook vaak gaan naar gelovige/kerkelijke distrubiteurs.
Dit functioneert oha. heel prima en de meeste (gelovigen) hebben dan ook geen behoefte aan een sociaal fonds door de regering in het leven geroepen en waar iedereen verplicht aan moet mee betalen.
Dit is wat heel actueel is op het ogenblik en wat heel erg meespeelde bij de orkaan rampen in Amerika afgelopen jaar.
Mede door de vraagstelling: kiezen voor of tegen Obama care.
Laatst gewijzigd door Maria op 01 jan 2014 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Dat beloof ik schreef: "Hoping that her christian neighbours would still be eating of a Fema truck when someone drove up and presented Rebecca with a giant cardboard check."
(Fema = FEDERAL EMERGENCY MANAGEMENT AGENCY, amerikanse overheidsdienst die zorgt voor hulp in crissituaties)
Let wel.
Deze man is een komiek/criticaster.
Gelijkend op onze cabaretiers.
Die hebben ook meestal niet zo'n "fijngevoeligheid" als ze iets aan de kaak willen stellen.

Van zo'n distributie systeem kan natuurlijk ook de US regering en/of ieder ander, die het geld en goederen ter plekke wil gaan brengen, gebruiken.

Ik denk, dat je hier de vergelijking mag trekken met een aantal jaren geleden in Europa.
Toen zag je oa. ook bij onze steun aan Polen, waarbij de vrachtwagens in handen vielen van de kerken.
Hier kregen de kerkgangers ook voorrang, wat teveel was ging naar opkopers (verkocht door de kerk) en daar konden mensen dan kopen wat ze nodig hadden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Dat is natuurlijk ook wel zo, daar moet ik je gelijk in geven.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zo las ik onlangs in de kranten dat de meeste Filipijnen goedgelovig blijven en de hand van God zien in hetgeen de mensen nu nog hebben. Ze zijn God dankbaar dat ze nog leven. Ze nemen God echter niet kwalijk hetgeen Hij alllemaal in Zijn wijsheid heeft weggevaagd. Geloof...Je kunt het met de beste wil van de wereld niet begrijpen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik snap het wel!

Je gaat bij neef Kim jong un ook niet klagen als je vader is geexecuteerd.
Je dankt hem voor her feit dat ie je moeder gespaard heeft!
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef:Ik snap het wel!

Met dat verschil dat Kim Jong (helaas) werkelijk bestaat en er (hoe gek het ook mag klinken) logica in dit "bedanken" zit.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef:
Peter van Velzen schreef:Ik snap het wel!

Met dat verschil dat Kim Jong (helaas) werkelijk bestaat en er (hoe gek het ook mag klinken) logica in dit "bedanken" zit.
Je bent het woordje "daarom" vergeten na "er"
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie