Tja, je hebt heel weinig rokers nodig om de frisse lucht voor veel mensen te verpesten
vooral bovenwinds met je stickie staan bij bus of trein (en zeker niet bij "de paal")
vooral in je bijzijn er 1 opsteken en dan, als ie aan is je aankijken met "wat nou?", ben je dan niet bewust anderen aan het tarten met "wie maakt mij wat?"
en dat terwijl ze zich de slogan "een roker is geen onruststoker" hadden toegeëigend
Maar ja. wat wil je ook met een halfslachtig beleid in NL
In NY was de horeca mordicus tegen de invoer van het verbod, het zou banen kosten, er werden op voorhand al mensen ontslagen...3 maanden na invoer 10% extra publiek...
Nee, NL moet het weer anders doen, maar ja wat wil je ook met de VVD die gesponsord wordt door de tabaksindustrie (de reden waarom ze geen openbaarheid van geldstromen willen ten aanzien van giften aan politieke partijen)
Spanje: wordt zwaar gerookt...ook zwaar rookverbod gekomen, geen haan die er naar kraait
Ierland, Italië zelfde verhaal, niemand die er moeilijk over doet
Het lijkt wel of rokers een soort verzetstrijders aan het worden zijn.
dikkemick schreef:Het ZAL wel lekker zijn (ik kan het me niet voorstellen, maar mensen zeggen het), Het ZAL wel ontspannend werken (hetgeen ik wel durf tegen te spreken) en het ZAL wel een manier zijn om je een houding aan te meten...maar bedenk zelf eens (eerlijk!) waarom je rookt?
A) ik heb stugge rokers (bv 40 jaar pakje per dag) geinterviewd hoe zij succesvol zijn gestopt; zij gaven aan op een gegeven moment het roken zelf niet eens meer lekker te vinden, het werd een gewoonte (wel een dure); maar de omstandigheden waaronder werd gerookt is vele malen belangrijker (terrasje, biertje, zonnetje...)
B) je kunt niet (meer) ontspannen worden van een sigaret wanneer je langer rookt dan ongeveer 4 weken; dat dopamineknopje is uitgewerkt. Redenen waarom rokers aannemen dat ze wél rustig kunnen worden (en de fundamentalisten onder hen ook na dit verhaal) 1) je stapt even uit je stressvolle werk om rustig een sigaret te roken (maar je stapt natuurlijk letterlijk uit de stress) 2) het is een echte drug, dus hoe langer je die 2e sigaret uitstelt hoe onrustiger je wordt vanwege een "cold turkey" onttrekkingsverschijnsel; rook je weer dan lijkt het net alsof je rustig wordt, maar het enige wat je dan doet is dat je je lichaam weer de drug geeft waar het om vraagt en dan gaan de onttrekkingsverschijnselen weer weg.
Read my lips: roken voedt stress, heel jammer als mensen het roken weer oppakken omdat ze een stressvolle periode doormaken...helemaal zinloos
Ik help jaarlijks minimaal 30 cliënten stoppen met roken; kijk op
http://www.actamed.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ff op tabje Lifestyle