2012, einde van de wereld ???

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

bRokenSouL schreef:er zijn logischerwijze 2 verklaringen

1 de wereld vergaat niet: het heeft geen zin om me er zorgen over te maken
2 de wereld vergaat wel: het heeft geen zin me er zorgen over te maken en ik kan het best mijn zorgeloze leven verderzetten tot de apocalypse

tot over 6 jaar
de aarde blijft heus wel bestaan
einstein en velikovsky discussieerden over de mogelijkheid van aardkorstverschuiving onder invloed van het gewicht van het poolijs
de reactie van doctorwho vind ik interessant
om te beoordelen wat er in 2012 zou kunnen gebeuren moeten gewoon goed om ons heen kijken en prognoses maken, net zoals in geval van een weerbericht
onheilsprofeten met spirituele pretenties daar geloof ik zelf ook niet zo in, maar je kunt wel zien dat veel onheil door toedoen van het op winstbejag uit zijnde deel van de mensheid over ons heen zal komen, zoals klimaatsverandering onder invloed van het kappen van wouden e.d.
het kwaad straft zichzelf en de bevolkingsexplosie geeft een indicatie van hoever we zijn richting apokalypse
alles culmineert
en een en ander moet eerst uitwoeden voordat we verder kunnen
en echte profeten verkondigen altijd het heil, maar waarschuwen ook
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

echte profeten verkondigen altijd het heil,
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

mustafa schreef:en echte profeten verkondigen altijd het heil, maar waarschuwen ook
Ja en ieder jaar waarschuwen ze voor het eind der tijden en ieder jaar zitten ze er naast. Hun voorspellingsaparatuur staat zeker niet goed afgesteld :lol:
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

Deadline schreef:
mustafa schreef:en echte profeten verkondigen altijd het heil, maar waarschuwen ook
Ja en ieder jaar waarschuwen ze voor het eind der tijden en ieder jaar zitten ze er naast. Hun voorspellingsaparatuur staat zeker niet goed afgesteld :lol:
Ieder jaar? En toch is dit draadje al weer 13 maanden oud!
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

Achnaton schreef:
Deadline schreef:
Ieder jaar? En toch is dit draadje al weer 13 maanden oud!
Niet zo nauwkeurig worden he? :wink: Ik bedoel het ook niet ten opzichte van dit draadje. Maar ten opzichte van de historie van de mensheid. Ieder jaar voorspellen weer honderden zelf benoemde profeten het eind der tijden. En ieder jaar gebeurd het niet. Denk bijvoorbeeld aan de eeuwwisseling. Het jaar 2000, hoeveel voorspellingen voor het eidn der tijden waren er niet toen? En de wereld en de mensheid bestaat toch nog steeds....
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

Ach ja, volgens ene Eric Julien was het dit jaar voor sommigen op 25 mei ook al afgelopen t.g.v. een grote meteooriet en een tsunami : http://www.savelivesinmay.com/
Natuurlijk ( gelukkig ) niets van in huis gekomen.
Maar nu wel lekker kontdraaien om hun 'voorspelling' toch te laten kloppen, of er een uitleg aan te geven, waarom er geen tsunami is geweest en dat er toch geen wereldoorlog is uitgebroken. Tot in het absurde dus.
Zo gaat dat blijkbaar altijd met die profeten.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
Hans555

Bericht door Hans555 »

Zelfs Nostradamus zit er verschikkelijk naast, de grote ziener uit het duistere verleden, maar ach de Aarde zal echt wel een keer ophouden te bestaan, als de zon uiteindelijk is opgebrand en in een supernova ten einde komt zal zij moeder Aarde meeslepen in een helse ondergang.maar ach...zoals eerder geschreven...wij zijn vermoedelijk allang uitgestorven. Ik moet zeggen ik ben niet zo gevoelig voor doom denkers en apocalys verhalen. 8)
Carla
Geregelde verschijning

Bericht door Carla »

Hejjjj, leuk dit. Ik heb het boek 'de aarde op weg naar 2012'. Daarin staat dat het jaar eindigt in juli op de dag dat de zon in het hoogste punt in Leo staat. Dus niet 12 of 21 december. De Maya's hebben gesteld dat dan het einde van een tijdperk komt, namelijk dat de kalender weer helemaal rond is en overnieuw begint. Staat niets in over het vergaan van de wereld, dat hebben de wezenlozen en de angstigen er van gemaakt, die overal het einde van de wereld in (hopen) te zien.

Op zich vind ik het wel knap dat de Maya's zulke geweldige cijfer goochelaars waren. Hun kalender zit heel mooi in elkaar en sluit wat dat betreft beter aan op de cyclus van maan, aarde en zon dan de huidige gregoriaanse. Zo is er één dag buiten tijd, die langer duurt waardoor de noodzaak tot een schrikkeljaar overbodig wordt.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Prachtig eigenlijk dat er mensen zijn die telkens weer naar een nieuwe apocalyps toeleven. Ramptoerisme in het kwadraat.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

ik zie het meer als een weerbericht
er zijn nu 6,5 miljard mensen op aarde
nee meer!
en als we de 12 miljard hebben bereikt...

tussen 2012 en 2034
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Tatar
Forum fan

Bericht door Tatar »

Overpopulatie is het grootste probleem in het overgrote deel van conflicten. Er zijn nu 6,5 miljard mensen. Ik vind dat er een studie moet worden gedaan naar hoeveel inwoners een land kan voeden en huisvesten. Nederland bijvoorbeeld 20 miljoen, Somalië waarschijnlijk niet meer dan 5 miljoen. De overheden dienen dan te streven naar het opgegeven inwoneraantal. In ontwikkelingslanden zal dit kindbeperking betekenen. Niemand mag meer dan 2 of 3 kinderen krijgen. Alleen zo kunnen we dit probleem verhelpen. Het is misschien immoreel, maar ik geloof niet in moraal, dus dat argument gaat voor mij al niet op.
Tatar
Forum fan

Bericht door Tatar »

Ik heb trouwens een enorme hekel aan mensen die denken te helpen aan deze problemen door de mensen nog meer voedsel en medicatie te geven. Het probleem wordt almaar erger. Deze naïve Westerse dommelingen moeten eens een flinke realiteitscursus krijgen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: 2012, einde van de wereld ???

Bericht door Rereformed »

Repelsteeltje schreef:Goedenmorgen Nederland......

Ik loop de laatste tijd steeds tegen het begrip 2012 en het zogenaamde einde van de wereld aan.
De indianen, Maya's en wat nog meer aan info bronnen schijnen dit te voorspellen.
Ben benieuwd wat er hier op deze site van bekend is dus graag, als je wat weet, gooi het erin !!!

Groeten,

Repelsteeltje
Ik zie veel meer in het jaar 8739, denk alleen maar aan de schoonheid van dit sublieme getal, maar het is vreemd, niemand van de tegenwoordige mensen schijnt zich voor dít jaar te interesseren, hoewel er zoveel voor te zeggen valt. Zo staan er bijvoorbeeld op Lapse heilige trommels bepaalde oeroude tekens die waarschijnlijk ook op dit jaartal betrekking hebben (zie de uitvoerige beschrijving en onderzoek van Lassila & Heikkilä, Inari 2006). Deze tekens zijn mbv de combinatie sjamanistische vliegenzwamsoep (recept: kärpässienikeitto + hirvenpaska + poronluita) en goddelijke inspiratie ontstaan. Dat het duidelijk ook op goddelijke inspiratie teruggaat kan men opmaken uit het feit dat er op dit moment nog maar één mens is die de Liivi-taal spreekt (verwant aan het russisch-karelisch) en deze unieke oude man in kwestie ook dit jaartal genoemd heeft als het grootst bewaarde geheim in zijn taal. Zoiets kan geen toeval zijn, zeg nou zelf.

Waarschijnlijk is de gehele mensheid blind voor de waarheid die ik heb ontdekt. :cry:
Het allerberoerste is nog wel dat niemand van de mensen om mij heen ooit zal moeten toegeven dat ik toch gelijk had.
frans
Forum fan

Bericht door frans »

Tatar schreef:Ik heb trouwens een enorme hekel aan mensen die denken te helpen aan deze problemen door de mensen nog meer voedsel en medicatie te geven. Het probleem wordt almaar erger.
Ik heb er ook wel een probleem mee om mensen te laten verrekken. Dus wat mij betreft mag de verstrekking van medicijnen en voedsel zo lang mogelijk doorgaan. Indien je daar een probleem mee hebt dan kun je onder het mom "verbeter de wereld begin jezelf" het beste per direct stoppen met energieverbruik (computer dus uit) en met je eigen voedselverstrekking (stoppen met eten dus). Daarnaast zal je ieder gedrag dienen te staken dat ook maar enige kans op voortplanting oplevert.
Tatar schreef: Deze naïve Westerse dommelingen moeten eens een flinke realiteitscursus krijgen.
Natuurlijk maakt de wereldbevolking wel een ongezonde groei door, en natuurlijk zal de wal in de nabije toekomst het schip keren. Die realiteit kennen we allemaal. Maar ik geloof niet dat het stoppen met verbetering van medicijnen en voedselopbrengst een realistische visie toont.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Pohader4,

Wil je een filmrecensie plaatsen? Staat de 4 voor het aantal actieve hersenfuncties? Kan je omschrijven waarom je dit onder de aandacht brengt?

Pohader is gelukkig verdwenen :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie