Tinkebell laat zichzelf steriliseren - save our children
Moderator: Moderators
Tinkebell laat zichzelf steriliseren - save our children
Kunstenares Tinkebell heeft de krant weer gehaald en zichzelf demonstratief laten steriliseren (alsmede een filmp geproduceerd wat hiervoor de aanleiding was). Een onderwerp dat we hier -het zal ook eens niet- ook besproken hebben (klik hier om direct naar het fosfaatdeel te gaan) en het leek me aardig om te kijken of we, inmiddels 2/3 jaar verder, iets bijgeleerd hebben.
De film gaat overigens pas op 19 september in première dus voorlopig is het voorpret:
De film gaat overigens pas op 19 september in première dus voorlopig is het voorpret:
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Re: Tinkebell laat zichzelf steriliseren - save our children
Dat is het eerste positieve dat ik over haar hoor.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Mensen reageren nogal heftig op haar, ik kan het persoonlijk wel waarderen. Helaas gaat de discussie al snel over Tinkebell de persoon, waarom ze het doet, hoe dom ze is, etcetera. Het onderwerp raakt dan snel uit beeld. Als ik dit filmpje kijk denk ik in mijn achterhoofd ook 'hey niet alle details lijken te kloppen'.. maar als ik eerlijk ben en aan andere (mondiale) problemen denk en hoe die op de agenda worden gezet moet ik constateren dat het complexe, genuanceerde verhaal uit de mond van wetenschappers of enorme organisaties van wetenschappers soms té obscuur en voorzichtig is om enige indruk achter te laten bij 'het publiek'. Dat betekent dat retoriek daar altijd een sprongetje voor heeft. Een 300 pagina's tellend (voor de leek nauwelijks door te komen) rapport van het IPCC legt het op televisie af tegen een plaatje van sneeuw in Afghanistan ('hoezo opwarming?'). Het doel hier lijkt mij om kringloop van grondstoffen en onze consumptie ervan aan de kaak te stellen: in het extreme drijft ze dit door met haar sterilisatie als een 'hard to fake' signaal van toewijding aan haar doel.doctorwho schreef:Dat is het eerste positieve dat ik over haar hoor.
Gezien half NRC al volstaat met een discussie over de persoon Tinkebell (en de effectiviteit van haar actie) weet ik niet of we dat over moeten doen (??)..
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
Je hebt gelijk en heel genuanceerd vind ik het spijtig dat haar ouders niet zo verstandig waren 
Wekt toch mijn nieuwsgierigheid deze afkeer! Zin om toe te lichten of.. ?doctorwho schreef:Je hebt gelijk en heel genuanceerd vind ik het spijtig dat haar ouders niet zo verstandig waren
Niet echt mijn afkeer waard maar met name het onsamenhangende verhaal dat zij over het ombrengen van haar kat en vervolgens tot tas te maken gaf geeft mij geen reden deze figuur anders dan publiciteitsgeil te bestempelen.Samsa schreef:Wekt toch mijn nieuwsgierigheid deze afkeer! Zin om toe te lichten of.. ?doctorwho schreef:Je hebt gelijk en heel genuanceerd vind ik het spijtig dat haar ouders niet zo verstandig waren
Maar haar doel is toch ook zoveel mogelijk publiciteit genereren? Of ze daarna effectief het onderwerp aan de man kan brengen..dat weet ik niet perse... Ik denk dat het moeilijk genoeg is om dit soort praatjes op tafel te krijgen. Ik vond dat gedoe met die kat toen ook wel een aardige kwestie ("waarom is het doodmaken van een kat een probleem i.t.t. het doodmaken van andere dieren voor kledingstukken, voedsel, portemonnees, laarsjes,etc.." ), maar ik begrijp dat veel mensen het behoorlijk choquerend vonden...doctorwho schreef: Niet echt mijn afkeer waard maar met name het onsamenhangende verhaal dat zij over het ombrengen van haar kat en vervolgens tot tas te maken gaf geeft mij geen reden deze figuur anders dan publiciteitsgeil te bestempelen.
Ik plaats hem toch maar:
Het ging mij er om dat zij besloten had dat de kat depressief was en daarom dood moest. Een dierenarts raadplegen was niet mogelijk want daar kon het dier niet tegen. Maar ik zal verder geen woorden aan dit persoon verspillen.
Dat Tinkebell zich heeft laten steriliseren moet ze zelf weten. Ik wist trouwens niet van het probleem met het fosfaat. Dat vind ik nu weer interessant om te weten. Volgens mij kan ze trouwens beter proberen om een technische of andere oplossing te bedenken om meer fosfaat of alternatief te ontdekken, dan zichzelf te steriliseren. Hoewel het aan de andere kant ook wel een effectieve oplossing is tegen te veel mensen op deze planeet.
Ik vind de topictitel eigenlijk wel interessant: Tinkebell steriliseert zichzelf om de kinderen van anderen te redden door zelf geen kinderen meer te kunnen krijgen.
Ik vind de topictitel eigenlijk wel interessant: Tinkebell steriliseert zichzelf om de kinderen van anderen te redden door zelf geen kinderen meer te kunnen krijgen.
'Dat, wat jij ervaart is niet de werkelijkheid. Het is jouw interpretatie ervan.'
- collegavanerik
- Superposter
Ze leek me een slimme meid, dus nu heeft ze voorkomen dat er een kind geboren wordt dat de oplossing van het probleem kan leveren.
Dom gansje, een geluk dat ze zich nu niet voortplant.
Dom gansje, een geluk dat ze zich nu niet voortplant.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Katinka Simonse (Goes, 10 juni 1979) is aandachttrekker van beroep.
http://nl.wikipedia.org/wiki/TINKEBELL" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat lukt haar aardig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/TINKEBELL" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat lukt haar aardig.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Gezever over een depressieve kat slaat natuurlijk nergens op, en dat ze het beest zelf zou hebben gewurgd word ik ook niet echt blij van. (Aan de andere kant: ze had die kat nodig om een punt te maken en hoe krijg je een beest anders een beetje humaan dood? Ik zou het zo ook niet kunnen bedenken eigenlijk).
Toch vind ik haar best wel goed werk leveren soms. Als je de enorme hypocriete heilige verontwaardiging hoort over een tasje van kat door mensen (ik bedoel jou niet, doctorwho) die geen enkel probleem hebben met een tasje van koe, krokodil of slang denk ik, het is blijkbaar nodig dat iemand 'ns zoiets doet. Net als dat er moord en brand geschreeuwd wordt als zij kuikentjes door een vermaler haalt, terwijl anders EXACT hetzelfde met die beestjes was gebeurd een dag eerder, als zij ze niet had gekocht. Alleen dan achter gesloten deuren dus dan zien we het niet.
Ik heb haar wel eens horen praten en ik vind haar niet direkt een sympathiek persoon, maar ze heeft best een punt vind ik.
Toch vind ik haar best wel goed werk leveren soms. Als je de enorme hypocriete heilige verontwaardiging hoort over een tasje van kat door mensen (ik bedoel jou niet, doctorwho) die geen enkel probleem hebben met een tasje van koe, krokodil of slang denk ik, het is blijkbaar nodig dat iemand 'ns zoiets doet. Net als dat er moord en brand geschreeuwd wordt als zij kuikentjes door een vermaler haalt, terwijl anders EXACT hetzelfde met die beestjes was gebeurd een dag eerder, als zij ze niet had gekocht. Alleen dan achter gesloten deuren dus dan zien we het niet.
Ik heb haar wel eens horen praten en ik vind haar niet direkt een sympathiek persoon, maar ze heeft best een punt vind ik.
Daarvoor is geld nodig, maatschappelijke relevantie en een plek op een volle agenda. Als niet-ingenieur of biotechnoloog kun je een oplossing zelf bedenken vergeten, en als ingenieur/biotechnoloog/bedrijf zul je de terugwinst van fosfaat rendabel moeten maken voor je eraan gaat beginnen. Dat vereist dan mogelijk onderzoek eerst.. en dus NWO centjes. Het helpt heel erg met NWO centjes als een onderwerp maatschappelijk relevant is (de vuistregel bij ons is: als de woorden 'duurzaam' en 'energie' erin zitten is er geld voor!) en daarvoor zijn mensen als Tinkebel handig I guess. Met een saai verhaal schijn je niet op televisie te komen meer.Cas schreef: Volgens mij kan ze trouwens beter proberen om een technische of andere oplossing te bedenken om meer fosfaat of alternatief te ontdekken, dan zichzelf te steriliseren.
Ik hoop dat in de film het probleem wat gerelativeerd wordt verder (het is ook weer niet zo'n ramp voor ons, de fosfaatvoorraad is nogal onduidelijk en wordt net zo geschat als olievoorraden: daar moeten ze door technologische ontwikkelingen en ingebruikname van voorheen niet-rendabele velden de voorraad ook continu bijstellen.. wij gaan hoogstens wat meer betalen..voor arme landen is het rampzalig). Het zou hoe dan ook zinnig zijn voor NL als we onze voorsprong op fosfaatrecycling kunnen uitbreiden (we zijn een van de weinige landen die daar aan doen volgens mij.. lang leve onze Zeeuws-meisje-mentaliteit?).