Hey there!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Re: Hey there!

Bericht door PietV. »

Welkom, je kan er niet jong genoeg vanaf stappen. Tussen de getuigenissen vind je verhalen van mensen die er tientallen jaren over hebben gedaan. Met uiteindelijk hetzelfde eindresultaat. Dus geef jezelf een complimentje dat je het snel en efficiënt hebt gedaan. Je schrijft trouwens in het laatste deel dat je nu de positieve dingen er van ziet. Wat moet ik hier bij voorstellen?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

OldgoingtoNew schreef:Roenik wees me heel vaak op de primitieve vorm van het christendom die in het oude testament word beschreven.
Het christendom wordt niet in het Oude Testament beschreven.
Bedoel je te zeggen dat hij je wees op hoe de bijbelse godsdienst beleefd werd voordat het christendom ontstond?
Born OK the first time
OldgoingtoNew

Bericht door OldgoingtoNew »

@PietV.
Dat ik er achter ben gekomen dat de hele bijbel van begin tot eind slechts beeldspraak is, dit heeft me ook een stuk slimmer gemaakt. Voor mij persoonlijke was de bijbel dus de grootste braintraining die ik ooit heb gehad.

@ Rereformed

Wat roenik vooral deed was mij voorspiegelen dat god een haatvolle god, een barbaarse god. Beelden die natuurlijk ook niet kloppen.

Je hebt verder volkomen gelijk het oude testament kan ik eigenlijk beter het jodendom noemen denk ik :P..

Ik geloof verder dat iedereen eigenlijk in god geloofd niet christenen zowel als wel christenen.

____
Verder vind ik de noorse mythologie nog interessanter dan de bijbel.
Yggdrasil, Odin-Baldr-Foseti etc.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

OldgoingtoNew schreef:@PietV.
Dat ik er achter ben gekomen dat de hele bijbel van begin tot eind slechts beeldspraak is, dit heeft me ook een stuk slimmer gemaakt.
Zou je me eens de beeldspraak van Numeri 31 kunnen uitleggen?
(Ik ben nooit zo slim geweest om het goddelijke ervan te doorgronden.)
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

OldgoingtoNew schreef:
Dat ik er achter ben gekomen dat de hele bijbel van begin tot eind slechts beeldspraak is, dit heeft me ook een stuk slimmer gemaakt. Voor mij persoonlijke was de bijbel dus de grootste braintraining die ik ooit heb gehad.
Dus zij die de bijbel letterlijk interpreteren zitten(zaten?) fout? En al eens nagedacht waarom je juist met de bijbel bekend bent (letterlijk danwel metaforisch) en niet met b.v. "het boek der poorten", de Veda's, De Koran, Avesta eva?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Maartenvrijdenker
Geregelde verschijning

Bericht door Maartenvrijdenker »

Mensen die zeggen dat de bijbel symbolisch bedoeld is hebben het boek op zeker nog nooit gelezen. Ik hoor dit soort kreten wel vaker maar het is een slag in de lucht.
OldgoingtoNew

Bericht door OldgoingtoNew »

Ja, ik ben natuurlijk bekend met de bijbel omdat ik daar mee ben opgevoed, als ik met de islam was opgevoed was ik een islamiet geweest en als ik met het boeddisme was opgevoed was ik een boedist geweest.
Maar een christen ben ik niet meer.
En Numeri 31 vind ik inderdaad ook geen goddelijke tekst.
Inderdaad ik denk niet dat alles beeldspraak is maar veel dingen wel.

Ik vind de islam ook heel interessant en andere religies ook.

Ik hoop nog veel interessante discussies te hebben.

Gr. Tim
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Leuk, en welkom!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Maartenvrijdenker
Geregelde verschijning

OldgoingtoNew schreef:Ja, ik ben natuurlijk bekend met de bijbel omdat ik daar mee ben opgevoed, als ik met de islam was opgevoed was ik een islamiet geweest en als ik met het boeddisme was opgevoed was ik een boedist geweest.
Maar een christen ben ik niet meer.
En Numeri 31 vind ik inderdaad ook geen goddelijke tekst.
Inderdaad ik denk niet dat alles beeldspraak is maar veel dingen wel.

Ik vind de islam ook heel interessant en andere religies ook.

Ik hoop nog veel interessante discussies te hebben.

Gr. Tim
Sorry Tim, kwam misschien een beetje hard over. Maar zou je mij eens wat teksten kunnen noemen die jij als prachtige beeldspraak ziet?
Jinny

Bericht door Jinny »

Zullen we dat in een apart topic doen Maarten, dit is exclusief voor het voorstellen.....
Maartenvrijdenker
Geregelde verschijning

Is prima
Plaats reactie