Ik denk eigenlijk niet dat hij er zelf van overtuigd is. Ik heb innmiddels de link gevolgd. en de kop vertelt een geheel ander verhaal. Ook dat klopte uiteraard niet. De werkelijkheid is eel grilliger dan welke naive theorie dan ook. Ik ben het met zijn betoog grotendeels eens, al heb ik te weinig kennis om zijn visie op Erdogan te verifieren. Alleen dat ene zinnetje dat werd aangehaald, daar geloof ik niet in. We zijn ongetwijfeld te naief maar ook weer niet zo naief.Cluny schreef:Stuur hem een e-mailtje met jouw vragen!
Marcel Duyvestijn is gastblogger voor Elsevier.
Egypte: Mursi weggestuurd.
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Egypte: Mursi weggestuurd.
Ik wens u alle goeds
Dat staat weer prima op de juiste plek in je betoog.Peter van Velzen schreef:......... daar geloof ik niet in.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Elsevier. Meer dan een weekblad.
De Egyptische waarheid dringt niet door tot westerse media is de kop van het artikel.
Wat mij het meeste opviel in het schrijven.
De Egyptische waarheid dringt niet door tot westerse media is de kop van het artikel.
Wat mij het meeste opviel in het schrijven.
In waarheid is het Egyptische volk het eerste islamitische volk dat geheel op eigen kracht een islamistisch regime heeft omvergeworpen. De Egyptenaren blijken slimmer te zijn dan de Perzen. Dit is ook wat de Perzen, één jaar na de Iraanse revolutie, hadden moeten doen. Dat hebben ze niet gedaan, en daarom moeten ze nu bij ayatollahs bedelen voor hun bestaan.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Hopelijk wordt Tunis de volgende.Cluny schreef:Elsevier. Meer dan een weekblad.
Wat mij het meeste opviel in het schrijven.In waarheid is het Egyptische volk het eerste islamitische volk dat geheel op eigen kracht een islamistisch regime heeft omvergeworpen. De Egyptenaren blijken slimmer te zijn dan de Perzen. Dit is ook wat de Perzen, één jaar na de Iraanse revolutie, hadden moeten doen. Dat hebben ze niet gedaan, en daarom moeten ze nu bij ayatollahs bedelen voor hun bestaan.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
En dus blijft het militaire regime dat al sinds Nasser Egypte regeert, de status quo van enkele decennia handhaven, dit houdt in dat de sharia sterk in de Egyptische wetten verankerd blijft. Hoe komen mensen toch op het idee dat het leger een 'seculier' Egypte wil beschermen tegen een islamistisch Egypte onder leiding van Moslimbroeders? Het leger bestrijdt met veel geweld (bravo!) de islamisten, dus is er sprake van een islamitisch/seculier tegenstelling, waarbij het leger wel de seculiere kant moet zijn?
Het leger beschouwt de islam niet anders dan de moslimbroeders dat doen, een nuttig middel om de massa mee te bespelen. Oja, is men het geweld tegen de kopten van het leger alweer vergeten? Of wordt dat hen vergeven omdat nu hetzelfde op nog brutere wijze met aanhangers van het moslimbroederschap gebeurt?
Het leger beschouwt de islam niet anders dan de moslimbroeders dat doen, een nuttig middel om de massa mee te bespelen. Oja, is men het geweld tegen de kopten van het leger alweer vergeten? Of wordt dat hen vergeven omdat nu hetzelfde op nog brutere wijze met aanhangers van het moslimbroederschap gebeurt?
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.