Hoe geloven katholieken?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
GayaH
Bevlogen

Re: Hoe geloven katholieken?

Bericht door GayaH »

*
Petje af, je geeft ze daar behoorlijk van katoen!
Weer een genot om ff op jouw verbale stroomversnelling mee te mogen reizen!
Tsjok45 schreef:Ik vermaak me trouwens ook uitstekend op
http://evolutieencreat.forum2go.nl/post4783.html#4783
maar het wordt wel wat teveel "déjà vu " aldaar ... het "zweven" is daar blijkbaar nog een ( vermeende ) kennis-opleverende bezigheid ....

Groet
Wel een interessant topic trouwens: "Kunnen religie en wetenschap samengaan?"
Hmmm ...
... bedankt voor de link, ik ga daaro in ieder geval eens ff neuzen!

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Tsjok45 schreef:Pas op of hij neemt uw oude tante de haar toegeschreven gemoedsrust , tevredenheid met onze-lieve-vrouwtje , smakelijke hostie en lavend bloed van Christus , ook nog af ...Of misschien zou ze liever nog eens wild en loos gaan ? Maar dat zullen /kunnen we toch niet toelaten ..... Is het wél ?
Ik bedoelde inderdaad net als Tsjok Stephen Hawking.

Wat betreft bovenstaand citaat; zo was ik onlangs in discussie met een 'mede-christen' die niet kon begrijpen dat ik zo ben omgedraaid qua geloof. Toen ik vertelde dat Johannes wel het zwaktste van alle evangeliën is, zei ze: "Wat je ook zegt, je neemt me mijn favoriete evangelie niet af!".

Ik maak vooral in familiekring het bijna dagelijks mee dat men er eenvoudigweg niet over wil praten. Nee nee nee, ik wil het niet weten!. Al is er niks van waar en alle geloof een fabel, ik zal en blijf geloven [-o<

Zo ook mijn Katholieke tante. Toen ikzelf nog orthodox christen was wou ze al nooit over geloofszaken spreken, omdat wij misschien 'betere argumenten' hadden waar ze geen antwoord op wist. Sowieso een probleem bij katholieken, zeker de ouderen. Ze hebben simpelweg geen idee waarom ze iets geloven alleen omdat de kerk het zegt...
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Ik heb het nog niet aan mijn tante gevraagd wat ze ervan vindt.
Een "El Popo E Mobile". Heeft niets te maken met het bekende lied uit de opera van Verdi "La Donna E Mobile"

Nee, het gaat om deze contraptie:

Afbeelding
Paus Benedictus XVI is vandaag op een mobiel podium naar het altaar in de St. Pieter gereden om daar in de mis voor te gaan. Het is de eerste keer dat hij van het apparaat gebruik maakte.

Wat ik aan dat apparaat mis? Een paar blauwe TL lampen aan de onderkant. Dat geeft veel meer effect!
Of zou dit een na-aperij zijn van het vliegend tapijt van Mohammed?
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... -mis.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

een probleem bij katholieken, zeker de ouderen.
Zelfs de paus heeft een oude mannen probleem met die slechte bloedsomloop in zijn dikke benen .... blijkt nu
Maar anders is hij wel kerngezond hoor .... hij houd zich nog wel staande met enige hulp van ...geavanceerde rolstoel - technieken ..... want baby mirakeltjes werker jesus houd zich voorlopig van den domme .... bij jupiter !!!
Die Teutoon gaat zijn toekomstige zaligheidsverklaring nog missen

Krijgen we binnenkort alweer eentje die publiekelijk gaat staan kreperen en dementeren
of gaan ze eindelijk zuurstofflessen installeren in het altaar ?

Katholieken krijgen er blijkbaar nooit genoeg van , van al dat lijden ... het zijn misschien voyeuristische sado -machochisten en die lusten daar altijd wel pap van ?

There is no bussiness like show bussiness
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
aton

Bericht door aton »

Tsjok45 schreef:
een probleem bij katholieken, zeker de ouderen.
Zelfs de paus heeft een oude mannen probleem met die slechte bloedsomloop in zijn dikke benen .... blijkt nu
Maar anders is hij wel kerngezond hoor .... hij houd zich nog wel staande met enige hulp van ...geavanceerde rolstoel - technieken ..... want baby mirakeltjes werker jesus houd zich voorlopig van den domme .... bij jupiter !!!
Die Teutoon gaat zijn toekomstige zaligheidsverklaring nog missen

Krijgen we binnenkort alweer eentje die publiekelijk gaat staan kreperen en dementeren
of gaan ze eindelijk zuurstofflessen installeren in het altaar ?

Katholieken krijgen er blijkbaar nooit genoeg van , van al dat lijden ... het zijn misschien voyeuristische sado -machochisten en die lusten daar altijd wel pap van ?

There is no bussiness like show bussiness
:lol: :lol: :lol: Super !
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

:lol: :lol: :lol:
Altijd weer een genot zo op een oktoberse maandag een beschouwing van Tsjok te lezen. Trouwens ook op anderemaandse dagen.

Tip: neem nooit een slok koffie in je mond als je aan zijn epistels begint (nou ja, waar een duizend-dingen-doekje al niet goed voor is), behalve als je scherm toch al gereinigd moest.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
zalwel
Forum fan

Bericht door zalwel »

Zat hier wat te lezen, en moest denken aan wat ik las over Jos Punt, bisschop van het bisdom Haarlem-Amsterdam. Deze man is (volgens wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jos_Punt" onclick="window.open(this.href);return false;) na zich verdiept te hebben in de esoterie, gnostiek en rozenkruisers toch gevallen voor het katholieke geloof.
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Jinny

Bericht door Jinny »

Punt heeft voornamelijk geldgebrek, hij wil ineens hoognodig het maagdenhuis overnemen, spant een rechtszaak aan om het huidige bestuur weg te krijgen.
Reden, hij heeft het niet benoemd. (het bisdom heeft zich er de afgelopen 30 jaar al niet mee bemoeid).
Echte reden, de 40 miljoen die in het maagdenhuis op de plank ligt....
En die het bisdom wel gebruiken kan....

Ergo, Punt is een echte hypocriet (als alle gelovigen) en geloven doe ik hem dus ook niet op zijn blauwe ogen....
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jin schreef: Echte reden, de 40 miljoen die in het maagdenhuis op de plank ligt....
Money!!

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie