Tsjok45 schreef:Pas op of hij neemt uw oude tante de haar toegeschreven gemoedsrust , tevredenheid met onze-lieve-vrouwtje , smakelijke hostie en lavend bloed van Christus , ook nog af ...Of misschien zou ze liever nog eens wild en loos gaan ? Maar dat zullen /kunnen we toch niet toelaten ..... Is het wél ?
Ik bedoelde inderdaad net als Tsjok Stephen Hawking.
Wat betreft bovenstaand citaat; zo was ik onlangs in discussie met een 'mede-christen' die niet kon begrijpen dat ik zo ben omgedraaid qua geloof. Toen ik vertelde dat Johannes wel het zwaktste van alle evangeliën is, zei ze: "Wat je ook zegt, je neemt me mijn favoriete evangelie niet af!".
Ik maak vooral in familiekring het bijna dagelijks mee dat men er eenvoudigweg niet over wil praten. Nee nee nee, ik wil het niet weten!. Al is er niks van waar en alle geloof een fabel, ik zal en blijf geloven
Zo ook mijn Katholieke tante. Toen ikzelf nog orthodox christen was wou ze al nooit over geloofszaken spreken, omdat wij misschien 'betere argumenten' hadden waar ze geen antwoord op wist. Sowieso een probleem bij katholieken, zeker de ouderen. Ze hebben simpelweg geen idee waarom ze iets geloven alleen omdat de kerk het zegt...