Mee eens. Maar misschien lees ik meer dan er staat. Als je bedoelt dat automatisch Vechterbazen niet in het paradijs komen .. Dat lees ik niet in de koran.Peter van Velzen schreef:De aanwezigheid van Vechterbazen maakt direct een eind aan elk paradijs.
1 reden waarom moslims niet vechten in het paradijs
Moderator: Moderators
Re: 1 reden waarom moslims niet vechten in het paradijs
Is dit Groundhog Day argument voor het topic "999 redenen waarom moslims OOK in het paradijs vechten."Mahalingam schreef:Er wordt in de beschrijvingen van het paradijs door Mohammedanen niet gerept over vechten aldaar.
Dit kan een omissie zijn.
Die 72 maagden worden door Allah voortdurend gerepareerd zodat ze maagd blijven.
Ik kan mij verstellen dat als men met veel plezier en vermaak iemand in mootjes hakt in het paradijs dat dan Allah die brokstukken weer samenvoegt tot een functionerend geheel.
Dus dat paradijs zou wel eens een soort Walhalla kunnen zijn.
Brainwashen speelt niet in de Koran voorzover ik weet. Het idee is dat mensen getest worden. En dat lukt als je ze los laat denk ik.dikkemick schreef:Ik denk dat op aarde de Moslim door de ouders gebrainwashed wordt, dat Allah ervoor zorgt in het Hiernamaals. Staat me bij dat dit ook een vraag aan de Christen (Strengholt) was. Hoe je kunt leven in een paradijs als je weet dat je partner brandt.
Het gaat er juist wel om wie in het paradijs komt.Wajehie schreef:
En de vraag is niet zozeer of het paradijs zoals beschreven in de koran bestaat of wie er komt, maar gaan ze elkaar daar te lijf vergelijkbaar met zoals het hier op aarde gaat..
Niet iedereen heeft gelijk, dus er komt ten hoogste één groepering in het paradijs, dus is er ook geen vechten.
Maar als Allah/God wijs is, laat hij niemand toe.
Adam, Eva, Mozes, Jezus, allemaal moslims.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Wat ik wilde zeggen. Op aarde worden de kindjes door de Moslim-ouders gebrainwashed met HET geloof en in de hemel zorgt Allah ervoor dat ze niet meer doorhebben dat hun afvallige familieleden (als ze al niet omgebracht zijn vanwege apostasie) branden tot in de eeuwigheid. Allah, evenals God zorgt uiteraard goed voor de aanwezigen.Wajehie schreef:Brainwashen speelt niet in de Koran voorzover ik weet. Het idee is dat mensen getest worden. En dat lukt als je ze los laat denk ik.dikkemick schreef:Ik denk dat op aarde de Moslim door de ouders gebrainwashed wordt, dat Allah ervoor zorgt in het Hiernamaals. Staat me bij dat dit ook een vraag aan de Christen (Strengholt) was. Hoe je kunt leven in een paradijs als je weet dat je partner brandt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Over 3 en 4 bestaat een hadith (overlevering van een uitspraak van Mohammed) waarin wordt gezegd dat de ummah (islamitische gemeenschap) zich in 73 sektes zal opsplitsen. Slechts één daarvan gaat naar het paradijs.1. Er is geen paradijs. >>>>>> Volgens de koran bestaat het paradijs.
2. Paradijs is er alleen voor de christenen>>>>>christenen gaan er zeker niet komen.
3. Paradijs is er alleen voor de soennieten >>> koran heeft geen weet van soennieten
4. Paradijs is er alleen voor de shi'iten>>> koran heeft geen weet van shi'iten
De winnaars zijn natuurlijk de shiieten, volgens de shiieten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Oh bedoelde je het zo, sorry bij deze. Wat ik bedoelde dat het in dit topic niet gaat of het paradijs bestaat of wie erin komt etc. maar of wordt er gevochten. Eigenlijk de vraag bestaat kwaad/onrecht of hoe je het ook wilt noemen in het paradijs. In ontdekislam legde ik de lat wat hoger maar dacht soen en sjiit is ook voldoende stof. Maar maakt niet zoveel uit, als alleen soen of alleen sjiit het paradijs bevolken is het binnen de kortste keren ook bonje. Eerst waren er volgens de koran namelijk maar 2 personen en die werden ook al ongehoorzaam etc. De islam kan er volgens mij geen antwoord op hebben maar wie weet ..Vilaine schreef:Het gaat er juist wel om wie in het paradijs komt.Wajehie schreef:En de vraag is niet zozeer of het paradijs zoals beschreven in de koran bestaat of wie er komt, maar gaan ze elkaar daar te lijf vergelijkbaar met zoals het hier op aarde gaat..
Niet iedereen heeft gelijk, dus er komt ten hoogste één groepering in het paradijs, dus is er ook geen vechten.
Maar als Allah/God wijs is, laat hij niemand toe.
Adam, Eva, Mozes, Jezus, allemaal moslims.
Er zijn sterke en zwakke hadith's. Ze spreken elkaar soms volledig tegen. Heb je die hadith bij de hand ;'k heb zoiets niet gelezen in de koran. Maar ook dat lost de 'kwaad' vraag in het paradijs niet op.gerard_m schreef:Over 3 en 4 bestaat een hadith (overlevering van een uitspraak van Mohammed) waarin wordt gezegd dat de ummah (islamitische gemeenschap) zich in 73 sektes zal opsplitsen. Slechts één daarvan gaat naar het paradijs.1. Er is geen paradijs. >>>>>> Volgens de koran bestaat het paradijs.
2. Paradijs is er alleen voor de christenen>>>>>christenen gaan er zeker niet komen.
3. Paradijs is er alleen voor de soennieten >>> koran heeft geen weet van soennieten
Je hebt geen hadith/koran nodig.Wajehie schreef:Er zijn sterke en zwakke hadith's. Ze spreken elkaar soms volledig tegen. Heb je die hadith bij de hand ;'k heb zoiets niet gelezen in de koran. Maar ook dat lost de 'kwaad' vraag in het paradijs niet op.gerard_m schreef:Over 3 en 4 bestaat een hadith (overlevering van een uitspraak van Mohammed) waarin wordt gezegd dat de ummah (islamitische gemeenschap) zich in 73 sektes zal opsplitsen. Slechts één daarvan gaat naar het paradijs.1. Er is geen paradijs. >>>>>> Volgens de koran bestaat het paradijs.
Slechts je gezonde verstand...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wajehie kan natuurlijk wel gelijk hebben. Er zal altijd bonje zijn in het paradijs.
Het gezegde is immers: Waar 2 moslims bijeen zijn, zijn 3 partijen.
Koran 6:159
"Verily those who split up their religion and became sects, you have absolutely nothing to do with them."
Reported from Awf ibn Maalik who said: the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said:
"The Jews were divided into seventy-one sects, one of which is in Paradise and seventy are in the Fire. The Christians were divided into seventy-two sects, seventy-one of which are in the Fire and one is in Paradise. By the One in Whose hand is the soul of Muhammad, my Ummah will be divided into seventy-three sects, one of which will be in Paradise and seventy-two will be in the Fire." It was said, O Messenger of Allaah, who are they? He said, "Al-Jamaa’ah."
Sunan Ibn Maajah, no. 3982.
Dat wordt natuurlijk wel weer bonje tussen moslims, joden en christen, tenzij ze elk een eigen paradijs hebben?
Het gezegde is immers: Waar 2 moslims bijeen zijn, zijn 3 partijen.
Koran 6:159
"Verily those who split up their religion and became sects, you have absolutely nothing to do with them."
Reported from Awf ibn Maalik who said: the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said:
"The Jews were divided into seventy-one sects, one of which is in Paradise and seventy are in the Fire. The Christians were divided into seventy-two sects, seventy-one of which are in the Fire and one is in Paradise. By the One in Whose hand is the soul of Muhammad, my Ummah will be divided into seventy-three sects, one of which will be in Paradise and seventy-two will be in the Fire." It was said, O Messenger of Allaah, who are they? He said, "Al-Jamaa’ah."
Sunan Ibn Maajah, no. 3982.
Dat wordt natuurlijk wel weer bonje tussen moslims, joden en christen, tenzij ze elk een eigen paradijs hebben?
it remains popular.
it remains popular.
De gelovige heeft geen invloed of hij/zij in de hemel komt, dat is voorbehouden aan Allah. Als het bekritiseren van andere islamitische stromingen hoog in het vaandel staan dan zal de uitleg zijn dat toetreden tot de hemel uitgesloten is. Ik meen me ook te herinneren dat volgens Mohammed slechts één stroming in aanmerking komt voor de hemel, welke is niet bekend.Maar gaan die heren elkaar in het hierNAmaals ook te lijf, want beiden komen volgens hun eigen koran in het paradijs. Kan iemand 1 reden bedenken waarom ze dat daar niet doen?
It was said, O Messenger of Allaah, who are they? He said, "Al-Jamaa’ah."Lanier schreef:Ik meen me ook te herinneren dat volgens Mohammed slechts één stroming in aanmerking komt voor de hemel, welke is niet bekend.
it remains popular.
it remains popular.
In another hadiith the Prophet (SAAS) explained what is meant by al-jamaa'ah: "…The one which will follow the same path as what I and my companions are following today." (Authentic, recorded by Abu Dawud, at-Tirmidhi and others)Vilaine schreef:It was said, O Messenger of Allaah, who are they? He said, "Al-Jamaa’ah."Lanier schreef:Ik meen me ook te herinneren dat volgens Mohammed slechts één stroming in aanmerking komt voor de hemel, welke is niet bekend.
En wat deden Mohammed en zijn kompanen . Caravanen beroven; mensen martelen ; en Mohammed gaf opdrachten om mensen te vermoorden om de meest onzinnige reden etc. etc.
Dat soort types komt voor onder soen en sjiit denk ik, lijkt zo niet de gewenste reden.
't Lijkt een rare uitspraak van Mohammed want de islam komt als slechtste keuze uit de bus qua groepen die in het paradijs komen. Van de joden is 1 van de 71 in het paradijs. De christenen doen het iets slechter; maar 1 van de 72 is in het paradijs. Maar de moslims staan onderaan want maar 1 van de 73 groepen haalt het paradijs.
Deze oproep, om de joodse religie aan te hangen, lijkt en behoorlijke misser maar is wel raak om de hoop van de moslim te laten overschaduwen door twijfel. Dat is ook de reden denk ik deze uitspraak er is.
Hallo Mods, jullie vergeten toch niet mijn reactie te plaatsen ?
-
Jinny
Neehoor, maar soms is er even iemand niet, en ik ben deze keer ook bijna de hele dag afwezig.....Wajehie schreef:Hallo Mods, jullie vergeten toch niet mijn reactie te plaatsen ?
Het komt altijd goed, we zijn net echte mensen....