Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Bericht door Cactus »

Ja, dat is een mooie dooddoener om geen inhoudelijk antwoord te hoeven geven. :( Want het is wel waar wat ik schreef. :D
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Cactus schreef:Je noemt het maar wat je wilt. Als de zionisten die Palestijnen hadden laten terugkeren zoals de VN dat voorschreef dan zouden de Islamitische landen de daar wonende joden ook niet hebben uitgezet. En als de Europese joden gewoon in Polen en Rusland waren gebleven dan zou dat hele conflict nooit ontstaan zijn.
Dat begrijp ik niet helemaal. De Arabische landen begonnen al met de joden te verjagen toen er een joodse staat dreigde te komen, in 1947 al. Er begon toen ook een burgeroorlog tussen de joodse en arabische palestijnen. Na het uitroepen van de staat Israël in 1948 vielen de arabische staten Israël binnen en werd er nog een schepje op het verjagen gelegd.

Als de arabieren zich hadden neergelegd bij de resoluties van de VN, was er niets aan de hand geweest en was er een welvarende joodse staat en een welvarende arabische staat.
Tenslotte kregen de arabieren verreweg het grootste deel van Palestina.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Misschien een beetje offttopic! Maar waarom geen reacties van bijvoorbeeld van Agt, dat de Egyptenaren de grens met Gaza hebben afgesloten? Als hij, van Agt, Israel in een diskrediet kan brengen, ja, dan staat hij vooraan! Waarom nu niet, terwijl zijn Palestijnse vrienden geblokkeerd worden door Egypte?? Kom op van Agt! Doe wat! Het is toch godgeklaagd dat je Palestijnse vrienden geen toegang meer hebben tot hun handelsdoeleinden vanuit Egypte??
Ps, of moet ik hier een nieuw topic over starten?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Vilaine schreef:
Cactus schreef:Je noemt het maar wat je wilt. Als de zionisten die Palestijnen hadden laten terugkeren zoals de VN dat voorschreef dan zouden de Islamitische landen de daar wonende joden ook niet hebben uitgezet. En als de Europese joden gewoon in Polen en Rusland waren gebleven dan zou dat hele conflict nooit ontstaan zijn.
Dat begrijp ik niet helemaal. De Arabische landen begonnen al met de joden te verjagen toen er een joodse staat dreigde te komen, in 1947 al. Er begon toen ook een burgeroorlog tussen de joodse en arabische palestijnen. Na het uitroepen van de staat Israël in 1948 vielen de arabische staten Israël binnen en werd er nog een schepje op het verjagen gelegd.

Als de arabieren zich hadden neergelegd bij de resoluties van de VN, was er niets aan de hand geweest en was er een welvarende joodse staat en een welvarende arabische staat.
Tenslotte kregen de arabieren verreweg het grootste deel van Palestina.
De joodse Polen en joodse Russen kwamen al sinds 1900 Palestina binnen Hun plannen waren bekend omdat de zionistische congressen hierover voldoende zeiden. Ik kan je hiervan wel wat citaten geven.
Hoe meer joden er naar Palestina kwamen des te angstiger werden de Palestijnen wetende wat de zionisten van plan waren. Er waren toen terroristische aanslagen over en weer.
Al vóór de staat Israël eenzijdig werd uitgeroepen waren zionistische strijdkrachten al begonnen met het veroveren van Palestijnse dorpen en stadjes die op aan de Palestijnen toegewezen gebieden lagen. Ook hiervan kan ik de namen geven en wanneer dat plaats vond. Enkele Arabische landen vielen toen Palestina binnen om te trachten de zionisten uit de aan de Palestijnen toegewezen gebieden te houden.
Alleen Jordanië slaagde erin om de westbank te behouden voor de Palestijnen. 2/3 of 3/4 van Gaza ging verloren omdat de Egyptenaren het niet konden behouden tegen het betere zionistische leger. In het noorden kon Syrië een ander Palestijns deel niet behouden.
Ik heb al tig keren uitgelegd waarom de Palestijnen die oneerlijke verdeling niet accepteerden en voel er weinig voor om dit te blijven herhalen. Ik wil nogmaals neerzetten dat VN gezant Folke Bernadotte naar Palestina kwam om een betere verdeling voor de Palestijnen te bewerkstelligen. Dat kostte hem hetleven want de zionistische terroristen vermoordden deze goede man die tijdens de 2de WO vele gevangenen uit concentratiekampen had weten te onderhandelen. Dat deed voor de Palestijnen de deur dicht en met behulp van de USA en andere westerse landen kon Israël zijn gang gaan ten koste van de oorspronkelijke bewoners van dat land.
Je laatste zin klopt van geen kant. Dát was juist het probleem. 1,2 miljoen Palestijnen kregen 45% van Palestina toegewezen en 600.000 Europese joden kregen 55% toegewezen. Dát was de reden dat zij deze oneerlijke verdeling niet accepteerden. En dat vind ik heel begrijpelijk.
De Zionisten aanvaardden dat natuurlijk wel want die hadden eerst zero land en kregen zomaar 55%. De Palestijnen hadden 100% en kregen maar 45 % met 2x zoveel mensen. Juist dát gegeven heeft mij achter de Palestijnen geschaard.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

lost and not found yet! schreef:Misschien een beetje offttopic! Maar waarom geen reacties van bijvoorbeeld van Agt, dat de Egyptenaren de grens met Gaza hebben afgesloten? Als hij, van Agt, Israel in een diskrediet kan brengen, ja, dan staat hij vooraan! Waarom nu niet, terwijl zijn Palestijnse vrienden geblokkeerd worden door Egypte?? Kom op van Agt! Doe wat! Het is toch godgeklaagd dat je Palestijnse vrienden geen toegang meer hebben tot hun handelsdoeleinden vanuit Egypte??
Ps, of moet ik hier een nieuw topic over starten?
Ja, doe dat!
Hoeveel Dollars denk jij dat Egypte van big brother USA ontvangt om die grens gesloten te houden?
Dat is al jaaaaren zo!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cactus schreef: Ik wil nogmaals neerzetten dat VN gezant Folke Bernadotte naar Palestina kwam om een betere verdeling voor de Palestijnen te bewerkstelligen.
Voor de 20-ste keer?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cluny schreef:
Cactus schreef: Ik wil nogmaals neerzetten dat VN gezant Folke Bernadotte naar Palestina kwam om een betere verdeling voor de Palestijnen te bewerkstelligen.
Voor de 20-ste keer?
Ja, en als het moet nog 100 keer omdat jij en sommige andere forummers dat nog steeds niet weten of willen weten. De grootste en meest laffe terroristen waren n.l. de zionisten die er zelfs niet voor schuwden het King David hotel, waar Britse militairen in huisden, op te blazen waarbij meer dan 90 mensen omkwamen.
En nu hebben ze een grote waffel over de Palestijnen die hun gestolen land terug willen hebben. Je moet maar durven. :evil3:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Voor een grote zaal met gelijkgestemden is het opzwepend effect van dit soort herhalingen groot, op een forum is het effect van dit soort herhalingen juist tegenovergesteld.
De eerste keer dat je Bernadotte op een forum leest, denk je wellicht wie is dat of wie was dat ook al weer precies en ga je googelen en dan weet je het wel.
De tweede keer denk je, ja hoor, dat weet ik wel, de derde tot en met de 20-ste keer denk je, dat weet ik wel plus daarbij, wat een ************* *********d!
Vond je deze informatie over de Cactus-Bernadotte-herhaling 21 t/m 120 nuttig voor jou?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Cactus schreef: Je laatste zin klopt van geen kant. Dát was juist het probleem. 1,2 miljoen Palestijnen kregen 45% van Palestina toegewezen en 600.000 Europese joden kregen 55% toegewezen. Dát was de reden dat zij deze oneerlijke verdeling niet accepteerden. En dat vind ik heel begrijpelijk.
De Zionisten aanvaardden dat natuurlijk wel want die hadden eerst zero land en kregen zomaar 55%. De Palestijnen hadden 100% en kregen maar 45 % met 2x zoveel mensen. Juist dát gegeven heeft mij achter de Palestijnen geschaard.
Ik vind je nogal verward. Een poosje geleden was het nog:
Cactus schreef:De zionisten wensen zich niet te houden aan de VN resoluties en daarom leg ik de schuld van dat conflict bij Israël.
En nu zeg je dat ze het juist wel aanvaardden.

Je schreef ook dit:
Cactus schreef:Het enige wat jullie mij voortdurend aanwrijven is dat ik hard strijd voor de rechten van de Palestijnen en geen begrip zou tonen voor Israël. Nou, dat heb ik wel degelijk want ik vind dat Israël recht heeft op die 50% van v.m. Palestina zoals is vastgelegd in 1948 middels VN Res. 181. Maar dát wordt natuurlijk niet gezien he?
Ergens anders zeg je dat die resolutie 181 55% procent aan Israel geeft. Anyway, je bent dus van mening dat ze wel recht hadden om 50% of 55% van het land in te pikken.

Maar nu zeg je weer dat je aan de Palestijnse kant staat omdat de de Israëliërs inmiddels 78% hebben. Dat de Palestijnen enkel accoord gaan met 100% voor hen sta je ook achter, hoewel de Israeliërs volgens jou wel recht hebben op het deel dat de VN ooit aan hen toezegde. Ik begrijp er niets meer van.
Born OK the first time
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cactus schreef: Je laatste zin klopt van geen kant. Dát was juist het probleem. 1,2 miljoen Palestijnen kregen 45% van Palestina toegewezen en 600.000 Europese joden kregen 55% toegewezen. Dát was de reden dat zij deze oneerlijke verdeling niet accepteerden. En dat vind ik heel begrijpelijk.
Rereformed schreef: Ik vind je nogal verward. Een poosje geleden was het nog: De zionisten wensen zich niet te houden aan de VN resoluties en daarom leg ik de schuld van dat conflict bij Israël.
Er is een groot verschil tussen "aanvaarden"en "uitvoeren".

Rereformed schreef: En nu zeg je dat ze het juist wel aanvaardden.

De zionisten aanvaardden de Resolutie 181 wat de verdeling betreft. Zij hielden zich echter niet aan de gehele inhoud van die resolutie en ook hadden zij lak aan de > 60 andere VN resoluties die Israël aanmaanden om de veroverde gebieden terug te geven en de vluchtelingen te laten terugkeren.
Beetje moeilijk voor sommigen begrijp ik. Over verward gesproken!

Rereformed schreef: Je schreef ook dit:
Cactus schreef:Het enige wat jullie mij voortdurend aanwrijven is dat ik hard strijd voor de rechten van de Palestijnen en geen begrip zou tonen voor Israël. Nou, dat heb ik wel degelijk want ik vind dat Israël recht heeft op die 50% van v.m. Palestina zoals is vastgelegd in 1948 middels VN Res. 181. Maar dát wordt natuurlijk niet gezien he?
Rereformed schreef: Ergens anders zeg je dat die resolutie 181 55% procent aan Israel geeft. Anyway, je bent dus van mening dat ze wel recht hadden om 50% of 55% van het land in te pikken.
Ga je nu azijnpisserig doen over 5%? Ik vind dat Israël recht heeft op het deel dat volgens Resolutie 181 werd vastgesteld maar geen procent meer. Ik respecteer die waardeloze VN resolutie noodgedwongen en dat zou Israël óók moeten doen. Er zouden wel nog enige knelpunten omtrent Jeruzalem moeten worden gladgestreken. Jeruzalem zou onder int. toezicht komen maar ook dat heeft Israël aan zijn laars gelapt.
Rereformed schreef: Maar nu zeg je weer dat je aan de Palestijnse kant staat omdat de de Israëliërs inmiddels 78% hebben. Dat de Palestijnen enkel accoord gaan met 100% voor hen sta je ook achter, hoewel de Israeliërs volgens jou wel recht hebben op het deel dat de VN ooit aan hen toezegde. Ik begrijp er niets meer van.
De Palestijnen gaan niet alleen accoord met 100% . Dat is kwaadsprekerij. Arafat heeft tijdens de Oslo accoorden zelfs zwart op wit de staat Israël erkend! Je begrijpt er niets meer van ? Je bedoelt dat je er niets van WILT begrijpen!
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cluny schreef:Voor een grote zaal met gelijkgestemden is het opzwepend effect van dit soort herhalingen groot, op een forum is het effect van dit soort herhalingen juist tegenovergesteld.
De eerste keer dat je Bernadotte op een forum leest, denk je wellicht wie is dat of wie was dat ook al weer precies en ga je googelen en dan weet je het wel.
De tweede keer denk je, ja hoor, dat weet ik wel, de derde tot en met de 20-ste keer denk je, dat weet ik wel plus daarbij, wat een ************* *********d!
Vond je deze informatie over de Cactus-Bernadotte-herhaling 21 t/m 120 nuttig voor jou?
Geef eens inhoudelijk commentaar!
Waarom werd Folke Bernadotte vermoord door zionisten?
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Palestina had vage grenzen. Oppervlakte was ongeveer 116.000 km2.
Israël heeft nu een oppervlakte van 22.000 km2.
De bevolking bestond uit vooral uit arabieren, die ooit deze gebieden veroverd hadden en de oorspronkelijke bevolking verjaagd dan wel geassimileerd (zo is nu eenmaal de geschiedenis van de wereld) en nog restanten van de oorspronkelijke bevolking, vooral joden. Christenen waren er nauwelijks meer, hoewel het ooit een christelijk gebied was. Een palestijns volk met een nationale identiteit bestond niet. Ook de niet-arabieren waren palestijnen.
Bij de verdeling van het Midden-Oosten ging het grootste deel van Palestina naar de arabieren ((Trans) Jordanië en een stukje naar Syrië). Een deel werd nog niet verdeeld, waar relatief meer joden woonden dan in het andere stuk. Dat deel is later verdeeld.
Kortom, het grootste deel van Palestina ging (in 2 etappes) toch echt naar de arabieren.
Of de arabieren veel meer of zelfs alles hadden moeten krijgen? Tja, daar kun je een mening over hebben.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Cactus schreef:Ik vind dat Israël recht heeft op het deel dat volgens Resolutie 181 werd vastgesteld maar geen procent meer. Ik respecteer die waardeloze VN resolutie noodgedwongen en dat zou Israël óók moeten doen.
Ja, sorry, maar indien de Palestijnen het niet aanvaardden, maar 100% opeisten, dan is het logisch dat het uitliep op oorlog en geweld. En wanneer je het via een oorlog wil uitvechten moet je achteraf niet klagen dat je verloor.
De Palestijnen gaan niet alleen accoord met 100% . Dat is kwaadsprekerij.
Helemaal niet. Dat was toch echt de situatie in 1947/1948. En ook de situatie wat betreft de volgende 45 jaar.
Arafat heeft tijdens de Oslo accoorden zelfs zwart op wit de staat Israël erkend! Je begrijpt er niets meer van ? Je bedoelt dat je er niets van WILT begrijpen!
Verwijzen naar iets wat pas 45 jaar later gebeurt is van geen relevantie voor die 45 jaar ervoor.
1993 had wel een nieuw begin kunnen zijn. Jammer dat het doodliep.
Born OK the first time
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Vilaine schreef:Palestina had vage grenzen. Oppervlakte was ongeveer 116.000 km2.
Israël heeft nu een oppervlakte van 22.000 km2.
De bevolking bestond uit vooral uit arabieren, die ooit deze gebieden veroverd hadden en de oorspronkelijke bevolking verjaagd dan wel geassimileerd (zo is nu eenmaal de geschiedenis van de wereld) en nog restanten van de oorspronkelijke bevolking, vooral joden. Christenen waren er nauwelijks meer, hoewel het ooit een christelijk gebied was. Een palestijns volk met een nationale identiteit bestond niet. Ook de niet-arabieren waren palestijnen.
Bij de verdeling van het Midden-Oosten ging het grootste deel van Palestina naar de arabieren ((Trans) Jordanië en een stukje naar Syrië). Een deel werd nog niet verdeeld, waar relatief meer joden woonden dan in het andere stuk. Dat deel is later verdeeld.
Kortom, het grootste deel van Palestina ging (in 2 etappes) toch echt naar de arabieren.
Of de arabieren veel meer of zelfs alles hadden moeten krijgen? Tja, daar kun je een mening over hebben.
Vilaine, ik heb het over het stuk Palestina waarover wij het altijd hebben. Dus dat Palestina dat middels VN Resolutie 181 in twee stukken werd verdeeld. 45% voor de daar al 13 eeuwen wonende Palestijnse bevolking van 1,2 miljoen mensen in 1948 en 55% voor 600.000 Europese Joden die vnl uit Polen en Rusland afkomstig waren.
Wat Engeland en Frankrijk toen allemaal uitgevreten hebben met de verdeling van al die andere gebieden is vers twee.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cactus schreef:Ik vind dat Israël recht heeft op het deel dat volgens Resolutie 181 werd vastgesteld maar geen procent meer. Ik respecteer die waardeloze VN resolutie noodgedwongen en dat zou Israël óók moeten doen.
Rereformed schreef: Ja, sorry, maar indien de Palestijnen het niet aanvaardden, maar 100% opeisten, dan is het logisch dat het uitliep op oorlog en geweld. En wanneer je het via een oorlog wil uitvechten moet je achteraf niet klagen dat je verloor.

Dát is ten ene male onwaar! Verder hadden de Palestijnen geen leger. Het waren andere landen die de Palestijnen te hulp schoten.
Ik stel voor dat je het volgende eens goed gaat lezen:

Was the partition plan fair to both Arabs and Jews?

“Arab rejection was...based on the fact that, while the population of the Jewish state was to be [only half] Jewish with the Jews owning less than 10% of the Jewish state land area, the Jews were to be established as the ruling body — a settlement which no self-respecting people would accept without protest, to say the least...The action of the United Nations conflicted with the basic principles for which the world organization was established, namely, to uphold the right of all peoples to self-determination. By denying the Palestine Arabs, who formed the two-thirds majority of the country, the right to decide for themselves, the United Nations had violated its own charter.” Sami Hadawi, “Bitter Harvest.”

Were the Zionists prepared to settle for the territory granted in the 1947 partition?

“While the Yishuv’s leadership formally accepted the 1947 Partition Resolution, large sections of Israel’s society — including...Ben-Gurion — were opposed to or extremely unhappy with partition and from early on viewed the war as an ideal opportunity to expand the new state’s borders beyond the UN earmarked partition boundaries and at the expense of the Palestinians.” Israeli historian, Benny Morris, in “Tikkun”, March/April 1998.

Public vs private pronouncements on this question.

In internal discussion in 1938 [David Ben-Gurion] stated that ‘after we become a strong force, as a result of the creation of a state, we shall abolish partition and expand into the whole of Palestine’...In 1948, Menachem Begin declared that: ‘The partition of the Homeland is illegal. It will never be recognized. The signature of institutions and individuals of the partition agreement is invalid. It will not bind the Jewish people. Jerusalem was and will forever be our capital. Eretz Israel (the land of Israel) will be restored to the people of Israel, All of it. And forever.” Noam Chomsky, “The Fateful Triangle.”

http://www.ifamericansknew.org/history/origin.html

De Palestijnen gaan niet alleen accoord met 100% . Dat is kwaadsprekerij.
Rereformed schreef: Helemaal niet. Dat was toch echt de situatie in 1947/1948. En ook de situatie wat betreft de volgende 45 jaar.
Helemaal wél! Er waren twee belangrijke punten die besproken en opgelost moesten worden:
a) De verdeling moest eerlijker zijn en naar verhouding van de bevolking.
b) De Palestijnen moesten óók zelf bestuur krijgen hetgeen hen onthouden werd.
Arafat heeft tijdens de Oslo accoorden zelfs zwart op wit de staat Israël erkend! Je begrijpt er niets meer van ? Je bedoelt dat je er niets van WILT begrijpen!
Rereformed schreef: Verwijzen naar iets wat pas 45 jaar later gebeurt is van geen relevantie voor die 45 jaar ervoor.
1993 had wel een nieuw begin kunnen zijn. Jammer dat het doodliep.
De joden verwijzen zelfs naar Mozes en het Beloofde Land! Zou ik dan niet mogen schrijven over hetgeen 45 of 65 jaren geleden gebeurde?
Die gebeurtenissen waren n.l. de oorzaak van dit conflict en de Palestijnse vluchtelingen!
Plaats reactie