ik word vervolgd voor m'n geloof

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: ik word vervolgd voor m'n geloof

Bericht door dikkemick »

Op scheiden staat toch de doodstraf?

Ga in jezelf geloven Coby! Je kan bergen verzetten als je wilt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik geloof niet echt dat de titel waar is, ook als het je eerlijke mening is. Maar als je in alles eerlijk bent geweest, dan heb ik wel met je te doen. Hulp zoeken is wellicht een goed ding, maar je zult ook zelf iets moeten doen. Als je eenmaal het goede pad gevonden hebt, kan de hulp wellicht weer afstand nemen. Zelf was ik er snel klaar mee, want ik had indertijd het geluk een therapeut te treffen die aan mijn intelect appeleerde. Dat bleek vrijwel genoeg. Ik ben hem nog wel altijd dankbaar.

Peter
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

coby schreef:want iedereen vertelt hem dat scheiden een zonde is.
Dus als ik het goed begrijp zeggen christenen dat scheiden een zonde is, en maken ze daarmee christenen die scheiden doodongelukkig. Maar dan hebben die eerstgenoemde christenen dus toch gelijk.

Zonde moet tenslotte in relatie staan met doodongelukkig zijn. Als scheiden een opluchting zou zijn en een redelijke oplossing voor onoverkomelijke problemen, dan zou het net zo absurd zijn scheiden een zonde te noemen dan te zeggen dat amputatie een zonde is, hoewel het een leven kan redden.

De naam "MrHappy" en gescheiden zijn kan enkel samengaan indien hij inmiddels geen christen meer is.
Born OK the first time
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Rereformed schreef:
Dus als ik het goed begrijp zeggen christenen dat scheiden een zonde is, en maken ze daarmee christenen die scheiden doodongelukkig. Maar dan hebben die eerstgenoemde christenen dus toch gelijk.

Zonde moet tenslotte in relatie staan met doodongelukkig zijn. Als scheiden een opluchting zou zijn en een redelijke oplossing voor onoverkomelijke problemen, dan zou het net zo absurd zijn scheiden een zonde te noemen dan te zeggen dat amputatie een zonde is, hoewel het een leven kan redden.

De naam "MrHappy" en gescheiden zijn kan enkel samengaan indien hij inmiddels geen christen meer is.
De blijdschap van MrHappy is niet afhankelijk van zijn omstandigheden.
Hij vroeg om hulp op het forum en toestemming of hij nou officieel mocht scheiden en ik was de enige die zei dat het mocht. En toen wilde ie eigenlijk niet.
Kindjes zijn alweer terug trouwens en ik krijg hulp en vader is niet boos meer.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Jinny

Bericht door Jinny »

Mooi dat je hulp krijgt, ben ik echt blij om....
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

coby schreef: Kindjes zijn alweer terug trouwens en ik krijg hulp en vader is niet boos meer.
Ik hoop zichtbare hulp anders raak je nog verder van de wal.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
coby
Forum fan

Bericht door coby »

PietV. schreef:
coby schreef: Kindjes zijn alweer terug trouwens en ik krijg hulp en vader is niet boos meer.
Ik hoop zichtbare hulp anders raak je nog verder van de wal.
Hahaha, ja zichtbare hulp inderdaad en niet christelijke.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

coby schreef:De blijdschap van MrHappy is niet afhankelijk van zijn omstandigheden.
Dat zei ik ook niet. Ik zei dat het afhankelijk is van zijn fundamentalistische christelijke geloof, zoals het vervolg van je post duidelijk maakt.
En toen wilde ie eigenlijk niet.
Onzin. Iemand die anderen vraagt wat hij wel of niet mag doen, weet helemaal niet wat hij wil.

Iemand die geen wet is voor zichzelf is een speelbal van anderen.
Born OK the first time
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Rereformed schreef: Onzin. Iemand die anderen vraagt wat hij wel of niet mag doen, weet helemaal niet wat hij wil.

Iemand die geen wet is voor zichzelf is een speelbal van anderen.
Dat is een hele goeie.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

coby schreef:
Rereformed schreef:

De blijdschap van MrHappy is niet afhankelijk van zijn omstandigheden.
Hij vroeg om hulp op het forum en toestemming of hij nou officieel mocht scheiden en ik was de enige die zei dat het mocht. En toen wilde ie eigenlijk niet.
Kindjes zijn alweer terug trouwens en ik krijg hulp en vader is niet boos meer.
Fijn!
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie