Carel ter Linden: "Na m'n dood ga ik niet naar God"

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Carel ter Linden: "Na m'n dood ga ik niet naar God"

Bericht door dikkemick »

malou schreef: Een boek van meer dan 2000 jaar oud versus wetenschap van de laatste honderd jaar. wie of wie gaat er winnen :roll:
Tja, zo vraag ik me wel af: STEL er komt een geciviliseerde beschaving de aarde bezoeken. Zij hebben een eigen cultuur maar zijn veel verder dan wij.
je schotelt ze de religieuze geschiedenis voor EN de wetenschappelijke voor waarna ze een keuze moeten maken. Bestaat (een) god wel of niet.
Hoewel je deze stelling nooit kunt bewijzen slaat m.i. de balans ook wel heel erg sterk door naar de wetenschappelijke visie. Niet dat deze compleet of 100% correct is, maar er is in ieder geval wereldwijd overeenstemming m.b.t. de feiten. Feiten in religie (m.b.t. het bestaan van een god) komen al niet eens voor.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Carel ter Linden: "Na m'n dood ga ik niet naar God"

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef:Tja, zo vraag ik me wel af: STEL er komt een geciviliseerde beschaving de aarde bezoeken. Zij hebben een eigen cultuur maar zijn veel verder dan wij.
je schotelt ze de religieuze geschiedenis voor EN de wetenschappelijke voor waarna ze een keuze moeten maken. Bestaat (een) god wel of niet.
Hoewel je deze stelling nooit kunt bewijzen slaat m.i. de balans ook wel heel erg sterk door naar de wetenschappelijke visie. Niet dat deze compleet of 100% correct is, maar er is in ieder geval wereldwijd overeenstemming m.b.t. de feiten. Feiten in religie (m.b.t. het bestaan van een god) komen al niet eens voor.
Gefeliciteerd, je hebt zojuist The Outsider Test for Faith uitgevonden! Als je net iets eerder was geweest had je er een boek over kunnen schrijven. 8*)
http://www.amazon.com/gp/product/B00BN8 ... osdiamo-20" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
Plaats reactie