Het enige dat vanuit de bijbel komt, is menselijk gedrag.SteffOnline schreef: Vanuit de bijbel is het hypocriet, maar het ging hier over wat mensen vinden.
In de bijbel staan alleen tekens.
Moderator: Moderators
Het enige dat vanuit de bijbel komt, is menselijk gedrag.SteffOnline schreef: Vanuit de bijbel is het hypocriet, maar het ging hier over wat mensen vinden.
Ja en hij heeft mij nooit op de korrel gehad en altijd netjes behandeld. Grappig is dat, ik hoop dat je een aai over je bol krijgt van RK-Diaken voor je gelieg, maar van mij zou het een trap onder je hol zijn.The Black Mathematician schreef:Een ieder die jouw geschiedenis met hem een beetje heeft gevolgd zal zien dat jij hem al eerder op de korrel had.
Blijkbaar is dat niet nodig. Ik kan dus rustig een paar weken op vakantie gaan terwijl er voor me gediscussieerd wordt.Peter van Velzen schreef:Mag Ken alsjeblieft zelf uitleggen wat hij bedoelt?
Pasen en kerst zijn dan ook gewone feesten van mensen die de natuurfeiten hoog hadden zitten. Dat het later gekerstend is is niet het probleem van de atheisten of agnosten.SteffOnline schreef:Seculiere christenen, hypocriet of niet?
Nee niet echt hypocriet. Dat is hun keuze en alleen zijn hebben er last of vrede mee. Iedereen zijn zin. Vanuit de bijbel is het hypocriet, maar het ging hier over wat mensen vinden.
Cultuur christenen?
Dat zijn de meeste mensen toch? Atheïsten, agonisten, ect.. vieren allemaal kerstmis en passen. Wat ik raar vindt, maar als ze ermee gelukkig zijn. Waarom niet?
Steff.
shitBerjan schreef:Pasen en kerst zijn dan ook gewone feesten van mensen die de natuurfeiten hoog hadden zitten. Dat het later gekerstend is is niet het probleem van de atheisten of agnosten.SteffOnline schreef:Seculiere christenen, hypocriet of niet?
Nee niet echt hypocriet. Dat is hun keuze en alleen zijn hebben er last of vrede mee. Iedereen zijn zin. Vanuit de bijbel is het hypocriet, maar het ging hier over wat mensen vinden.
Cultuur christenen?
Dat zijn de meeste mensen toch? Atheïsten, agonisten, ect.. vieren allemaal kerstmis en passen. Wat ik raar vindt, maar als ze ermee gelukkig zijn. Waarom niet?
Steff.
Als een atheist wel de geboorte van jezus viert op kerstdag, of de opstanding van die man, dan is het inderdaad vreemd. Anders is het gewoon het vieren van de "overwinning van de zon", aangezien de dagen weer gaan lengen.
Volgens mij kan er iemand niet tussen de regels door lezen. Degene op wie ik reageerde vond het vreemd dat atheïsten kerst en pasen vieren en daar reageerde ik op.pitje schreef:shitBerjan schreef:Pasen en kerst zijn dan ook gewone feesten van mensen die de natuurfeiten hoog hadden zitten. Dat het later gekerstend is is niet het probleem van de atheisten of agnosten.SteffOnline schreef:Seculiere christenen, hypocriet of niet?
Cultuur christenen?
Steff.
Als een atheist wel de geboorte van jezus viert op kerstdag, of de opstanding van die man, dan is het inderdaad vreemd. Anders is het gewoon het vieren van de "overwinning van de zon", aangezien de dagen weer gaan lengen.
ik vier kerstmis, niet vanwege geloofsopvattingen, en al zeker niet om 'de overwinning van de zon' te vieren.
't Komt in mijn geval voornamelijk neer op 'traditie'.
Topics zijn in principe openbaar terrein voor andere forummers.Ken Yehuwdiy schreef:Blijkbaar is dat niet nodig. Ik kan dus rustig een paar weken op vakantie gaan terwijl er voor me gediscussieerd wordt.Peter van Velzen schreef:Mag Ken alsjeblieft zelf uitleggen wat hij bedoelt?
Berjan schreef: Volgens mij kan er iemand niet tussen de regels door lezen.
Ken Yehuwdiy schreef:Blijkbaar is dat niet nodig. Ik kan dus rustig een paar weken op vakantie gaan terwijl er voor me gediscussieerd wordt.Peter van Velzen schreef:Mag Ken alsjeblieft zelf uitleggen wat hij bedoelt?
Zoals je hebt kunnen zien, doe ik dan even niet mee. Ik wil nog steeds graag weten wat jij met seculiere Christenen bedoeld.Ken Yehuwdiy schreef:Blijkbaar is dat niet nodig. Ik kan dus rustig een paar weken op vakantie gaan terwijl er voor me gediscussieerd wordt.Peter van Velzen schreef:Mag Ken alsjeblieft zelf uitleggen wat hij bedoelt?
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naarPeter van Velzen schreef:Zoals je hebt kunnen zien, doe ik dan even niet mee. Ik wil nog steeds graag weten wat jij met seculiere Christenen bedoeld.Ken Yehuwdiy schreef:Blijkbaar is dat niet nodig. Ik kan dus rustig een paar weken op vakantie gaan terwijl er voor me gediscussieerd wordt.Peter van Velzen schreef:Mag Ken alsjeblieft zelf uitleggen wat hij bedoelt?
van Dale Woordenboek schreef:se·cu·lier (bijvoeglijk naamwoord)
niet tot een orde of congregatie behorend: seculiere geestelijken
Hebr 6: