En weer een nieuwe

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Ken Yehuwdiy
Forum fan

Re: En weer een nieuwe

Bericht door Ken Yehuwdiy »

Bedankt allen! :)

@ Chaim, ja ik had gezien dat jij hier ook post en dat is zeker een van de redenen dat ik mij heb aangemeld.
'....maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is' Saul van Tarsus

'...de dag van de dood is beter dan de dag dat iemand geboren wordt.' Salomo, de zoon van David.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Besnijd u voor de HEERE
en doe de voorhuid van uw hart weg,
mannen van Juda en inwoners van Jeruzalem;
anders zal Mijn grimmigheid uitslaan als een vuur
en branden zonder dat iemand kan blussen,
vanwege uw slechte daden.' (Jer 4,4)
Ik had al een heleboel tekst geschreven, maar misschien is dit :?: beter.

Ik had het wel over hoffelijkheid van een wat meer gesettelde forumlid, maar ik begrijp zijn reactie wel.
Uit zoveel teksten koos je deze terwijl je je hier voorstelt, dat roept vragen op. Je ontneemt jezelf wel heel erg het voordeel van de twijfel hier mee.
Zou je het toe willen lichten, misschien in een ander topic ?
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Grappig ook dat je als woonplaats mediene op geeft.
Jinny

Bericht door Jinny »

Zullen we voor dat toelichten een vers topic openen op een daartoe geëigende plek op het forum en dit hier het voorsteltopic laten?

En inderdaad de opmerking van Palletier had niet gehoeven in het voorsteltopic, hoezeer ik hem ook begrijp.

Back on Topic dus, voorstellen en niks anders.
Ken Yehuwdiy
Forum fan

Bedankt! Ik heb Jesaja 4,4 als onderschrift gekozen om mijn naam wat te verduidelijken en zeker niet om iemand te provoceren, maar volgens mij heb ik het tegendeel bewerkt. Derhalve zal ik mijn onderschrift aanpassen.
'....maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is' Saul van Tarsus

'...de dag van de dood is beter dan de dag dat iemand geboren wordt.' Salomo, de zoon van David.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Welkom Ken. Hoe verloopt de kennismaking.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Welkom Ken; Hopelijk leren we je snek beter kennen
Ik wens u alle goeds
Ken Yehuwdiy
Forum fan

Bedankt!
PietV. schreef:Welkom Ken. Hoe verloopt de kennismaking.
Van een leien dakje! :)

Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Ken Yehuwdiy schreef:Bedankt! Ik heb Jesaja 4,4 als onderschrift gekozen om mijn naam wat te verduidelijken en zeker niet om iemand te provoceren, maar volgens mij heb ik het tegendeel bewerkt. Derhalve zal ik mijn onderschrift aanpassen.
Grappig, dat je zonder te vragen precies weet wat de provocatie is, alleen het helpt niet. En daar past nu weer wel een smiley bij omdat je blijkbaar nog een beetje aan vrijdenkers moet wennen.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Welkom Ken, op freethinker.nl :).
Je onderschrift stoorde mij in ieder geval niet :), maargoed, dit is jouw keuze :).
Ik hoop in elk geval dat je een goede tijd hier zult hebben op het forum :).
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Hallo Ken welkom,

even over jouw onderschrift:
....maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is' Saul van Tarsus
Dit vind ik het "verschrikkelijkst" van het christendom en vooral van Paulus. Hij pakt een identiteit af van de joden en geeft ze de christenen. Hier zijn al vele oorlogen om gevoerd, en ook antisemitisme komt hieruit voort. Had Paulus beter niet kunnen doen, maar er zijn wel meer dingen die hij beter niet had kunnen doen. Zoals geschriften schrijven bijvoorbeeld :D
Aan de ene kant ben ik het er mee eens, al weet ik dit niet uit ervaring. Momenteel ben ik blij zat geboren te zijn, maar misschien is de dag van de dood beter? We weten wat we hebben, niet wat we krijgen.
Ken Yehuwdiy
Forum fan

Berjan schreef:Hallo Ken welkom,

even over jouw onderschrift:

Aan de ene kant ben ik het er mee eens, al weet ik dit niet uit ervaring. Momenteel ben ik blij zat geboren te zijn, maar misschien is de dag van de dood beter? We weten wat we hebben, niet wat we krijgen.
Dank je.

Ik heb het onderschrift niet gekozen omdat ik het leven zat zou zijn - integendeel - maar omdat die tekst mij zo enorm verbaast.

Plaats reactie