bad_religion schreef:
De VN kan hier tot nu toe niet in voorzien en Israel hoeft niet op de bresluitloosheid te wachten van de VN. Anders moet jij stellen dat de VN de gaza strook bezet, toch? Maar dat doen ze niet, en waarom niet?
israel negeert net als hezbollah de VN als de resolutie niet in hun kraam past. beide partijen zullen er zich dus ook niets van aantrekken als er een paar blauwhelmen rondlopen. Waarom er geen vn troepen in gaza zijn? heb jij een antwoord?
volgens mij wil Isael dit niet
bad religion schreef:
Beste Appelflap, ik zou hier nog op in kunnen gaan, maar ik zou je graag uitnodigen om het militair potentieel van Iran af te meten met de aanwezige Amerikaanse troepen en de Joodse luchtmacht die nooit een dergelijk ingrijpen zouden tolereren. De Iraanse dictators weten dat ook, dus geen zorgen Appelflap.....
jij bent er gerust in, ik niet echt

hopelijk heb ik inderdaad ongelijk. maar om er simpele wiskunde van te maken is wel heel naief (vliegtuigjes optellen).
Nou ik weet niet of jij nog naar meer dingen kijkt als alleen het journaal, maar gisteren heb ik toch veelvuldig beelden gezien van woonhuizen, grages etc. etc. van waaruit raketten richting Israel vlogen, en waarna dan ook een bom op valt. Maar Appelflap, je zak mij niet horen vertellen dat oorlog leuk is, en je zal mij ook niet horen vertellen dat er geen slachtoffers vallen.
zolang je maar onthoudt dat de 1e raketten op burgers in deze specifieke oorlog van Israelische makelij waren. wordt makkelijk "vergeten". ik weet dat er slachtoffers vallen maar er is een verschil tussen specifiek burgers viseren of burgers die "in de weg lopen". 1e is te vermijden en 2e niet. israel vermijdt het 1e niet maar maakt er een topprioriteit van in deze specifieke oorlog. hezbollah ook
Joden zijn net mensen hoor. Maar goed, dit zal nog wel enkel jaren duren voor het tot je doordringt.
dus omdat ik kritiek heb op israel insinueer je nu dat ik joden niet als mensen beschouw? dit is echt wel zielig en klein van jou BR. ben ik het volgende bericht een hezbollahvriendje of antisemiet? aan jou de keuze
jij en ik kunnen morgen in principe jood worden. ik kan morgen nooit of te nimmer pakweg catalaan of hollander worden. toch is het volgens jou/balou of ludwig (ff vergeten) beide een volk.
verklaar eens en liefst brongewijs?
Derhalve keur je de acties die Israel gedwongen is te nemen ten einde zijn bevolking te beschermen tegen de Nazis van Hamas en Hezbollah af. Jij bent dus tegen de Hamas en Hezbollah, maar actie ondernemen tegen ze is ook uit de boze, nogal schizofreen.
defensieve acties tegen hezbollah kan ik niet afkeuren, maar wel de offensieve acties tegen de libanese burgers zoals nu.
Hezbollah is in deze niet eens de agressor. herinner dat de 1e raket in dit specifieke conflict van Israelische makelij was en dus mag Libanon/hezbollah reageren. Ontvoeringen van militairen gebeuren in die regio aan de lopende band en om de zoveel jaren is er eens een uitwisselingsactie. met regio bedoel ik natuurlijk heel het gebied en niet enkel de grensstreek tussen Israel en Libanon. ik bedoel dus ook bvb de gaza.
Ik vind het absurd om dit terreur van Israel te noemen, Hamas en Hezbollah zijn uiteindelijk de oorzaak vanwege hun niet ophoudbare terreur richting Israel.
doelbewust met de intentie willekeurig onschuldige burgers vermoorden is terror
herinner 911, herinner london, herinner Madrid.
door bombarderen libaneze burgerdoelwitten maakt israel zich aan dit gedrag schuldig. ik noem dit derhalve simpelweg Israelische terror.
herinner dat het type wapen dat je hiervoor gebruikt irrelevant is.
herinner ook dat Hamas en hezbollah opgericht zijn omwille van oa Israelische bezetting en verdrijving eigen moslimburgers. geloof je me niet kijk dan bvb eens wanneer Israel Libanon bezet heeft en wanneer hezbollah ontstaan is. ik neem aan dat jij internet wel kunt gebruiken

de oorzaken liggen meestal iets genuanceerder Br en zeker in het midden oosten
Ja, jij vind alles absurd, maar je argumentatie is gebaseerd op totale onwetendheid, en bovendien neem je nog een schizofreen standpunt in t.o.v. terreur. Kom eens een keer met wat steekhoudende argumenten, want tot nu toe heb je mij niet kunnen overtuigen van enig kennnis van zaken omtrent dit conflict.
uiteraard niet

ik stel enkel vast dat je nu bij mij ook op de man speelt net als bij Jessy. ongeldig argument zoals je weet en uiteindelijk een absoluut zwaktebod van jouw kant.
ontken je dat israel resoluties schendt?
ontken je dat israel humanitair recht schendt?
ontken je dat 1e raket op burgerdoelwitten (beiroet) in dit specifieke conflict van israelische makelij was?
ik zal je trouwens nooit kunnen overtuigen. Een van je 1e mededelingen
"totale onvoorwaardelijke steun aan israel". wat moet ik met met dit soort dogmatische en rigide opmerkingen
emotioneel betrokken BR?