Vreemd dat ik uitgerekend in dit topic niets over het aftreden van de paus heb gezien.
Zou er niet over te zeggen zijn?
Ik kan het niet geloven.
Dit opgeteld bij alle andere Vaticaan gerelateerde zaken die ik ook al niet kan geloven.
aftreden paus is geen nieuws? Wat dan wel?
Moderator: Moderators
-
Jinny
Re: aftreden paus is geen nieuws? Wat dan wel?
Het staat in actualiteit, we hebben twee nieuwsrubrieken, deze en actualiteit.Nando1944 schreef:Vreemd dat ik uitgerekend in dit topic niets over het aftreden van de paus heb gezien.
Zou er niet over te zeggen zijn?
Ik kan het niet geloven.
Dit opgeteld bij alle andere Vaticaan gerelateerde zaken die ik ook al niet kan geloven.
Het ene is voor de wat meer common en de ander voor de wat meer stekelige religienieuwtjes......
Ah, juist. Ik heb het (te laat) gezien.Jin schreef
we hebben twee nieuwsrubrieken, deze en actualiteit.
Juist ja. Even kijken of ik dat goed begrijp.Het ene is voor de wat meer common en de ander voor de wat meer stekelige religienieuwtjes......
In deze rubriek schrijf je b.v. "De paus is afgetreden" en daarbij plaats je een neutraal kijkend lachebekje
en in het topic actualiteit schrijf je;"De paus is afgetreden" en daarbij hoort zo'n gemeen grijnzend groen lachebekje. Of andersom, dat kan natuurlijk ook.
Het vervelende is, dat ik principieel geen lachebekjes gebruik, (omdat het aanwenden van lachebekjes infantilisering in de hand werkt) Dus weet ik soms niet waar ik het nieuws het best kan plaatsen.
Het lijkt mij minder verwarrend om één nieuwsrubriek te hebben waarin serieuze bijdragen afgewisseld worden door satyrische stukken. Enst staat naast jolijt, en een lach voorkomt naast de traan.
Zoals bijvoorbeeld in een eh... eneh...ja! zoals in een krant!
Aftreden van de Paus is wereldnieuws daarom staat het in actualiteit. Religienieuws is plaatselijker.
Iedereen is vrij om wel of geen smileys te gebruiken; ze zijn ter verduidelijking, bijvoorbeeld wanneer iemand iets grappigs bedoelt. Het voorkomt dat iemand kwaad wordt omdat er misverstand bestaat aangezien je niet iemand zijn gezichtsuitdrukking kunt zien achter de pc.
Iedereen is vrij om wel of geen smileys te gebruiken; ze zijn ter verduidelijking, bijvoorbeeld wanneer iemand iets grappigs bedoelt. Het voorkomt dat iemand kwaad wordt omdat er misverstand bestaat aangezien je niet iemand zijn gezichtsuitdrukking kunt zien achter de pc.
Dan was mijn bericht toch in de goede rubriek terecht gekomen. Het aftreden van de paus is namelijk een zuiver religieuze aangelegenheid. Omdat hij een religieus leider is. Geen wereldleider. Ik zou het aftreden van President Obama ook niet in het religieuze nieuws plaatsen.lanier schreef:Aftreden van de Paus is wereldnieuws daarom staat het in actualiteit. Religienieuws is plaatselijker.
Ophef over het pauselijk aftreden, dan wel aanblijven, en commotie over het conclaaf of speculaties over de opvolger van de huidige kerkleider, behoort geplaatst te worden bij het religieuze nieuws.
Althans op een vrijdenkersforum, waar men de scheiding tussen kerk en staat hoog in het vaandel heeft.
Dat het NOS Journaal er een hoofd-item van maakt, toont aan dat het vrije denken daar nog niet zo is doorgedrongen. En dat de meeste, zo niet alle dagbladen de berichten uit het Vaticaan prominent op de voorpagina plaatsen mag verbazing wekken aangezien wij het hier hebben over de voorzitter van een wereldwijd pedofielennetwerk.
Nu zit ik toch weer te aarzelen tussen zo'n knipogend manneke, of dat kereltje met die hoorntjes op z'n kop..... Misschien kan je het me nog eens uilleggen hoe dat ook al weer zit met die lachebekjes.
Worden mensen echt boos omdat zij mij niet kunnen zien achter de computer??
Ik denk dat het nu wel duidelijk is en dat we hier klaar mee zijn. Slotje.