Nando1944 (alias kelev)

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Nando1944 (alias kelev)

Bericht door Rereformed »

Henry II schreef:nee, ik ga het niet uitgeven.
Ik denk dat Krautsjo's opmerking op het verhaal van Nando sloeg. :wink:
Born OK the first time
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Rereformed schreef:
Henry II schreef:nee, ik ga het niet uitgeven.
Ik denk dat Krautsjo's opmerking op het verhaal van Nando sloeg. :wink:
Ik weet wel zeker dat het sloeg op degene die zichzelf hier aan het voorstellen is en dat is niet Henry II
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Henry II schreef:Fijn dat je het nuttig vindt. Maar nee, ik ga het niet uitgeven. Waar het om gaat is om de verbanden te vinden tussen de verschillende disciplines. Pure geschiedenis en pure theologie zijn wetenschappelijk gescheiden werkgebieden geworden. Maar het is knap lastig om de parallellen ertussen te vinden.
Waarom zou ik het nuttig moeten vinden ?
Ik vind het nogal oubollig bovendien, zeker als je de laatste theorieen over relie en religieus denken een beetje gevolgd hebt , lees http://www.csicop.org/si/show/why_is_religion_natural/" onclick="window.open(this.href);return false; van Pasccal Boyer die ook een zeer leesbaar ( bijna standaardwerk) boek geschreven heeft dat "godsdienst verklaard heet .
Maar daar is al een topic over http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p365033" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is ook een beter topic om dit te bespreken :)
http://www.michaelshermer.com/weird-things/" onclick="window.open(this.href);return false; is ook een aanrader .
Nando1944

Bericht door Nando1944 »

Krautsjo schreef:Kelev tov, shalom Nando .
Mooi verhaal en goed geschreven ook, heb je er wel eens aangedacht om het uit te geven?
Todah rabah. Ata medaber Iwriet?

Ik schrijf veel en graag, maar wat ik schrijf is zeker niet niet goed genoeg om uitgegeven te worden.
Dat is geen vissen naar complimenten, maar gewoon de objectieve waarheid.
Het schrijven is voor mij veel eerder therapie dan iets anders

Shalom l'hitraot
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Nando1944 schreef:
Krautsjo schreef:Kelev tov, shalom Nando .
Mooi verhaal en goed geschreven ook, heb je er wel eens aangedacht om het uit te geven?
Todah rabah. Ata medaber Iwriet?

Ik schrijf veel en graag, maar wat ik schrijf is zeker niet niet goed genoeg om uitgegeven te worden.
Dat is geen vissen naar complimenten, maar gewoon de objectieve waarheid.
Het schrijven is voor mij veel eerder therapie dan iets anders

Shalom l'hitraot
Me'am Me'ot
Ik heb het ooit eens een beetje gevolgd maar ik ben net meeste vergeten en het was al geen succes toen. Ik dacht dat ik het verplicht was aan mijn afkomst en mijn achternaam Katan ( geen familie van Martijn Katan )
Maar toch maar niet :) .

Ik bedoelde eigenlijk dat het misschien wel iets is om te bewaren en ik vond het toch wel goed geschreven en het blijkt ook andere mensen aan te spreken .
Maar dat van die therapie ken ik wel van het maken van muziek en het maken van van alles.
Nando1944

Bericht door Nando1944 »

@Henry II
Bedankt voor je reactie en je boeiende uiteenzetting. Ik zal zien of er in de toekomst een topic van te maken valt. Momenteel word ik een beetje in beslag genomen door het inlezen, van de meest actuele en boeiende zaken.
Daarna ga ik voorzichtig proberen om mij te mengen in een boeiende discussie. Ook daar zal enige tijd mee heengaan want al lezende merk ik dat je hier goed beslagen ten ijs moet komen.
Het zal je maar gebeuren dat je bij het eerste verschil van mening met de grond gelijk wordt gemaakt...

Krautsjo gaf eveneens een paar interessante leestips aangaande dit onderwerp, dus daar moet ik ook nog even achteraan...
Maar uiteindelijk gaat het goedkomen
hoop ik
toch?
Niet dan?
nou dan!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Nando1944 schreef: Maar uiteindelijk gaat het goedkomen
hoop ik
toch?
Niet dan?
nou dan!
Haha, je blijft leuk en super interessant om te lezen! Ik kijk uit naar je volgende post! 8*)
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Nando1944 schreef:Daarna ga ik voorzichtig proberen om mij te mengen in een boeiende discussie. Ook daar zal enige tijd mee heengaan want al lezende merk ik dat je hier goed beslagen ten ijs moet komen.
Het zal je maar gebeuren dat je bij het eerste verschil van mening met de grond gelijk wordt gemaakt...
Op een forum is verschil van mening eerder een vereiste om een boeiende discussie op te zetten. Ik loop ook nog niet zo lang mee en reageer wel eens op de verkeerde reacties (ja, bijt mijn hoofd er niet af, iedereen ziet wel eens iets over het hoofd) In het kader van goeie rhetorica is het goed om het verhaal vanuit de meest extreme hoeken te belichten. De waarheid ligt toch altijd in het midden, omdat er geen absolute waarheid bestaat. Samen op weg en alles onderzoeken.

Veel plezier !
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henry II schreef:...iedereen ziet wel eens iets over het hoofd... In het kader van goeie rhetorica is het goed om het verhaal vanuit de meest extreme hoeken te belichten. De waarheid ligt toch altijd in het midden, omdat er geen absolute waarheid bestaat. Samen op weg en alles onderzoeken.

Veel plezier !
Neven underestimate the power of truth.
Je ziet wat over het hoofd: de waarheid is wat betreft vele zaken absoluut. :wink:
Born OK the first time
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

@Rereformed, voor jou een kort citaat uit de Wikipedia:

"Hoewel wetenschap zichzelf continu in vraag trekt en absolute waarheid dus niet kan bestaan zijn er wel indicaties van wat waar is of (voorlopig) als waarheid aangenomen kan worden; "
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
elsje

Bericht door elsje »

hallo nando , welkom , heb groot respect voor timmermannen, hoewel ik begrijp dat jij er een bent met twee linkerhanden ? (of lees ik dat verkeerd?) wat je zelf niet goed kunt of helemaal niet, dan is het een "wonder" dat een ander dat wel kan, loodgieten, timmeren, opereren, heel mooi zingen. ik kan bv heel gezellig naar de tv kijken en met mn honden spelen. veel plezier op dit forum
lowflyer

Bericht door lowflyer »

Beste "nando1944",
Welkom bij deze hartelijke familie. Zelf ben ik er ook nog niet zo lang bij en nog niet zo lang vrijdenker. Je kunt hier, in tegenstelling tot vele andere plekken, je ei kwijt. Er wordt naar je geluisterd en je krijgt ook nog antwoord, kritisch weliswaar, maar je kunt er wat mee. Zo ga je je hele leven al lerend maar door.
Onlangs reageerde je ook op mijn geschrijf. Nog bedankt daarvoor.
Hoop je nog lang en vaak tegen te komen. Groet, lowflyer.
"Geen betere hemel dan een goed leven." Grt, Lowflyer.
Plaats reactie