Pastoor hangt foto's van afvalligen op
Moderator: Moderators
Re: Pastoor hangt foto's van afvalligen op
Het ontbreekt er nog aan, dat 'broeders en zusters' die de afvalligen terugbrengen naar de moederkerk, aflaten krijgen aangeboden. 

Ni dieu, ni maître.
En was het de moeite waard?Fenomeen schreef:Vanavond is de pastoor bij Pauw en Witteman.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ik heb het met een half oor en oog gevolgd. De pastor denkt dat parochianen de afvalligen op andere gedachten kunnen brengen. Volgens hem worden uitschrijvingen vaak impulsief ingezet, onder invloed van slechte pers over de RKK e.d. Althans dat begreep ik uit zijn verhaal.PietV. schreef:En was het de moeite waard?
Mijn eerste gedachte: deze man heeft de arrogantie te denken dat mensen puur als een impuls zich uit laten schrijven en neemt hen daarom niet serieus.
Ik vond de aanpak van P&W weer slapperdepap. Misschien wel ingegeven door kijkcijfer-belangen?
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
- collegavanerik
- Superposter
Goedele Liekens was ook gast, ze gaf een subtiele insinuerende hint: of de pastoor wel wist dat homo's tegenwoordig naar marokko gingen voor seks.kiks schreef:Ik heb het met een half oor en oog gevolgd. De pastor denkt dat parochianen de afvalligen op andere gedachten kunnen brengen. Volgens hem worden uitschrijvingen vaak impulsief ingezet, onder invloed van slechte pers over de RKK e.d. Althans dat begreep ik uit zijn verhaal.PietV. schreef:En was het de moeite waard?
Mijn eerste gedachte: deze man heeft de arrogantie te denken dat mensen puur als een impuls zich uit laten schrijven en neemt hen daarom niet serieus.
Ik vond de aanpak van P&W weer slapperdepap. Misschien wel ingegeven door kijkcijfer-belangen?
Groet
kiks

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Hij doet het toch maar niet.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Het is de sukkel geraaien, het had hem een hoop ellende opgeleverd.
Ik had waarschijnlijk even langs gegaan met enkele vrindjes......
Ik had waarschijnlijk even langs gegaan met enkele vrindjes......

Als ik niet geweten had dat het P&W was, had ik elk moment Arie Boomsma verwacht.
Meneer pastoor keek mij iets te verlekkerd naar die Afghaanse broers, net als Goedele en het SP meisje (en ikzelf) trouwens.
Verder juich ik dit soort media acties erg toe.
Die leiden meestal tot nog meer uitschrijvingen.
Meneer pastoor keek mij iets te verlekkerd naar die Afghaanse broers, net als Goedele en het SP meisje (en ikzelf) trouwens.

Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Klopt, hoe meer van die zotten hoe beter.
Heb de uitzending niet gezien ivm andere activiteiten. (en ik heb niets met mannen)
Heb de uitzending niet gezien ivm andere activiteiten. (en ik heb niets met mannen)
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Je bent weer eens geniaal in je analytical report! Fantastisch!Fenomeen schreef:Als ik niet geweten had dat het P&W was, had ik elk moment Arie Boomsma verwacht.
Meneer pastoor keek mij iets te verlekkerd naar die Afghaanse broers, net als Goedele en het SP meisje (en ikzelf) trouwens.![]()
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Ja volgens mij is dat ook de reden waarom de pastoor zo op Jezus is.Fenomeen schreef:Als ik niet geweten had dat het P&W was, had ik elk moment Arie Boomsma verwacht.
Meneer pastoor keek mij iets te verlekkerd naar die Afghaanse broers, net als Goedele en het SP meisje (en ikzelf) trouwens.![]()

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- collegavanerik
- Superposter

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.