Vuurwerk verbieden in particuliere handen.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: Vuurwerk verbieden in particuliere handen.

Bericht door lanier »

Bijna 84% van 68000 ondervraagden zegt geen vuurwerk te kopen. Dat is meer dan ik had verwacht.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Als wat er nu buiten gebeurt (door kinderen) in een bedrijf zou gebeuren zou de arbeidsinspectie die boel gelijk stil liggen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik had gisteravond een 3-jarig kind die een leuke koorts had. Die dus steeds wakker werd van dat geknal en dus gelijk bang was. Ik vind knallen tussen 12 en 1 op 1 januari nog tot daar aan toe, maar die hele dag lawaai mag gelijk afgeschaft worden.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Ik koop al jaren niks meer. Dit jaar met een grote groep oud en nieuw gevierd, en ik ben zelfs nog zo'n winkel binnen gelopen omdat ik het idee had opgevat dat ik voor de gezamenlijke feestvreugde dan tenminste 1 zo'n grote sierdoos mee zou nemen. Tot ik de prijzen zag, wat ik in mijn hoofd had kostte €50 en wat ik wilde besteden (€20) , daar kreeg je een doosje voor van 10 bij 10 cm. Laat maar. We kijken wel wat de buren (100m verderop) de lucht in schieten.

We konden prachtig zien hoe een heel dorp een kilometer verderop de horizon in vuur en vlam zette.

Zelf hadden we nog enkele tassen met van dat kleine spul (er waren 2 kinderen bij) Omdat het nogal regende hielden die het al gauw voor gezien en toen hebben we alles wat over was in een grote vuurschaal (dat is zo'n ding:)

Afbeelding

geflikkerd en met sterretjes aangestoken. Dat was heel leuk (vonden alle jongetjes (61, 48, 37, 20 en 12 jaar oud), de dames zaten al lang weer lekker binnen aan de port)

Het is inderdaad grappig om te zien hoe mensen met dubbele maten meten. Wat het hele jaar lang veels te gevaarlijk is, dat mag ineens wel op ouwejaarsnacht...
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Het is dan ook een uitzonderlijke dag. :wink:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

De balans voor wat betreft de ogen is voorlopig opgemaakt.
23 blinde ogen door vuurwerk

NIJMEGEN - Tijdens de afgelopen jaarwisseling zijn 21 volwassen- en 2 kinderogen blind geworden. Dat meldt maandag het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap (NOG).

Het is voor de vijfde keer dat het NOG bij heeft gehouden hoeveel mensen door vuurwerk oogletsel hebben opgelopen.

Rond de afgelopen jaarwisseling zijn 264 patiënten met oogletsel behandeld. Daarbij liepen 155 'feestvierders' letsel op die zelf vuurwerk afstaken. De andere 109 waren kijkers naar het vuurwerk.

In totaal werden 324 ogen beschadigd. 101 mensen hebben blijvend letsel. Bij 54 ogen is zelfs sprake van een oogschade die varieert van permanent verminderd gezichtsvermogen tot een blind oog. 23 ogen werden volledig blind waarvan 8 zelfs verwijderd moesten worden. De definitieve cijfers komen in de loop van maart.

Het NOG zegt dat de afgelopen vijf jaarwisselingen in totaal 111 ogen door vuurwerk blind zijn geworden.
Bron: nu.nl: http://www.nu.nl/binnenland/3003048/23- ... rwerk.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De trieste oogst van het knalfeest.
Daarnaast komt nog het overige letsel.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Plaats reactie