Nu toch het einde van de rituele slacht? Pvda is om!!!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lisa
Banned

Re: Nu toch het einde van de rituele slacht? Pvda is om!!!

Bericht door lisa » 16 dec 2012 23:23

Eerste kosjere kip die wel een goed leven heeft gehad. Echt goed dat die jongen daar tijdens die radio uitzending aan de rabbijn vraagt waarom er bio-industrie kippen als kosjer worden verkocht. Rabbijn zegt, "Ja je hebt gelijk, dat is een goede vraag"". Hij wordt helemaal rood. Ja, schaam je rabbijn. Stelletje hypocrieten. Jij had de eerste stap moeten nemen. Een kosjere bio-industrie kip echt niet!
Zo heb je ook zogenaamde moslim mannen die schijt hebben aan de wetten. Ze doen alles met de franse slag.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1245112" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door lisa op 16 dec 2012 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Chechens - the bravest people in the world!
http://youtu.be/6bloyjV-Hhs" onclick="window.open(this.href);return false;

lisa
Banned

Bericht door lisa » 16 dec 2012 23:24

Uncle Rat schreef:
lisa schreef:Wat is een suikermoslima?
Een meisje dat denkt dat een schorpioen aaibaar is.
Ik snap hem niet.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 16 dec 2012 23:33

lisa schreef: Van die dikke Turkse mannen met een lelijke snorretje
Generalisatie.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 16 dec 2012 23:40

lisa schreef:
Uncle Rat schreef:
Ik snap hem niet.
Een vrouw die alleen de mooie stukken uit de Koran en de Hadith leest en de minder mooie stukken overslaat wordt een suikermoslima genoemd.
Je hebt ook suikerchristenen. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 16 dec 2012 23:47

Uncle Rat schreef:
Of een meisje dat denkt dat meisjes (gewoon) naar school moeten kunnen.
Dat ze dat in Pakistan bewees kostte haar enkele kogels in het hoofd.

(sorry mods .... off topic)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

lisa
Banned

Bericht door lisa » 17 dec 2012 00:07

Zogenaamde moslim mannen, dikke buik, ze doen echt niet hoe het hoort. Niemand houd zich aan de regels, niet de slachters, niet de verkopers. Ze rommelen maar wat aan. Echt net als die rabbijn, fop moskee mannen die zichzelf geestelijken noemen. Wat is hun IQ?
Die baardman bij die slachthuis snijd een kip haar keel door, maar laat haar niet ondersteboven bloeden. Loopt gewoon met die kip in zijn hand weg? Het bloed moet eruit. Eruit stromen. Discussie over certificaten en stickers. Halal bio-industrie kippen. Moet ik hen vertrouwen? Echt niet!
Moslims moeten gewoon vegetariër worden.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1313090" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door lisa op 17 dec 2012 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

lisa
Banned

Bericht door lisa » 17 dec 2012 00:28

HenkM schreef: Een vrouw die alleen de mooie stukken uit de Koran en de Hadith leest en de minder mooie stukken overslaat wordt een suikermoslima genoemd.
Je hebt ook suikerchristenen.
Ik las de relevante stukken. Verzen die gaan over ritueel slachten. Wat zijn de minder mooie stukken in de Koran?

Hel op aarde: Peuterspeelzaal leiders die kinderen seksueel misbruiken, een Hollandse boer die een meisje verkracht en vermoord, ouders die hun kinderen mishandelen, tieners die een klasgenoot pesten, dieren die achter de voordeur mishandeld worden, oude vrouwtjes die overvallen worden, meisjes die misbruikt worden door hun vader, kinderen die doodgaan aan coma zuipen, mannen die vreemdgaan, winkeliers die afgeperst worden..

Ik had gewild dat mensen alle stukken uit de Koran hadden gelezen.
Laatst gewijzigd door lisa op 17 dec 2012 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 17 dec 2012 00:53

lisa schreef:Hel op aarde: Peuterspeelzaal leiders die kinderen seksueel misbruiken, een Hollandse boer die een meisje verkracht en vermoord, ouders die hun kinderen mishandelen, tieners die een klasgenoot pesten, dieren die achter de voordeur mishandeld worden, oude vrouwtjes die overvallen worden, meisjes die misbruikt worden door hun vader, kinderen die doodgaan aan coma zuipen, mannen die vreemdgaan, winkeliers die afgeperst worden..
Ja, shit happens, al is het niet doorlopend in het hele land en op elke straathoek, zoals je lijkt te willen suggereren.

Heb je dit soort karikaturen nodig om je Islam te verkopen?
Die wordt er echt niet mooier van hoor.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

lisa
Banned

Bericht door lisa » 17 dec 2012 01:10

Jagang schreef:
lisa schreef:Hel op aarde: Peuterspeelzaal leiders die kinderen seksueel misbruiken, een Hollandse boer die een meisje verkracht en vermoord, ouders die hun kinderen mishandelen, tieners die een klasgenoot pesten, dieren die achter de voordeur mishandeld worden, oude vrouwtjes die overvallen worden, meisjes die misbruikt worden door hun vader, kinderen die doodgaan aan coma zuipen, mannen die vreemdgaan, winkeliers die afgeperst worden..
Ja, shit happens, al is het niet doorlopend in het hele land en op elke straathoek, zoals je lijkt te willen suggereren.

Heb je dit soort karikaturen nodig om je Islam te verkopen?
Die wordt er echt niet mooier van hoor.
Er wordt geprobeerd om een karikatuur van de islam te maken. Maar ik zeg kijk eerst naar jezelf, kijk op straat, naar het nieuws, the real world.

Dat staat niet in de Koran, het leeft. En ook al probeer je de Koran te verbannen omdat het zogenaamd minder vriendelijke verzen in staan (weet nog steeds niet over welke verzen je het hebt.)
Maatschappelijke problemen krijg je er niet mee opgelost hoor. Ik zou juist zeggen, dat alle mensen de Koran zouden moeten lezen, daar wordt de samenleving juist vriendelijker en leefbaarder van.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 17 dec 2012 01:49

lisa schreef:Maatschappelijke problemen krijg je er niet mee opgelost hoor. Ik zou juist zeggen, dat alle mensen de Koran zouden moeten lezen, daar wordt de samenleving juist vriendelijker en leefbaarder van.
Bedoel je dat al die mensen die overspelige vrouwen willen stenigen, en die dieven handen af willen hakken, de koran niet goed lezen?
Of dat ze allemaal slachtoffer zijn van "de media"?

Of bedoel je dat het van zulke "sancties" juist leefbaarder wordt?

En stop alsjeblieft eens met die slachtofferact.
Die werkt op mijn zenuwen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 17 dec 2012 05:49

lisa schreef: Er wordt geprobeerd om een karikatuur van de islam te maken. Maar ik zeg kijk eerst naar jezelf, kijk op straat, naar het nieuws, the real world.
Volgens mij wordt er gepoogd te spreken over wat je mag verwachten van de Nederlandse overheid tav hoe bedrijven met de belangen van dieren omgaan, specifiek mbt slacht van dieren voor menselijke consumptie.

Direct daarbij hoort dus ook de vraag wat je van de overheid mag verwachten als het gaat om de consumptie. Laat je import van producten die onder andere omstandigheden dan de Nederlandse democratische instituten toelaatbaar vinden wel toe? En zo nee, waarom niet? Dat dit vraagstuk ook Moslims en Joden treft, is niet bijzonder. Wat het bijzonder maakt is het verzet tegen deze vraagstukken, en het een religieus / spiritueel smaakje willen geven, en daarbij de suggestie lijken te wekken dat spirituele / religieuze discussies niet overgelaten kan worden aan niet aanhangers, die wel- of geen Koran of Thora hebben gelezen. Dat om een idee te hebben welke veiligheden ik wil bieden aan jou, dieren, andere mensen, daarvoor hoef ik niet de gehele Koran, of wat voor een religeus werk dan ook gelezen te hebben. Dat dacht men misschien in het verleden, tegenwoordig wordt er in de westerse maatschappij de menselijke maat gebruikt, waarbij acties en redelijkerwijs te verwachten gevolgen van die acties de basis vormen van hoe wij samen willen leven.

Dan nog eens iets, je geeft aan zelf te slachten omwille van de kwaliteit. Wat mij zorgen baart is dat, bedrijven die op grote schaal onverdoofd traditioneel slachten klaarblijkelijk niet bij het productschap aangesloten zijn, welke tracht kwaliteit en veiligheid en een sterke markt na te streven. Haal je het uit de supermarkt, dan komt hallal kip NIET uit een bij dat productschap aangesloten bedrijf, of NIET uit Nederland. Alleen de niet-bij-het-productschap aangesloten bedrijven zouden te lijden hebben onder deze wetgeving. Maar het gros van dat vlees is waarschijnlijk import (de meeste verkopers willen vlees waarbij enige garantie is op veiligheid, hetgeen een productschap verzorgt, dus ofwel buitenlandse productschappen, ofwel het nederlandse productschap). Import van dergelijk vlees is nog altijd niet verboden, dus feitelijk verandert er niet zoveel. Het is ook nog de vraag of de regelgeving vooral dient voor bedrijven, of ook voor mensen die zelf af-en-toe een kip slachten. Maar dat valt nog te bezien, die informatie heb ik nog niet, en is dus iets om in het achterhoofd te houden.
Dat staat niet in de Koran, het leeft. En ook al probeer je de Koran te verbannen omdat het zogenaamd minder vriendelijke verzen in staan (weet nog steeds niet over welke verzen je het hebt.)
Maatschappelijke problemen krijg je er niet mee opgelost hoor. Ik zou juist zeggen, dat alle mensen de Koran zouden moeten lezen, daar wordt de samenleving juist vriendelijker en leefbaarder van.
Dat is nogal een claim, die ik hiervoor dus bestrijdt, maar die geen raakvlak heeft met het onderwerp. Toch even belangrijk om te vermelden, het is vast niet de enige wijze om maatschappelijke problemen te bekijken, en zeker niet de meest praktische (aangezien, en daar heb je mee te maken) een groot deel van de Nederlandse lezers zal twijfelen aan:
1. De effectiviteit van religieuze oplossingen
2. Het waarheidsgehalte van de Koran
3. Seculariteit hoog in het vaandel heeft staan

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.

zdDog
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door zdDog » 17 dec 2012 08:07

Ik denk ook dat moraliteit niet uit een boek komt Lisa,

Het komt uit jezelf, je opvoeding, je intelligentie, je wijsheid.

Dat er universitair geschoolden zijn die zeer religieus zijn zegt mij alleen maar dat je intelligent kunt zijn zonder wijsheid.

Wijsheid komt niet uit boekenkennis, wijsheid is de integratie van al je levenservaringen om in je omgeving wel te varen zonder daarbij een ander tekort te doen.

Het feit dat jij hier een en ander mag roepen is een weerspiegeling van een samenleving die gelukkig meer seculier is dan iets anders.

In Pakistan of Indonesië kom je er niet mee weg...probeer daar eens maar rond te lopen met een T-shirt "I'm an atheïst"; komt de vredelievendheid van die moslims aldaar naar boven.

Ik vind het dan een beetje te makkelijk om dan te roepen "maar dat zijn geen echte moslims" en dan weer verwijzen naar dat sprookjesboek....je bent wat je doet, niet wat je wil zijn.

Iedereen die een boek nodig heeft om in zijn maatschap een goedaardige bijdrage te leveren gebruikt het belangrijkste niet: zijn/haar verstand. Die heb je nl ook van je allah meegekregen toch?

Je verstand hoort je te zeggen dat je beter geen ruzie met je buren kunt maken
dat het niet verstandig of netjes is om te stelen
dat dierenleed verkeerd is (alleen al om praktische redenen: gaat een dier langer mee kun je langer plezier van hebben als lastdier of melkproducent...whatever)
enz.

Eigenlijk is het hebben van zo'n sprookjesboek in mijn ogen een brevet van onvermogen om het ZELF te doen. Geldt voor de koran, bijbel, torah, boek van mormon...etc...

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 17 dec 2012 08:34

Lisa schreef:Maatschappelijke problemen krijg je er niet mee opgelost hoor. Ik zou juist zeggen, dat alle mensen de Koran zouden moeten lezen, daar wordt de samenleving juist vriendelijker en leefbaarder van.
Wellicht is dat zo. Maar daar zouden ze dan eens in de Islamitische landen mee moeten beginnen.
Al die misstanden, die je beschreef, lijken in moslimlanden gemeengoed. Hier wordt nog vervolging ingesteld, in moslimlanden gaan de daders vrijuit.

Ik weet het, het is de cultuur en echte moslims wonen er niet in die landen. Maar waarom heeft de Islam geen enkele invloed op de mensen in Islamitische landen?

Er gaan jaarlijks duizenden westerse moslims naar Mekka. Kunnen ze daar dan niet eens de ware Islam verkondigen?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 17 dec 2012 09:44

lisa schreef:
HenkM schreef: Een vrouw die alleen de mooie stukken uit de Koran en de Hadith leest en de minder mooie stukken overslaat wordt een suikermoslima genoemd.
Je hebt ook suikerchristenen.
Ik las de relevante stukken. Verzen die gaan over ritueel slachten. Wat zijn de minder mooie stukken in de Koran?

Hel op aarde: Peuterspeelzaal leiders die kinderen seksueel misbruiken, een Hollandse boer die een meisje verkracht en vermoord, ouders die hun kinderen mishandelen, tieners die een klasgenoot pesten, dieren die achter de voordeur mishandeld worden, oude vrouwtjes die overvallen worden, meisjes die misbruikt worden door hun vader, kinderen die doodgaan aan coma zuipen, mannen die vreemdgaan, winkeliers die afgeperst worden..

Ik had gewild dat mensen alle stukken uit de Koran hadden gelezen.
Voor de goede orde: het quote gedeelte is niet van mij.

Je vergat nog het misbruik van kinderen, gehandicapt of niet, door geestelijken.
Geestelijken die zeggen dat ze de morele schatbewaarders zijn, omdat alleen een bijbel ethiek en 'het goede' bevat. Geestelijken die hun kudde

Maar als we het tot slachten beperken, want daar gaat het hier om: er is geen reden om ritueel te slachten.
De verschillen bij het slachten tussen Judaïsme en Islam zijn minimaal. Het is in wezen gewoon hetzelfde. Zoals deze religies in wezen dezelfde zijn.

Maar dan nog: er is in het geheel geen reden om überhaupt in god(en) te geloven, laat staan naar het 'woord' van een sprookjesfiguur je leven en/of je maatschappij in te richten.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 17 dec 2012 09:46

Jagang schreef:
lisa schreef:Maatschappelijke problemen krijg je er niet mee opgelost hoor. Ik zou juist zeggen, dat alle mensen de Koran zouden moeten lezen, daar wordt de samenleving juist vriendelijker en leefbaarder van.
Bedoel je dat al die mensen die overspelige vrouwen willen stenigen, en die dieven handen af willen hakken, de koran niet goed lezen?
Of dat ze allemaal slachtoffer zijn van "de media"?

Of bedoel je dat het van zulke "sancties" juist leefbaarder wordt?

En stop alsjeblieft eens met die slachtofferact.
Die werkt op mijn zenuwen.
Of dat die mensen dieren voor het gerecht brengen voor het zijn van/het huizen van duivels.

Gesloten