Sorry Zeeuws Meisje.Mariakat schreef: Is dit nu wat ze onder "trollen" verstaan?
![]()

Moderator: Moderators
Sorry Zeeuws Meisje.Mariakat schreef: Is dit nu wat ze onder "trollen" verstaan?
![]()
Mariakat, ik ken die discussie al langer dan 2009. Ik weet dat NePluVi of AVEC destijds (ik meen dat het NePluVi was, dan is het al voor 2006) de dierenartsen samen met het ministerie van VWS verweet dat te weinig stimulans gaven tot het terugdringen van gebruik van antibiotica omdat ZIJ vonden dat het beter was, terwijl de belangenorganisatie van de sector zelf er helemaal niet op zat te wachten. Is het dan de bio-industrie of de diergeneeskunde, of het ministerie, of misschien wel de consument, of allen een beetje?Mariakat schreef: Er wordt al heel hard aan gewerkt, als ik dit zo lees.
http://www.maran.wur.nl/UK/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dalingen zijn er pas sinds 2009-12
http://www.autoriteitdiergeneesmiddelen ... n-2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bladzijde 8
Pas sinds 2008-09 stabiliseert het penicilline gebruik in Nederland.
Daarvoor was er nog elk jaar een stijging van de verkoop.
http://web.altagenetics.com/netherlands ... ijven.html" onclick="window.open(this.href);return false;De Nederlandse rundveehouderij streeft met de varkenshouderij, de kalverhouderij en de pluimveehouderij naar een reductie van antibioticumgebruik van 20% in 2011 en 50% in 2013, ten opzichte van 2009.
Lijkt me wel, want in 2009 was er al een keerpunt in de zin dat er niet nog meer antibiotica werd gebruikt. en daarna werden de drastische verlagingen ingevoerd.Blues-Bob schreef: Mariakat, ik ken die discussie al langer dan 2009.
En ook dat kwam niet uit de lucht vallen.Artsen vrezen dat deze varkenshouders de bacterie verspreiden onder de bevolking. De varkensindustrie praat er liever niet over, uit vrees voor economische consequenties.
Dat laatste?Ik weet dat NePluVi of AVEC destijds (ik meen dat het NePluVi was, dan is het al voor 2006) de dierenartsen samen met het ministerie van VWS verweet dat te weinig stimulans gaven tot het terugdringen van gebruik van antibiotica omdat ZIJ vonden dat het beter was, terwijl de belangenorganisatie van de sector zelf er helemaal niet op zat te wachten. Is het dan de bio-industrie of de diergeneeskunde, of het ministerie, of misschien wel de consument, of allen een beetje?
Zolang men de realiteit ziet van het gevaar voor de volksgezondheid en ook het belang van de veefok industrie, maar het belang van de laatste laat prevaleren, zal men aan de grijstinten ten onder gaan.Ik denk dat het al-met-al niet handig is de grijstinten te verliezen in zo'n discussie en dit soort discussies lijken meestal uit te lopen op een potje zwarte-pieten voor gevorderden.
Heb je de foto goed bekeken?het lijkt welleens op stemming makerij (bijvoorbeeld foto's waarvan niemand weet waar ze gemaakt zijn, en hoe vaak dat voorkomt).
Ik ook niet Fish.Fish schreef:Ik heb jouw foto goed bekeken MariaKat, en zie geen afgebrande snavels (niet dat dit niet gebeurt)
Gezien het hele tafereeltje kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hier iets aan de hand is wat niet klopt.en de kippen zien er rustig en ontspannen uit.
Nee, nog een paar jaar en ze zijn instaat om een veerloze kip te fokken, makkelijk in de slachterij.Mariakat schreef:Ik ook niet Fish.Fish schreef:Ik heb jouw foto goed bekeken MariaKat, en zie geen afgebrande snavels (niet dat dit niet gebeurt)
En ik zie bovendien geen enkele kip, die niet een flinke kale plek heeft.
Zucht..Mariakat schreef:Gezien het hele tafereeltje kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hier iets aan de hand is wat niet klopt.Fish schreef:en de kippen zien er rustig en ontspannen uit.
Tranquilizers in het drinkwater op kippenfarms schijnen ook niet vreemd te zijn.
Bedoel je deze ?:Fish schreef: Nee, nog een paar jaar en ze zijn instaat om een veerloze kip te fokken, makkelijk in de slachterij.
Of dacht (of iemand heeft je dat wijsgemaakt) jij soms dat ze kaal gepikt waren?