Moord vanwege geloofsafval.
Moderator: Moderators
Moord vanwege geloofsafval.
Dag, ik ben nieuw op dit forum
Kent iemand in Nederland of Europa een geval van moord op een moslim vanwege geloofsafval?
Ik kan geen geval vinden terwijl iedereen zegt dat het levensgevaarlijk is om de Islam te verlaten.
Kent iemand in Nederland of Europa een geval van moord op een moslim vanwege geloofsafval?
Ik kan geen geval vinden terwijl iedereen zegt dat het levensgevaarlijk is om de Islam te verlaten.
Re: Moord vanwege geloofsafval.
Welkom, we hebben hier ex-moslims en personen die goed kunnen zoeken. Lichamelijk geweld reken je niet mee in je beoordeling?Marielle schreef:Dag, ik ben nieuw op dit forum
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Nou, ik weet niet of het meteen "levensgevaarlijk" is hier in Europa, al is het risico ongetwijfeld groter dan wanneer je het christendom verlaat.Marielle schreef:Dag, ik ben nieuw op dit forum
Per slot van rekening mag er volgens Islam gedood worden voor geloofsafval.
Dat het in predominant Islamitische landen gevaarlijk is, behoeft dan ook geen betoog, denk ik.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- vegan-revolution
- Superposter
Het is denk ik in de meeste gevallen waarin de reden voor moord geloofsafval betreft niet hard te maken dat het hierom gaat. Het is makkelijk genoeg om talloze andere motieven voor zo'n moord aan te voeren.
Ik denk niet dat er ook maar één advocaat is die zijn client aan zal raden om geloofsafval als motief voor de rechtbank op te voeren, zelfs als dit de waarheid is. En dan is het nog maar zeer de vraag of zo'n client überhaupt deze bekentenis aan zijn advocaat zal doen.
Ik denk niet dat er ook maar één advocaat is die zijn client aan zal raden om geloofsafval als motief voor de rechtbank op te voeren, zelfs als dit de waarheid is. En dan is het nog maar zeer de vraag of zo'n client überhaupt deze bekentenis aan zijn advocaat zal doen.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
In het westen is het meer een "geestelijke moord". Je wordt uitgestoten uit de gemeenschap tot echtscheiding toe. Maar naar ik begrijp gebeurt iets dergelijks bij de Jehova getuigen.
Maar we hebben hier ervaringsdeskundigen, zoals boven al aangegeven.
Een speciale reden voor je vraag?
Oh, en welkom uiteraard.
Oh, en welkom uiteraard.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
We hadden er een discussie over en mensen beweerden dat dit een typisch voorbeeld is van de gevaren van de Islam. Ik kon echter niks vinden, dus volgens mij is het vooral fantasie.Vilaine schreef:In het westen is het meer een "geestelijke moord". Je wordt uitgestoten uit de gemeenschap tot echtscheiding toe. Maar naar ik begrijp gebeurt iets dergelijks bij de Jehova getuigen.
Oh, en welkom uiteraard.
De Islam kent echter genoeg andere gevaren, hoor.Marielle schreef:We hadden er een discussie over en mensen beweerden dat dit een typisch voorbeeld is van de gevaren van de Islam. Ik kon echter niks vinden, dus volgens mij is het vooral fantasie.
Vooral wanneer je het ongehinderd laat voortwoekeren.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Welke dan?Jagang schreef:De Islam kent echter genoeg andere gevaren, hoor.Marielle schreef:We hadden er een discussie over en mensen beweerden dat dit een typisch voorbeeld is van de gevaren van de Islam. Ik kon echter niks vinden, dus volgens mij is het vooral fantasie.
Vooral wanneer je het ongehinderd laat voortwoekeren.
-
Jinny
Marielle, lees eens op het forum in de Islam subfora, of in 'getuigenissen van afvalligen'.
Een vd gevaren is het willen overnemen vd maatschappij en het willen stichten van het wereldwijde kalifaat.
Dat is niet gezegd dat iedere moslim dat wil, maar de meer fanatieke hebben dat wel als doel.
Daarbij is moslima zijn niet goed voor je gezondheid, is ook nog ergens een topic over, en zeker niet goed voor je geestelijke zindelijkheid.
Een vd gevaren is het willen overnemen vd maatschappij en het willen stichten van het wereldwijde kalifaat.
Dat is niet gezegd dat iedere moslim dat wil, maar de meer fanatieke hebben dat wel als doel.
Daarbij is moslima zijn niet goed voor je gezondheid, is ook nog ergens een topic over, en zeker niet goed voor je geestelijke zindelijkheid.
Je hebt in alle godsdiensten toch fanatiekelingen? De meeste moslims in Nederland zijn volgens mij brave mensen. Gekken heb je overal.Jim schreef:Marielle, lees eens op het forum in de Islam subfora, of in 'getuigenissen van afvalligen'.
Vroeger was het ook moeilijk om uit de kerk te stappen. Nu niet meer. Zo zal het met die moslims ook wel gaan.
Ik heb het gevoel dat de problemen met moslims vreselijk worden overtrokken.
-
Jinny
Marieke, ik weet dat uit de kerk stappen ook ernstige gevolgen kan hebben.
Tot suïcide toe.
Bagatelliseer het niet aub.
Ik ken daar de (vaak schrijnende) verhalen van.
Mensen die na het uit de kerk stappen slechts twee telefoonnummers overhouden in hun telefoon, de tandarts en de huisarts.
Huwelijk stuk en de kinderen nooit meer zien (indien het de man is die stopt met de kerk).
Familie kwijt, vrienden kwijt, vul zelf maar aan.
Tot suïcide toe.
Bagatelliseer het niet aub.
Ik ken daar de (vaak schrijnende) verhalen van.
Mensen die na het uit de kerk stappen slechts twee telefoonnummers overhouden in hun telefoon, de tandarts en de huisarts.
Huwelijk stuk en de kinderen nooit meer zien (indien het de man is die stopt met de kerk).
Familie kwijt, vrienden kwijt, vul zelf maar aan.
Dus Islam en Christendom zijn op dit punt een pot nat.
-
Jinny
Inderdaad, maar hier wordt ook nooit anders beweerd.
Ps, bij rechtstreeks reageren is volledig quoten onnodig, pas als er andere berichten tussen staan kun je (een deel) quoten.
Ps, bij rechtstreeks reageren is volledig quoten onnodig, pas als er andere berichten tussen staan kun je (een deel) quoten.
*
De 'Beweging van Belgische ex-Moslims' schrijft daar het volgende over:
*
De 'Beweging van Belgische ex-Moslims' schrijft daar het volgende over:
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Ik stop ermee. Ik begrijp dat als je hier een bericht plaatst een forumredactie er eerst een half uur over moet nadenken voordat het geplaatst wordt. Dit soort rare censuur vind ik gek.Jim schreef:Inderdaad, maar hier wordt ook nooit anders beweerd.
Toedeloe