@
Appelfflap
*
Is dat jouw bewijs? Opnieuw je mening opschrijven dat het zo is?
Wat is de bron waaruit jij afleidt dat de IDF toegeeft dat die Israëlische soldaat met voorbedachten rade
een inwoner van Gaza opzettelijk en in koelen bloede heeft neergeschoten?
*
Gezien het rood is dit niet
'zomaar' een verzoekje ...
Jim schreef:GayaH schreef:
PietV. schreef:<< >>
De ontmenselijking van de vijand.
Als dit in grote delen van het Israëlische leger oogluikend wordt toegestaan.
<< >>
*
Nooit in het leger gezeten?
Enig idee hoe NL soldaten werden gedrild jegens
'DE Russen' tijdens de koude oorlog?
Enig idee hoe NL soldaten worden gedrild jegens
'DE Taliban' in de Afghanistan oorlog?
*
Ergo, ik zou dus graag enige onderbouwing van ondermeer je laatste uitspraken willen Gayah, onderbuikgevoelens tellen niet in deze.
... vanwaar de eis om een
vraag te onderbouwen? Omdat GayaH die vragen stelt?
Maar goed, ik begrijp je gevoeligheid voor de suggestie die niet perongeluk van de vragen uitgaat.
Volgens de herinneringen van de oudgediende krasse knarren op dit forum kwam zoiets blijkbaar nooit voor in het Nederlandse leger. Zij gaan daarbij kennelijk uit van het officiële beleid en van handboeken.
Mijn onderbouwing, en nee, het was ook daar en toen geen officieel beleid, wellicht slechts voortvloeiend uit de persoonlijke obsessies van enkele
'dril'sergeanten, baseer ik op de ervaring van enkele dienstplichtige militairen van lichting 1977 tijdens hun sergeant opleiding
(infanterie AMX voertuig) op de Jan van Schaffelaar kazerne te Ermelo. Zij werden er herhaaldelijk op geïndoctrineerd wat voor verschrikkelijks Nederland te wachten zou staan na een invasie door de Russen. Ook de militairen die tegen
'DE Taliban' vechten zijn officieel bezig met een zogenaamde opbouwmissie, en wellicht moeten we wachten tot die oorlog voorbij is alvorens de misstanden openbaar worden, maar naar ik uit eerste hand vernomen heb wordt ook daar stevig anti-Taliban geïndoctrineerd, ja, de Taliban wordt met regelmaat als barbaren, als onmenselijk afgeschilderd.
Ik reageerde op de opmerking dat ontmenselijking van de vijand in grote delen van het Israëlische leger oogluikend wordt toegestaan, en het verbaast mij niets als daar door de moddereter vervolgens geen onderbouwing voor wordt gevraagd ook al is dat geen officieel beleid daaro en staat zuks niet in het IDF handboek, want ontmenselijking dat is wat een oorlog met zich meeneemt, en dat geldt voor ieder leger, ook voor het Nederlandse leger!
Het verbaast mij wel dat het voor het NL leger dus blijkbaar wel onderbouwd moet worden,
alsof NL militairen anders zijn dan huurmoordenaars van andere afkomst/nationaliteit ...
... hmmm, hoezo Chauvinisme?
*