Vind je t gek, het duurt 5 dagen tot je 1 post leest, heb niet eens over het lezen van hele topic...Fjedka schreef:maar schitterde uiteindelijk voornamelijk door afwezigheid.
De ontmaskering van Evert te Winkel
Moderator: Moderators
-
TheArchitect
Re: De ontmaskering van Evert te Winkel
- Blackadder
- Ervaren pen
Ik doe niet aan twitter, maar omdat ik deze discussie van het zomer met interesse gevolgd heb, heb ik even een blik geworpen op de tweets van Evert. Want dat is naast facebook toch dé manier tegenwoordig om een indruk te krijgen van de dagelijkse beslommeringen van deze of gene.
Evert tweet dagelijks en niet zo'n beetje, ik tel er wel 20-50 per dag. De meesten gaan over politiek, nieuws en werk. Met zo'n druk bestaan heb je natuurlijk geen tijd om zo'n suf ouderwets forum te bezoeken.
Evert tweet dagelijks en niet zo'n beetje, ik tel er wel 20-50 per dag. De meesten gaan over politiek, nieuws en werk. Met zo'n druk bestaan heb je natuurlijk geen tijd om zo'n suf ouderwets forum te bezoeken.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
- lost and not found yet!
- Superposter
Haha! Hoezo suf? Hij moet gewoon zn verpilichtingen nakomen! Ddww!Blackadder schreef:Ik doe niet aan twitter, maar omdat ik deze discussie van het zomer met interesse gevolgd heb, heb ik even een blik geworpen op de tweets van Evert. Want dat is naast facebook toch dé manier tegenwoordig om een indruk te krijgen van de dagelijkse beslommeringen van deze of gene.
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Als je er even voor gaat zitten, gaat het behoorlijk vlug. Daarnaast betreft het een gesloten discussie tussen Rereformed en Evert. Dit houdt in dat er maar op één persoon gereageerd hoeft te worden.TheArchitect schreef:Vind je t gek, het duurt 5 dagen tot je 1 post leest, heb niet eens over het lezen van hele topic...Fjedka schreef:maar schitterde uiteindelijk voornamelijk door afwezigheid.
Daar bovenop heeft Evert wel toegezegd de discussie aan te gaan met Rereformed, dan is het op z'n minst fatsoenlijk om af en toe te reageren.
Plus het feit dat het aantal posts van Rereformed meevielen, zeker als Evert gewoon mee had gelezen. Af en toe een post erbij. Als dat al teveel is, dan is het slecht gesteld met de vaardigheden...
Dus ja, ik vind het gek. Rereformed had zijn zaken op een rij, Evert niet. Eigenlijk... Nee, ik vind het niet meer gek.
Ik weet niets van tweets, maar kun je hem zo ook (met een tweet) op zijn belofte wijzen.Blackadder schreef:Ik doe niet aan twitter, maar omdat ik deze discussie van het zomer met interesse gevolgd heb, heb ik even een blik geworpen op de tweets van Evert. Want dat is naast facebook toch dé manier tegenwoordig om een indruk te krijgen van de dagelijkse beslommeringen van deze of gene.
Misschien dat er dan ook wat volgers van Evert hier komen kijken?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Als de heer te Winkel er geen zin meer in heeft, om welke reden dan ook, mag ik dan voorstellen dat beide participanten hun laatste conclusie neerpennen, met daarbij de argumentatie / weging van argumenten. Dat zou mooi zijn voor de geinteresseerde lezer denk ik.
Groet,
Bob
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Het laatste wat Evert van zich liet horen was dat hij van plan was het debat voort te zetten, maar we hem tijd moeten gunnen. Geduld dus.Blues-Bob schreef:Als de heer te Winkel er geen zin meer in heeft, om welke reden dan ook, mag ik dan voorstellen dat beide participanten hun laatste conclusie neerpennen, met daarbij de argumentatie / weging van argumenten. Dat zou mooi zijn voor de geinteresseerde lezer denk ik.
Groet,
Bob
Vergeet niet dat christenen de uitspraak 'Ik kom spoedig' heel ruim opvatten.
Born OK the first time
Blijkbaar hebben ze geen besef van tijd.Rereformed schreef: Vergeet niet dat christenen de uitspraak 'Ik kom spoedig' heel ruim opvatten.
Nu ik dit schrijf: ze hebben zo-wie-zo weinig tot geen besef.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Zijn er twitteraars in ons midden. Met 20 tot 50 tweets per dag dan heb je meestal ook veel volgelingen.Fish schreef: Ik weet niets van tweets, maar kun je hem zo ook (met een tweet) op zijn belofte wijzen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ik gebruik het nog wel eens om iets van RDF, dat ik zelf volg, te retweeten. Of een Youtube debat(je) met Dawkins, Hitchens, Harris ..... maar ik kom niet verder dan zo'n 5 per week.PietV. schreef:Zijn er twitteraars in ons midden. Met 20 tot 50 tweets per dag dan heb je meestal ook veel volgelingen.Fish schreef: Ik weet niets van tweets, maar kun je hem zo ook (met een tweet) op zijn belofte wijzen.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Dan zullen ze vast goed in bed zijn, hoewel voor het huwelijk is het dan weer jammer dat je zo ruim voor het zingen de kerk alweer uit bent... Maar dat even ter zijde. Christenen die snel beledigd zijn dienen de witte tekst niet te selecteren. Christenen (en niet-christenen) die tegen een grapje kunnen, mogen kijken of mijn gevoel voor humor een beetje goed is.Rereformed schreef: Vergeet niet dat christenen de uitspraak 'Ik kom spoedig' heel ruim opvatten.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Bump!Rereformed schreef:Het laatste wat Evert van zich liet horen was dat hij van plan was het debat voort te zetten, maar we hem tijd moeten gunnen. Geduld dus.
Dat zegt wel genoeg, dacht ik zo. Het feit dat ik dit topic bump getuigt van het feit dat Evert te Winkel liegt.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb mijn commentaar hier geplaatst.
Born OK the first time
Knap dat je nog door wil zetten, want op een respons zou ik niet meer hopen...
Evert te Winkel is met de noorderzon vertrokken.
Behalve op Twitter, daar is hij nog wel actief, maar verder niet...
Evert te Winkel is met de noorderzon vertrokken.
Behalve op Twitter, daar is hij nog wel actief, maar verder niet...
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Op Credible ben ik een nieuwe introductietekst tegengekomen waarmee een columnist op Credible omschreven wordt. Ik ga er van uit dat deze tekst meer of minder door Evert zelf is gemaakt ( http://www.credible.nl/auteurs/evert-te-winkel" onclick="window.open(this.href);return false; ):
"Een enigszins kribbig en cynisch gelovige, vaak tegen wil en dank. Evert te Winkel, hoofdredacteur van de christelijke opiniewebsite VrijzinnigEvangelisch.nl is het grootste deel van zijn geloof kwijtgeraakt. “Ik hoop dat binnenkort mijn geloof net zo groot is als een mosterdzaadje”, vat hij zijn visie op geloven samen. “Want hoe kleiner mijn geloof, hoe groter God in mijn leven kan zijn.”
Evert heeft, als evangelisch christen, een grote afkeer van het evangelisch christendom, dat hij ziet als oppervlakkig, stuurloos en betekenisloos. Maar met deze kwalificaties is het evangelisch christendom het minst slechte. Juist voor het evangelisch christendom wil Evert de platoonse steekvlieg zijn die het paard, de kerk, wakker houdt. Op zijn eigen cynische en kribbige manier. Allemaal om te kijken of het geloof een storm van kritiek wel kan doorstaan, misschien is het wel op drijfzand gebaseerd. “Het is mij om het even. Als het geloof onwaar blijkt wordt het kleiner, een kleiner geloof biedt ruimte voor meer God.”
"Een enigszins kribbig en cynisch gelovige, vaak tegen wil en dank. Evert te Winkel, hoofdredacteur van de christelijke opiniewebsite VrijzinnigEvangelisch.nl is het grootste deel van zijn geloof kwijtgeraakt. “Ik hoop dat binnenkort mijn geloof net zo groot is als een mosterdzaadje”, vat hij zijn visie op geloven samen. “Want hoe kleiner mijn geloof, hoe groter God in mijn leven kan zijn.”
Evert heeft, als evangelisch christen, een grote afkeer van het evangelisch christendom, dat hij ziet als oppervlakkig, stuurloos en betekenisloos. Maar met deze kwalificaties is het evangelisch christendom het minst slechte. Juist voor het evangelisch christendom wil Evert de platoonse steekvlieg zijn die het paard, de kerk, wakker houdt. Op zijn eigen cynische en kribbige manier. Allemaal om te kijken of het geloof een storm van kritiek wel kan doorstaan, misschien is het wel op drijfzand gebaseerd. “Het is mij om het even. Als het geloof onwaar blijkt wordt het kleiner, een kleiner geloof biedt ruimte voor meer God.”
Born OK the first time